Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Hogyan építenéd át Budapestet?

Hogyan építenéd át Budapestet?

Figyelt kérdés
2023. ápr. 21. 15:07
 1/7 anonim ***** válasza:
78%

Egy 800 kT-s nukleáris fegyvert felrobbantanék a parlament fölött ~3000 m magasságban.


Ami utána maradna, az kifejezetten tetszene, mindig is imádtam a romos szellemvárosokat :)

2023. ápr. 21. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Revolúcióbiológus ***** válasza:
76%

1) A Duna ipari hasznosítását lenne érdemes növelni, mert kb. vicc, hogy Budapest-Belgrád vasutat építünk, mikor már össze van kötve a két város a természet által egy folyóval, csak baszunk használni, mert egy kikötő már nem sikk. A Dunán és Fekete-tengeren át (vagy a másik irányban a Duna-Majna csatorna felé) kb. a világ összes kikötője elérhető Budapestről - csak annyira erős a környezetvédelmi lobbi, hogy a szocializmus bukása után leépített ipart nem lehet visszaépíteni, gyakorlatilag nincs olyan fejlesztési terv amely elfogadja, hogy egy városba kellenek üzemek, gyárak, bányák - mindegyik csillámpónis természetközeliségről meg míves építészeti remekekről álmodozik. Persze a régi csepeli kikötő nem feltétlen ideális, de mondjuk az M0 hidak tövében simán elférne egy-egy ipari központ - oda mehetnének az akkugyárak, erőművek meg amit akarsz.

2) Az állatkertet ki kell vinni a Városligetből, nevetséges törpe-méretű - s amúgy értékes - helyre van összezsúfolva, vicc volt az egész biodómos fejlesztési terv amit elképzeltek. A prágai alapterülete négyszer nagyobb, simán találni elég barnamezős területet a városban ahova át lehet helyezni az egész pereputtyot (titkos tipp: Felsőrákos - Terebesi erdő a Kincsem park mellett).

3) A kormányzati központot meg állami intézményeket szintén elköltöztetni - vidékre. Egy csomó jó példa van azokból az országokból, ahol nem a legnagyobb város az ország adminisztratív fővárosa, egy kormányzati negyed tök jól jönne pl. Székesfehérvárnak és akkor megint ők lennének Magyarország székes-fővárosa, Budapesten meg egy csomó értékes épület felszabadulna. Az állampolgárok jól járnak, mert az állam működése olcsóbb lesz, s az állam is jól jár, mert a budapesti ingatlan állományt hasznosíthatja másra.

4) Déli pályaudvart megszüntetni, egy értelmetlen zárvány az egész. A vasútnak is szar meg a városnak is - a használók dolgát egy Kelenföld felé irányuló metró meghosszabbítással lehetne orvosolni vagy ha mer valaki nagyot álmodni akkor a régóta dédelgetett átmenő vasútvonallal, de az nagyjából a megfinanszírozhatatlan kategória.

2023. ápr. 21. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Még egy gyorsforgalmi (fél)kör az M0-n belül. Galvani-híd, HÉV/Metro összekötések. M4 Bosnyák térig. Ferihegyi gyorsvasút.
2023. ápr. 21. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
közúti alagút, bevinni az autóforgalom nagy részét a föld alá
2023. ápr. 21. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
52%

#4 Jó sok sületlenséget sikerült összehordanod.

Oké, leköltözteted vidékre a kormányzati szerveket. És mit csinálsz azzal a rengeteg budapesti emberrel, akik ott dolgoznak??? Minden nap tömegesen odaszállítod őket Székesfehérvárra? Vagy házakat építesz ott nekik, és kényszeríted őket az odaköltözésre? Ezzel sok mindent elérhetsz, de olcsóbb biztosan nem lesz tőle a kormányzat.

2023. ápr. 21. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
26%

A Vitézy Dávid-féle agglomerációs vasúti stratégiát megvalósítanám (M5, Kelenföld-Nyugati vasúti alagút stb.). Villamoshálózat, trolibuszhálózat, metróhálózat bővítése.

Nagymértékű felújítási program a belső kerületek házaira (körfolyosós bérházak), állami támogatással. A történelmi városrészekbe beleépített szocreál épületek lebontása (tehát nem a lakótelepekre gondolok).

2023. ápr. 21. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Revolúcióbiológus ***** válasza:
100%

#5: Miért, az a rengeteg nem-budapesti ember akik most ott dolgoznak hogy oldják meg? Mármint azok, akik nem veszik fel a fél millió forintos albérlet támogatást ( [link] ).

Vannak ezek a vasúti szerelvény nevű csodálatos mérnöki szerkezetek, elindulnak egyik pontból és másikban állnak meg - ma már nem egy nagy művészet a használatuk. De a minisztériumokban és az Országgyűlésben összesen 10-15.000 ember dolgozhat, szóval annyira nincs szó nagy embertömegről, pláne ha belegondolsz, hogy napjainkban létezik távmunka, s azokat a haverokat akik ismertségi alapon kerültek be a minisztériumokhoz nem is feltétlen kell magával vinnie az államnak, szóval nem - senkit nem kell kényszeríteni az odaköltözésre, el lehet menni máshova is dolgozni. Kb. 8-10.000 fős kormányzati negyed elég lenne, szóval a legtöbb megyeszékhely és agglomerációik simán elbírná.

Óriási összegeket lehetne spórolni csupán azzal, ha az épületek energetikai korszerű irodák lennének 150 éves műemlék jellegű szecessziós paloták helyett. A személyvédelmi kiadásai is hatalmasak a kormánynak Budapest városfölrajzi jellege miatt, a várban Orbán Viktor Karmelitájára is milliárdokat költünk el minden évben. De az Országház működtetése is óriási pazarlás, egy szerényebb, jobban átgondolt ülésterem, mint pl. az ausztráloké is működőképes tud lenni. Ráadásul egy gazdasági elittől távolabbi városban kisebb az esélye, hogy a lobbiérdekek befolyásolják a kormányzat működését, pl. nincs annyi korrupció és forgóajtó jelenség.

2023. ápr. 21. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!