Fejjel lefelé repülés. Hogyan?
A felhajtóerő lényege hogy a felső (földtől távolabbi) szárnyfelület felett alacsonyabb legyen a légnyomás. Ennek elérésére olyan a szárnyprofil, amilyen. Ezt a nyomáskülönbséget azonban nem kizárólag a profil kialakításával, és az áramlási sebesség megváltoztatásával érhetik el. A szárnynak van egy állásszöge is, azaz a szárnyprofil húrja és a repülési irány egy kis szöget zár be. Így elérhető, hogy akár egy sík lapon is felhajtóerő képződik. Egy műrepülő szárnyprofilja rendszerint majdnem szimmetrikus, és az állásszöggel lehet elérni a felhajtóerő kialakulását. Ha hanyatt repül a csillapító segítségével igazítják ki az ilyen repülési formához szükséges állásszöget (ami a normál repülési helyzethez képest negatív szög), és nem is fog leesni a gép.
"...hogy fejjel lefelé behúzzák a kart, ami normálisan lefele húzná a gépet..."
Helyesen:
...hogy fejjel lefelé tolják a botkormányt, ami normálisan lefele húzná a gépet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!