Egy 3 fázisú aszinkron motor miért vesz fel nagyobb áramot indításkor, mint pl. ha elérte a maximális fordulatszámát?
Az állórészre csak feszültséget tudunk kapcsolni.
Ha a tengely nincs fékezve, akkor a motor nem lesz hajlandó teljesítményt felvenni.
A teljesítmény a tengely oldalon a fodulatszám és a nyomaték szorzata. A nyomatékot a forgórészben folyó áram hozza létre (pedig az be sincs kötve a hálózatba)
Amikor a forgórészben is áram folyik, annak mágneses tere eltorzítja az eredeti mágneses teret. Ha ez túl nagy, akkor néhol telítődik a vas, ezért nem nő tobább a mágneses erő és ezzel a nyomaték.
Ha a forgórész szupravezetővel lenne tekercselve, akkor a szinkron fordulatszámon működne (terhelve is) az aszinkron motor, de a vas telítődése miatt ekkor is lenne "billenőnyomatéka" (maximális nyomatéka).
Ja igen a névleges teljesítményhez tartozó és a szinkron fordulatszám között a nyomaték változása egyenletes.
De ezt nem merném egyenes aránynak nevezni, mert a jelleggörbének ez a kb. egyenes szakasza nem az origón, hanem a szinkron fordulatszámon megy keresztül.
(kétszeres nyomatékhoz nem kétszeres fordulatszám)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!