Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Volt már példa olyanra, hogy...

Volt már példa olyanra, hogy egy repülőgépen nem ejtőernyők vannak, hanem tartalmaz a repülő egy kisrepülőt, amibe veszély esetén át lehet szállni és elrepülni vele róla 1-2 embernek?

Figyelt kérdés
Tehát van egy nagyméretű repülőgép kis létszámú legénységgel, és úgy van megoldva róla az evakuáció, hogy a repülőn van egy könnyű, szinte vitorlázó kisgép amivel el lehet menekülni és leszállni a földre. Elsősorban hosszú, óceánok feletti utakon látom hasznát, amikor egy ilyen mentőgéppel több esély lenne szárazföldet találni a leszálláshoz, illetve magasan repülő gépeknél, ahol a gépből való kiugrás azonnali ájulással járna.

#repülőgép #kisgép #mentőrepülő
2013. jún. 23. 14:02
 1/9 anonim ***** válasza:

Olyan magasan nem repül repülő, hogy azonnal elájuljon bárki, illetve, mindig lehet lefelé süllyedni ugrás előtt.


Amúgy nem, mivel értelmetlen, és fölösleges teher lenne, illetve, hol juttatnád ki ezeket a gépeket? Pláne, hogy akkor legalább 2 ilyen vitorlázó gép kéne, ami jelentős többletteher.


A legtöbb repülőbaleset leginkább robbanás után következik be, amikor már teljesen irányíthatatlanná válik a gép - ekkor már menekülni sem lehet, hiszen legtöbbször nincs senki életben, aki meneküljön.


Az a nagy igazság, hogy ejtőernyős menekülés legtöbbször csak háborús helyzetben értelmes, amikor lelövik a gépet. Ekkor lehet irányíthatatlan a gép, de mégis van idő felmérni a dolgokat, és menekülni. Civil gépekre ritkán lőnek, ott inkább a menetbiztonságot növelik (pl szinte minden gép képes vízre szállni, és biztosan fent maradni percekig - ennyi idő alatt azért lehet menekülni már.

2013. jún. 23. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Ez amolyan Austin Powers típusú megoldás lenne.
2013. jún. 23. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
A mai gépeken ejtőernyő sincs. Legalábbis ami az utas szállító repülőket illeti. Felesleges. Ha valami gond van, mindenképp meghalsz.
2013. jún. 23. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Igaza van az előttem szólóknak. Egyrészt jelentős többletteher lenne. Ugyanolyan terhelés mellett erősebb motorok kellenek a gépre. Másrészt a kioldás is probléma. Amíg a gép irányítható, addig felesleges lenne átülni a mentőgépekbe. Ha pedig irányíthatatlan és mondjuk a nagygép hasán helyezkedik el (ami nem célszerű, ugyanis leszállásnál útban lenne, módosítani kellene a futóművét, ezáltal még gyengébb lenne az amúgy is gyengének mondható pont), kioldásnál szinte bitzos hogy összeütköznének.
2013. jún. 23. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
51%
Tényleg felesleges egy ilyen mentőrendszer, minden utast nem lehet megmenteni vele. Egyébként egy utasszálító gép árát elosztod a legyártott üres tömegével, közel arany ár jön ki. Akár milyen kütyüt akarsz egy utasszálítóra tenni, (LCD képernyőt az utasoknak, takarót adni nekik, stb.) azok tömegét arany árban kell számolnod, és megnézni, úgy megéri-e. Ezért a repülés a csúcstechnológia és nem az okostelefon, mert a súly ennyit számít, ha megnézed pl. az autóipart, mindent a repülésből szedtek, az autóipar messze nem csúcstechnológia.
2013. jún. 23. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Miért mindenki a repülőgépekkel jön, a kocsi ne tudjon sebesség határ fölött menni és ne induljon el, ha nem vagy bekötve. Ezzel szerintem egy nap alatt több ember menekülne meg, mint ha az összes utasszállítóra menekülő repülőgépet raknánk.
2013. jún. 23. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Ilyen nincs, de olyan már van, hogy a gép kap egy ejtőernyőt, ami probléma esetén simán le tudja tenni.

Bár ezeket nem nagy utasszállítókra, hanem inkább közepes (30 emberes) gépekre tervezik.

2013. jún. 23. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Vagy inkább kicsikre, max 4 személyes gépekhez van rakátás mentőernyő. 30 személy elég sok már...
2013. jún. 23. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

arra van példa, hogy katonai gépeken a személyzet nem katapultülésben hagyja el a gépet, hanem egy mentőkapszulában.

ez lehet egyszemélyes, azaz a katapultálásnál az ülést egy doboz veszi körbe és az repül ki a gépből, de lehet többszemélyes is, amikor magát a pilótafülkét egyben robbantják le a gépről a személyzettel együtt.


[link]


http://www.youtube.com/watch?v=M8l79lSjVMg

http://www.youtube.com/watch?v=ZiUYXUfOI48

2013. jún. 24. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!