Mérnökök! Ti is éreztetek hasonlóan, ha igen, hogyan léptetek túl rajta? Folyt. Lent
Én egy 20 éves , első éves egyetemi hallgató vagyok gépészmérnöki szakon. Előtte középsuliban is műszaki szakra jártam. Szóval mondhatni egy jóideje már tanulom ezeket a dolgokat és mindig érdekeltek is és jól is mentek/mennek.
És itt jönne a kérdésem. Mostanában kicsit úgy érzem mintha kezdenék kicsit belefásulni az egészbe , és azt érezni , hogy amit mindig oly szívesen tanultam , annak lehet nem is sok értelme van , és ez kicsit lehangol , de aztán valahogy mindig összeszedem magam és újra nagy lelkesedéssel vágom bele magam a dolgokba.
Azt , hogy lehet nem is sok értelme van , azalatt a következőket értem.
Ugye rengeteg számolást , elméleti dolgot kell tanulni , ez így is van rendjén.
De azt érzem , hogy néha ez tök felesleges 2 okból :
vagy azért , mert az ilyen számítások során , mindig csak "modelleket" alkalmazunk , amik közelítik a valóságot , de mindig csak közelítik , hol több , hol kevesebb dolgot elhanyagolunk.
A másik ilyen dolog : a technika fejlődése.
Ma már mindent számítógéppel számolnak , azzal mérnek , az értékeli ki az eredményeket , jóformán lassan már emberre se lesz hozzá szükség.
És míg mondjuk , lehet egy számításnál még egy nagyon nagy tudású embernek is , órákba tellene kiszámolni az eredményt , addig a számítógépnek egy tizedmásodperc az egész. Szóval , úgy érzem , mintha kicsit kezdenek elveszni az ember alkotóképessége , és ez engem kicsit elszomorít , mert így akkor tulajdonképpen minek is tanulni ?! (ez a kérdés csak költői természetesen)
Az érdekelne , hogy másnak is volt-e esetleg mikor hasonlóan látta ezeket a dolgokat , és ha igen , akkor hogyan sikerült túllépnie ezen , milyen szemléletet javasoltok?
Kösz a válaszokat!
Jh igen , és még egy dolgot kihagytam (hogy legyen egy kis ellentomondás is a kérdésemben)
Hogy a fejlett technika nem jelenik meg ugyanakkor az oktatásban , vagy csak részben.
De pl. elég érdekes volt géptan órán , mikor a prof felrajzolta egy dugattyú mozgását , és 3 ábrát kellet felrajzolni , hogy nagyjából el tudja képzelni , az ember , hogy , hogy is működik , ahelyett , hogy mondjuk mutatott volna gépen egy számítógépes mozgó grafikát..
Szóval tulajdonképpen két dolog nyomaszt: hogy béna, idejétmúlt az oktatás, és hogy a technológia kiváltja a mérnököket.
Az első nyilvánvalóan igaz. Én a BME Vegyészkaron végeztem, 50 éves gépeken oktatták a gyakorlatot. Közben tanultam és kutattam több nyugat-európai egyetemen, ahol annyiba került egy berendezés mint a BME éves költségvetése, és világvezető cégek fejlesztőmérnökeivel dolgoztak együtt a diákok napi szinten. Ezt sajnos le kell nyelnie egy magyar diáknak, és elfogadni, hogy többnyire csak a munkahelyén lát majd up-to-date technológiát, mert az egyetemeknek nincs pénze (az stadionra kellett.)
Más kérdés, hogy üzemi körülményeket egyetlen egyetem sem tud mutatni. A BME-n a legnagyobb labor is csak félüzemi, kb 10x-es nagyságrend különbséggel a valódihoz képest. Amit tehetnének, hogy jobban bevonják az ipart, sajnos ezzel nagyon gyatrán állunk.
A professzorok szintén nem a legpörgősebb szónokok, és nem élnek a modern technológia vívmányaival. Ez így van. Ajánlom (NAGYON ajánlom) hogy nézz körül az edx-en és coursera-n, és csinálj meg néhány online kurzust, a világ vezető egyetemeinek tanáraival. Nekem visszaadta a tanulásba vetett hitemet.
Amiatt pedig ne aggódj, hogy mérnökökre nem lesz szükség. Pont, hogy a technológia fejlődése miatt van szükség egyre több specializált mérnökre. Gépészként 100%, hogy nem lesz gondod. Kábé most azonnal tudnék munkát adni neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!