Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért nincs az utasszállító...

Miért nincs az utasszállító repülőgépeken ejtőernyő végső esetre?

Figyelt kérdés

2012. máj. 30. 20:38
1 2 3
 11/21 anonim válasza:
74%

Ennek több oka is van.


1.Nagyon kevés utasszállító katasztrófa történik.

2.Ha lenne is ernyő a fedélzeten,akkor azt már mindenkinek a felszállás előtt fel kellene vennie,mivel általában ilyen helyzetekben nemhogy idő,de lehetőség sincsen felszerelkezni.Ilyenkor ha gond van a gépen,legtöbbször hirtelen derül ki.A gép elkezd zuhanni,vagy oldalra dőlni,és hadd ne mondjam hogy egy kis 737-ben elég nehézkes lenne az 50 utasnak felvennie az ernyőt,miközbe a gép zuhan.

3.Ilyenkor hatalmas pánik tör ki az emberek nagyrészében,képtelenek lennének felállni a székükből is,nemhogy kiugrani 10000 méter magasságból.

4.Magasság:ilyen magasan marha hideg van,és az oxigén is ritka.

5.A gép körülbelül 900km/h-val halad.Ekkora sebességnél rögtön nekicsapódnál a szárnynak,vagy a vízszintes vezérsíknak.

6.A gép túlnyomásos.Az ajtót nem lehet csak úgy kinyitni,mert akkor kiránt mindenkit.Szóval a túlnyomást is meg kell szüntetni,ami egy katasztrófa közepette megincsak nehézkes lenne.

7.Plusz 10 perc előadást kéne tartani minden felszállás elött.


Amúgy jó a kérdésed,de sajnos értelmetlen lenne.:)

2012. máj. 31. 01:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
100%
Kétlem, hogy 10 perc előadás elég lenne egy rakat képzetlen embernek, hogy egyáltalán esélyük legyen kiugrani egy 800km/h haladó gépből, és élve leérkezni :)
2012. máj. 31. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 alf válasza:
100%

szinte kizárt olyan légibaleset, hogy a repülő hosszabb ideig a levegőben van, és az utasoknak van ideje kiugrálni. Ha baj van mindig megpróbálják letenni a gépet, szóval nincs rá szükség.


vészhelyzetben ejtőernyőt csak katapultüléssel szoktak együtt használni, az meg kicsit más, a pilóta tudja, hogy mi fog történni a köv 5 mp-ben és meghúzza a kart.

2012. máj. 31. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim válasza:
100%
szerintem a törzsre kéne tenni egy qrvanagy ejtőernyőt,mint a Madagaszkár kettőben. :D
2012. máj. 31. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
100%

Első vagyok.

Amúgy meg nem tud mindenki ejtőernyőzni.

Meg annyira váratlanul érné őket hogy ha elkezd zuhanni hogy nem lenne idejük felrakni magukra.

2. probléma az hogy nem tudja mindenki használni.

2012. máj. 31. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 Amenothep válasza:
100%
Hát az egyik amiért nincs ernyő az az hogy az utasszállítók 12Km magasan közlekednek 800-900km/h sebességgel, itt már ugye olyan ritka a levegő, hogy a gép ajtaját ha kinyitnád, az egész szétszakadna, megfulladtok, és megfagytok mivel -60fok van. A másik, hogy ha esetleg elkezdene zuhanni, akkor már nem 900Km/h val zuhan, hanem a többszörösével, volt már olyan is hogy átlépte a hangsebességet. Ha megvalósítható is lenne, akkor sem alkalmaznák mert annyira ritka a légibaleset már szerencsére, hogy sok sok millió vagy sok 10millió repülésből egynél adódnak komoly problémák. Naponta a világban megszámlálhatatlan sok repülő száll fel és le. Ehhez képest a balesetek nagyon ritkák. Évente 1-2. Nem véletlen mondják azt hogy sokkal nagyobb eséllyel üt el a villamos, vagy kapsz infarktust a bringán ülve, mint egy géppel lezuhansz.
2012. máj. 31. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
100%

Még az utasszállítás hőskorában a pilótáknak volt. Lassú, légcsavaros gépeken.


Aztán túl gyakran ugrottak ki és hagyták ott az utasokat.


Viszont már létezik a repülőgépre való ejtőernyő is (mármint az egész gépet teszi le, ha gond van).

Kicsit drága mulatság - de ha ilyen paranoiás vagy...


Bomba és fel- vagy leszállás közbeni baleset ellen csak nagyon korlátozottan véd.

2012. máj. 31. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 Cs Lajos válasza:

Szerintem több ok is van:

Rengeteg helyet foglalna, utazási magasságból nem lehet kiugrani, mire kiugrási magasságra ér a gép addigra túl gyors. Az utasszállító felszállásnál is sokkal gyorsabb, mint egy olyan gép, amiből ugrálnak. És az ernyő használata nem olyan egyszerű, mint a mellényé.

2012. jún. 1. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim válasza:
100%
Szinte az összes légikatasztrófákat láttam, és egyre jutottam el mindig.. A balesetek 1960-1990 is terjedő időszakban történtek többségében, amikor még csak "elterjedőben" volt a légi utasszállítás. 2000 után már olyan minimális számú légikatasztrófa történt, hogy elhanyagolható a számuk.. Nagyon figyelnek a biztonságra, az egész egy kiforrott, túlbiztosított rendszer. A többi okot meg már elmondták..
2012. jún. 2. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 Norton85 ***** válasza:
81%

Hajh. A sok okosnak tájékoztatásként: Szinte az összes modern repülőt úgy tervezték, hogy túlnyomásnál NEM tudod kinyitni az ajtót, vagy fizikailag képtelenség (feszíti a keretre a nyomás, vagy ha kifelé nyílik, akkor a zárat feszíti a perselyébe/sínjébe, kialakítástól függően. Mindezek mellett többféle elektromechanikus zárral is fel vannak szerelne, amik túlnyomás esetén azt sem engedik, hogy a kilincset/reteszt elfordítsd. Ergo csak akkor tudod kinyitni, ha a pilóta a kibocsájtó szeleppel megszüntette a túlnyomást, akkor már ki lehet nyitni (nagy menetszél mellett nyilván), nem szív ki senkit a kiegyenlítődés, bár hamar megfagyna mindenki és hipoxiában elájulna majd meghalna.


A kérdésre válaszolva, egyszerű a történet: Drága lenne, és nagy tömegű. Nem éri meg. tegyük fel, hogy mindenkinek van egy 10kg-os ernyője. 300 utassal számolva, ami egy közepesen terhelt tengerentúli járat, 3 tonna pluszterhet jelent, azt szorozd fel mondjuk egy közepesebb légitársaság napi 8 tengerentúli járatával (oda vissza, csak hogy maradjunk a példánál), és azt átlag havi 30 nappal. láthatod, hogy éves szinten milyen rengeteg pluszköltséget jelent(dollár tízmilliókat), annak fényében, hogy egy adott légitársaság esetén -hasamra ütök- 10 évente történik egy komolyabb katasztrófa. Inkább perkálnak akkor a családtagoknak néhány milliót, és így is rengeteget spóroltak mint bármilyen vészmentő rendszerrel. Az iparban dolgozom, tudom.

2012. jún. 8. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!