Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Autorotációs repülés?

Autorotációs repülés?

Figyelt kérdés

Nézegettem a Gyrokoptereket és nem egészen értem a működési elvét.


Az autorotációt értem, hogy például egy helikopter motorja leáll, akkor a rotorlapátokat negatív állásszögbe rakják, így "zuhanáskor" a rotor nem lassul le és kezd forogni ellentétes irányba. Így lassítja a zuhanást, mikor földközelbe ér a helikopter, akkor visszaállítja a rotorlapátok állásszögét pozitívba, így a rotor lendületéből adódóan még termel egy kis felhajtóerőt, aminek segítségével leteheti a gépet gond nélkül az ügyes pilóta.

Itt az autorotációt kényszerleszállásra használják,de...


egy autogyro hogyan repülhet így?

Egy motorral felpörgetik a rotort, majd lekapcsolják, a toló- (vagy húzó- ,koncepciótól függ) légcsavar pedig biztosítja a tolóerőt az előre haladáshoz. Azt írják, a horizontális sebesség növekedésével a rotor autorotálni kezd, ami felemeli a gépet. De mitől? A menetszéltől?


Ha valaki tudja, hogy hogyan működnek ezek az érdekes repülőeszközök, az leírhatná nekem és ha még a ciklikus rotorlapát állásszög változtatásának megvalósítására is adna valami jó ötletet, azt nagyon megköszönném!


Előre is köszönöm!

(egy saját szerkezettel repülni vágyó)



2013. jan. 23. 14:06
1 2
 11/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!


#8 neked a linkeket is külön köszönöm.


Wadmalac


Tudom, hogy nem elrettentésből írtad azt (illetve többen is írtátok).


A szerkezet legálisan történő reptetésének a feltételeivel tisztában vagyok, azzal kezdtem, mielőtt bármit is tettem volna.

Tudom, hogy nem egyszerű feladat megépíteni egy légi járművet, ezt nem is egyik napról a másikra szeretném. Valószínűleg évekbe fog telni, míg a nulláról egy kész, repülésre alkalmas szerkezet megszületik a kezeim alatt (vagyis kezeint, mert nem egyedül tenném ezt). Segítségemre van pár hozzáértő (nem gyrokopter szakértők, de a fizikához, aerodinamikához konyító) személy, 1 fémmegmunkáló mágus és a megépítéshez szükséges gépek, például CNC, de akár vízsugaras vágógéphez is hozzáférek. Ez a része nem gond. Már beizzítottam az AutoCAD-et, megy a tervezés.


Lehetséges, hogy soha nem fog levegőbe emelkedni, lehetséges, hogy kész lesz, de mégis alkalmatlan minősítést kap, stb...

de egyenlőre kellően elszántnak érzem magam, hogy érdemes legyen belevágnom.

Valószínűleg nem minden eleme lesz általunk legyártva, jobbnak látom, ha például a rotoragyat készen szerezzem be. Fő célom a biztonság, nem lesz elkapkodva, egyik segítő szándékú ismerősöm azt mondta, ha kell segítség a berepülésnél, megoldhatja a távirányítást, hogy ne sérüljön senki. Autót már irányított így, szervomotorok segítségével, valószínűleg az sem lenne gond.


Reméljük 1-2 éven belül repülhet a gép, mindenesetre én bízom benne.


(Építéssel kapcsolatos tapasztalatokat és egyéb, ezzel a témával kapcsolatos dolgokat szívesen fogadok)


További szép napot!

2013. jan. 25. 17:36
 12/13 Wadmalac ***** válasza:
Hát akkor sok sikert. :)
2013. jan. 28. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

No? Mi lett a szerkezet sorsa? Kíváncsi lennék ennyi idő távlatából :)


maci

2018. jún. 6. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!