Miért egészen más a szélerőművek lapátjainak az alakja, mint a szélmalmokéi?
Ez a magyarázat nem elégít ki:
http://www.gyakorikerdesek.hu/elektronikus-eszkozok__egyeb-k..
A régi szélmalmok lapátjainak a felülete szemre sokkal nagyobb. Arról van szó, hogy a lapátok anyagának a megváltozása - fa, bőr és vászon helyett fém és műanyag - lehetővé tett más kiképzést?
Igen. Most a könnyű, de mégis szilárd műanyagokból lehet készíteni szárnyprofil szerű lapátokat is. Régebben ezt fából, bőrből nem lehetett.
Ráadásul: A műanyagokat tetszés szerinti mintára lehet önteni. A fát és a bőrt nem.
Illetve most már többet tudnak az emberek az áramlásról, Bernoulli a 18. században élt, így őelőtte még nem sokat tudhattak a szélmalom készítők a szárnyprofilokról.
Régen is csinálhattak volna megfelelő profilú, keskeny lapátokat, csakhogy nem értettek hozzá. Nézd meg a korabeli repülőterveket, mai szemmel elképesztően bénák.
Szerintem ha meglettek volna a megfelelő ismereteik, akkor régen is csináltak volna ilyen lapátokat, hiszen fából könnyen ki lehet faragni. Csak nem voltak megfelelő ismereteik.
Kedves Vologya!
A hajók vitorláit is különböző szélszebességeknél lehet használni. Ja persze, olcsó matróz munkaerővel. Nem lehetne-e a szélerőművek lapátjait is becsukni-kinyitni? Biztos lehetne rá automatikát tervezni, vagy munkást találni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!