Ha a wankel motorban nincs benne az a két (kulső belső) fogaskerék akkor is működik nem?
Az ha kicsi az erőkar szerintem nem baj.
Ettől kicsi a hatásfok?
Ugy érted jobban melegszik a kicsi erőkar miatt?
Szerintem kicsi erőkar esetén is ugyanakkora a munka mert kis erőkar esetén nagy lesz a fordulatszám és a váltóval ezt ugyis kompenzálni kell.
A két fogaskerék méretaránya számit vagy ifx arány kell ahhoz hogy kötött pálya legyen?
Az a baj hogy én modellen fix kisfigaskereket láttam excenter nélkül s ezért nem értettem.
Ez alapján csináltam egy tollas modelt de hurkolt pályát futott be a dugattyó sarka s itt vesztettem el a fonalat.
Egy darabig hezitáltam, leírjam a Wankel motor működését, amivel sokan foglalkoznak és a sokaságból kiderül, hogy senki sem ért hozzá!!!!!!!
A Wankel motor egy XVII. századi tűzoltó szivattyú, amibe két gyertyát tettek és Wankel hülyét csinált a világból, most a Mazda folytatja ezt a küzdést, megakadályozva egy normális forgódugattyús motor gyártását!!!!!!
Inkább leírom egy magyar motor működését, amelynek dugattyúja forog, nincs
excentrikus főtengelye, méretére jellemtő, három kg-nál könnyebb, négyütemű és tíz hengeres!! Persze aki a Wankel motort sem érti, nagy valószínűséggel ezt sem fogja!!!!!
A motor mechanikája roppant egyszerű, kezdjük a forgórészekkel!!!
Van egy centrikus főtengely, amihez tartozik egy elipszis szerű dugattyú!!
Ennek palástja tartalmaz négy felületet, két felső és két alsó holtpontot!
Egyik oldalában egy szívó csatornát, a másikban egy kipufogó csatornát!
A két csatornából, a palástfelületet áttörve két réssel van a szívó és a
kipufogó rés!!!!
A forgórészt, öt egyforma állórész veszi körül, ezekben forgatva az állórészt, folyamatosan alakulnak ki a munkaterek, külön robbanótérben van a gyújtás, majd a növekvő térben az utó-égés!!!! (nem a katalizátorban!!!)
A Tereket reteszlapok, alternáló mozgással alakítják ki, a forgórész palást felületén, egymást vezérelve!!!!
Az ERŐ, nem a főtengely, hanem forgásirányba hat, ha néztél már foci meccset, a hátvéd a csatárt így löki meg, nem azért, hogy gyorsabban fusson hanem hasra essen, mert az egy irányba ható erők összeadódnak!!!!!
A Wankel motor egy roppant egyszerű szerkezet, szabad szemmel is látható benne két fogaskerék, a kérdés az, hogy miért kell bele? Az excentrikus főtengely, háromszor gyorsabban forog, mint a dugattyú. Ezt az áttétel biztosítja, hogy az excentrikus csapkiállás és a dugattyú megfelelő pozicióban legyen, bolygó mozgás közben, úgy hogy a külső fogazású kerék az állórészhez van rögzítve, míg a belső fogazású fogaskerék a forgórészen
van rögzítve, természetesen a megfelelő pozicióban!!!!
A főtengely egy fordulatára a dugattyú 1/3-at fordul!!!!! (a lehető
legrosszabb megoldás, MOTORNÁL!!!! Szivattyúnál ez fordítva van OTT JÓ!!)
A bolygó mozgást, nem úgy kell érteni, hogy össze-vissza lötyög, hanem
a főtengely excentrikus csapján, illesztve forog!!!!
Mint szivattyú, amikor a főtengelyt hajtják, kis csapkiállással nagy nyomást hoz létre (ELŐNY!!), motornál fordított hajtásnál gazdaságtalan, gyorsító áttétel!!!! (BAROMI NAGY HÁTRÁNY!!!!!)
TÖMÍTÉSEK, KENÉS, HŰTÉS, mind tökéletlen dolgok, amit még az igen precíz japán technika sem tud, igazán jól megoldani!!!!!
Fejleszteni fogják? Érdekes lenne, de az is érdekes, az amerikai változat, a csillagmotor, három dugattyúval, rettenetes rossz HATÁSFOKKAL!!!!!!!!!!!!!!)
Félix Wankel egy zseni volt, a mai napig bocsánat, de hülyévé tette a
SZAKEMBEREKET IS, akik a mai napig nem ismerik el, hogy megszivatták
ŐKET!!!!!!!!!!!!
13/23 Jól érted, hogy nem érted!!!!! A kis fogaskerék az állórészhez van rögzítve, benne forog a főtengely centrikus része!!! A forgórészen lévő
belső fogazású kerék, az álló fogaskerékkel állandó kapcsolatban van, a
főtengely centrikus részén!!!!!!!!
Na most még jobban összezavartalak, de ha egy kartonpapírból kivágod, könnyen bejelölheted, mikor hol legyen!!!!!!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!