A fogaskerekeknél mikor alkalmaznak profileltolást?
Figyelt kérdés
2012. márc. 2. 17:09
1/5 anonim válasza:
A nagy terheléső fogaskerék hajtások tervezésekor arra törekszenek, hogy a fogfejnél és a foglábnál a relatív csúszásokat kiegyenlítsék, amit kompenzált fogazat esetén a profileltolás nagyságának helyes kiválasztásával, általános fogazat esetén pedig a profileltolások összegének megfelelő felosztásával érnek el.
2/5 anonim válasza:
Én nem vagyok nagy szakija a fogaskerekeknek. Azt viszont tudom hogy akkor csavart egy fogaskeréken a fog ha kis helyen/átmérőn kell nagy nyomatékot átadni. Ilyen például az autóban lévő differenciálműnél van. Ott is alacsony fokban kis csavart mintázatú fogaskerékkel viszik át a meghajtást a ,hogy az autó padlója alacsony maradjon.
3/5 anonim válasza:
Vagyis ha nem a középpontal nem merőlegesen hajtják egymást a fogaskerekek.
4/5 anonim válasza:
-Ha a fogszám kisebb, mint 17, és ezért alámetszés keletkezne.
-Csúszásra való kiegyenlítéskor.
-Általános fogazás esetén
-Különleges esetekben.
5/5 anonim válasza:
10vagy11-es fogszámnál már mindenképpen ajánlott.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!