Hol tart most a robot technologia?
google automatikus autója elég jó, és californiában már legálisan közlekedhet forgalomban, annyi feltétellel, hogy egy embernek azért ott kell maradnia a vezetőülésben, teljesen egyedül nem mehet az autó. (nyilván, ha defektet kap, lerobban a motor, egy kő eltalálja a kamerát, vagy bármi történik, nem tud pótkereket cserélni, nem tudja letolni magát az útról :P)
http://www.youtube.com/watch?v=e_lGPRIRG3Y&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=lPG0hzoKIto - ez nem google, de van kapcsolat a fejlesztők között
És ez mért jó nekünk??
Hogy a vezetés élményétől is megfosszuk az emberiséget??
Én komolyabb robotikár gondolok.
http://www.youtube.com/watch?v=Kgcl-APRPps
Mert ezek is elavultnak minősülnek :)
http://www.youtube.com/watch?v=1fhR_aOXysw&feature=related
3 évesek ezek is úgy kb. Én arra vagyok kíváncsi a mostani 2012 es csúcstechnika mi,, ?
kérdező nem igazán értettem ezt az utolsó gondolatot :D a mesterséges intelligenciának nem kellene tudnia közlekedni? :D miféle intelligencia az, ami nem tud közlekedni?
egyébként a videóid alapján te terminatorokat szeretnél már látni, de a terminatorok három részből állnak:
- nagy erőkifejtésre alkalmas erőkarok, és szívós váz, és burkolat. - ilyeneket már évtizedek óta tudunk csinálni. ha csak ezen múlna, már optimus primeokat építenénk.
lásd: [link] :)
- harci modulok: tűzerő, rakéták, célkövető rendszerek, infralátás stb. ezek is már elérhetőek, és folyamatosan fejlődnek, bármikor rászerelhetünk egy gépre egy ilyet, ha az a gép elbírja.
- M.I. na ez a legdurvább, főleg, ha terminatort akarunk csinálni, ami két lábon jár, mászik, stratégiákat dolgoz ki egy harci helyzetben (nem csak lő amit lát), és még emberszerűen beszél is.
hatékonyság szempontjából viszont az M.I., legalábbis az M.I.nek az a része, ahol most tart a kutatása, nem annyira "fontos".
A mérnöki megoldások + a harcászati rendszerek kombója pl a tank, meg a vadászrepülők, meg a most elterjedő drónok, amit asszem távolról egy ember irányít, bár az M.I. sokat segít neki.
a két lábon járás, mászás, stratégiák kidolgozása, helyzetfelismerés, környezet 3d-s feltérképezése két kamerával, beszéd, ezeket mindet külön-külön kutatják egyenlőre, és majd egyszer összeérnek ezek talán. De egy katonának annyira komplex feladatai vannak, hogy az emberi kreativitást, alkalmazkodóképességet nehéz leprogramozni.
stratégiák kidolgozására pl a (folyamatosan fejlődő) robotfoci is sztem viszonylag úttörőnek számít. Mert itt egy gyorsan változó környezetben kell helyt állnia a robotoknak, és összehangoltan cselekedni. Ha már a játékokban meg az ilyen számodra komolytalannak tűnő projectekben tökéletesen fog működni az M.I., akkor már nem lesz nagy művészet nagy vasat rakni alá, meg fegyvereket pakolni rá.
mert a játék az csúnyán le van egyszerűsítve a valósághoz képest + a játékból lekérhetsz információkat a környezetből.
pl a valóságban ledobsz egy robotot, akkor annak van pár sensora, amin keresztül érzékeli a világot, de ha a sensor szar, akkor nagyon limitált ez. (pl ahol kezdődnek a kamerák, olyan mittudomén, 40k HUF-ért, az állítólag meg tudja különböztetni a sárgát a zöldtől, de gyakorlatban ez nem mindig sikerül, főleg ha a fényviszonyok változnak)
és a valóságban fel kell térképezni a helyet 3dben meg hasonlók. játékban meg lekéred hogy melyik koordinátán vagyok? a célpont melyik koordinátán van? milyen akadályok vannak köztünk?
ráadásul, ha két lábon járó szerkezetet akarsz, akkor a játékban sokszor elég, ha csinálsz egy animációt, és megmondod hogy ezt az animációt játssza le, miközben haladjon innen ide. De ez az animáció lehet kétlábonjárás, 4 lábon járás, vagy akár lebegés is, tökmind1, mert csak illúzió. a valóságban meg az animáció maga, ami előrébb viszi az "ágenst". Persze a játékok is lehetnek komolyabbak ennél (lásd gta 4, ahol az animáció reagál a "fizikai" környezetre), de az nagyon ritka, hogy az animáció az nem csak a vizuális élmény miatt van ott.
És a játékban ha van egy kis akadály (emelkedő, kavics, bokor, víz), az nem gond, sőt neked kell leprogramozni ha valami változást akarsz olyankor, a való életben meg bármilyen apróság gondot okozhat, kibillentheti a robotot az egyensúlyból.
ja és mégvalami: a játékok, legyen szó az age of empiresről, gtaról, vagy a passziánszról/aknakeresőről, mindig egy véges, vagy legalábbis teljesen belátható állapottérből állnak. Könnyű analizálni ezeket, teljesen belátod a probléma-lehetőségeket, és írhatsz rájuk algoritmust. A való világ ezzel szemben nagyon nehezen analizálható, bontható részproblémákra. Szinte bármilyen természettudományt veszel, mindegyik rohamosan fejlődik, és sehol sem állítják azt, hogy na, még 2 év, és megfejtjük ezt a tudományt megtaunulnk róla mindent, amit csak lehet, elérjük a maximumát. (fizika, biológia, kémia, ilyesmi)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!