Nukleáris elektromos utasszállító repülőgép működne?
A gép turbináit villanymotor hajtaná, amihez az utasoktól jó távol, mondjuk a gép alja felé termelne áramot egy atomreaktor.
Működne egy ilyen dizájn szerintetek?
A szovjetek kísérleteztek nukleáris meghajtású repülőgéppel:
Sajnos nem - az atomreaktort nagyon le kéne árnyékolni, hogy ne szenvedjenek nagy sugárzást a repülőgépek utasai.
Volt erről egy remek film a Discovery-n: https://www.youtube.com/watch?v=-F-RP8Huivo
Ez jó ötlet lenne mert gazdaságosabb is, csak ugye az atomreaktor az nem játék szer. Ha lenne egy zuhanás akkor hatalmas pusztítást okozna főleg sugárzást ami valóban vezethet egy újabb Chernobilhoz mégha lakott területen távol lenne akkor is bekerülhet a sugárzás lakott területre. Meg a Chernobili baleset miatt is vagy 30 km-es zónában mindent ki kellett üríteni és a mai napig úgy van csak a külső részekre már visszaköltözhettek a lakók, és láttam is egy dokumentum filmet hogy Chernobil város egy része már újra lakott hely és nem azavrja őket a még elég magas sugárzás de már nem a legveszélyesebb fajtája. Mert oké hogy az erőmű Chernobilhoz tartozik de leginkább Pripyat városát érintette igazán ami a mai napig körbe van zárva és csak állatok laknak benne, meg az erőműnél is csak azok a dolgozók vannak akik új szarkofágot húznak fel. De a város már annyira szennyezett hogy akkor sem lehetne visszaköltözni ha a sugárzást az erőműnél teljesen megszűntetik mivel teljesen ki kell tisztulnia a városnak amihez még nem árt úgy 80-100 év, addigra meg már minden épület összedől mert már most is vannak ledőlt és életveszélyes épületek, ahová már az odalátogató turistákat sem engedik be, még a katonák sem mehetnek, csak erre képzett speciális emberek maximum.
Ha egy ilyen gép lezuhanna akkor újra ez lenne és ugye ha keletkezik evégett egy atomfelhő ez a fél világban elterjedhet ami igaz nem lenne olyan nagy erejű de az érzékeny szervezetű embereknél okozhat bőven problémát.
Meg ugye a sok hűtővíz miatt elég nagy lenne a gép súlya plusz a szigetelést is jó vastagra kell megoldani mert az ólom jól szigetel csak baromi nagy a tömege amihez nagy repülő kell hogy legyen de kicsi utastérrel ami viszont már nem érné meg.
Maximum egy szállító repülőgéphez lehetne használni ezt a technológiát de még akkor is fenn állhat a kockázat hogy ha lezuhan akkor gáz lesz
A repülés egyik alapvető feltétele a súlyra/légellenállásra vetített teljesítmény igény. Gőzgéppel azért nem lehet repülőt hajtani, mert a gép nem ad le annyi teljesítményt ami a saját súlya + a repüléshez szükséges teljesítményt fedezné. A sugárhajtómű azért olyan elterjedt a repülésben, mert igen jó a hatásfoka, és folyamatosan képes nagy teljesítményt leadni.
A villanymotor hatásfoka ugyan kiváló, és dinamikus tartományban működik, de a tömeg/teljesítmény aránya nagyon rossz, különösen ha az akkumlátorokat is vinni kell. Ha a jármű maga termeli az áramot az jó megoldás lehet (lásd napelem), de atomerőműből még nem készült (tudtommal) hordozható változat (kivéve a hajózást, de az más műfaj). Egy atomerőmű működtetéséhez rengeteg feltételt szükséges, ahogy azt fent is írták, szóval amíg nem készül hordozható max néhány tonnás erőmű, a dolog nem működhet, de persze a biztonsági szempontok még ott is megoldásra várnának.
Először is: ha már nukleáris meghajtás - akkor gőzgép.
A villanymotor csak felesleges bonyolítás lenne itt.
Másodszor: az ilyen repülőnek az egyetlen előnye az lenne, hogy nem kellene leszállnia pár évig (esetleg vízért).
Ez akkor egy kémrepülő lehetne, de abból meg van már napelemes, úgyhogy felesleges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!