A magyarok előbb építettek tankot mint a Britek? Lipták Pál 1913-as harckocsi terve
#10: Mert a lánctalp szabadalmát a Holt birtokolta (1912-ben vették meg a "Richard Hornsby & Sons" nevű cégtől akkori áron 4000 fontért):
Művelődj Kürasszír!
Az első Brit tank a Little Willie Holt traktorra volt felépítve, és ugyanúgy segéd kormány kereke volt mint Lipták páncélosának. A különbség annyi hogy ezt a koncepciót a magyarok már 1914-ben megépítették!
# 12
A Little Willie csak egy prototípus volt.
A kifejezetten gyatra Lipták féle tank nem összevethető a sorozatban gyártott brit Mark I típussal.
A Lipták elképzelés kifejezetten primitív, gyenge, csekély harcértékű modell volt.
# 14
Úgy látom, nem vagy képes felfogni, hogy egy haditechnikai fejlesztésnél nem az a lényeg, mely ország mérnöke találja ki, hanem az, hogy mely ország képes tömegesen gyártani és szolgálatba állítani.
A britek a Little Willie-t nem állították szolgálatba, mert rossz, gyatra konstrukció volt.
Ahogy Lipták harckocsija is egy kifejezetten rossz, gyatra konstrukció volt.
Lipták tankjának a segéd kormánykerék volt a fő gyengédsége, ez extrém módon rontotta a jármű terepjáró képességét és mozgékonysagát.
A britek a Mark I tanknál azonban megtalálták az ideális megoldást.
# 14
Azt sem vagy képes felfogni, hogy a Lipták-féle tank nem innovatív megoldás, hiszen egy meglevő jármű átalakítása.
A brit Mark I tank ellenbem igazán nagy haditechnikai innováció.
[link] Erről hallottál? Sokkal modernebb koncepció volt, mint a Brit Mark I-es.
"hogy mely ország képes tömegesen gyártani és szolgálatba állítani."
Itt nem a képességekről van szó, hiszen a tank nem jelentett új technikai tudományos kihívást, hiszen már rég meglévő feltalált koncepciókból származott: Lánctalp, robbanómotor, és ágyú acéllemezekkel borítva. Ráadásul nem a britek találtál ki mint koncepciót.
Ez nem az OMM technikai képességeinek hiányáról szólt, hanem sokkal inkább a katonai vezetés szűklátókörűsége és maradisága, amely csípőből utasított el már a csírájában is hasonló kezdeményezéseket. Lásd: Burstyn tervét, ami nagyon modern kialakítású koncepció volt a saját maga korában.
"a segéd kormánykerék"
A sokkal KÉSŐBBI Little Willie pont ugyanilyen segéd kormánykerékkel volt megtervezve. Burstyn 1911-es tervének azonban nem volt segédkormány kereke.
A Mark I német tervezésű Daimler motorral ment, amit a német Daimler cég brit leányvállalata épített.
Ja és a Mark I szintén segédkormánykerékkel kanyarodott!
# 18
IDÉZLEK: "A Mark I német tervezésű Daimler motorral ment, amit a német Daimler cég brit leányvállalata épített.2
A Daimler cégnek akkor már régen nem volt akkor brit leányvállalata, tekintve, hogy az összes német tulajdont elkobozták 1914-ben Nagy-Britanniában. HOPPÁ.
# 17
A britek tömegesen tudták gyártani a tankjaikat.
Erre még a németek sem voltak képesek az I. világháborúban, pláne nem a Brit Birodalom GDP-je bő egyhetedével rendelkező Monarchia, amelynek hadiipari termelése 1914-1918 között a brit hadiipari termelés kemény 11%-át érte el.
De szerinted nem voltak gondok a Monarchia képességeivel, hiszen a brit hadiipar termelésének kemény 11%-át lazán hozta az I. világháborúban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!