Szélsőperonos metróállomásokat miért építenek (Budapesten)?
Sokkal olcsóbb, csak állomás hossznyit kell vájkálni az alagútból oldalra.
A középperonosnál meg 2x olyan hosszan ki kell szélesíteni az egészet
Jó, akkor bővebben.
A szélső peronos állomások ott vannak, ahol az alagutat nem fúrják, hanem kiássák, aztán befedik azaz kéregben vezetik. A vágányok az 1 vájat miatt egymás mellett futnak. Ezért kézenfekvő a vágányok két külső szélére építeni a peront. Nem kell hozzá fúrni, egyszerűen ott szélesebbre csinálják a munkagödröt.
A 3-as metró a nyugatinál nagyon mélyen van, mert mikor mozgólépcsővel elindultam lefelé a metróhoz, hú láttam milyen mélyre megyünk lefelé.
Újpesten viszont csak sima aluljáróba kell lemenni és ott megy a metró.
#4:
Te mi a fenéről beszélsz? Újpesten k*rvára nem az aluljáróban megy a metró, jóember, ott is még le kell menni egy jó lépcsősort.
Az Árpád hídnál van az aluljáró szintjén, ott gyalogosan kell átmenni a metró vágányok alatt, ha az embernek a másik oldalon van dolga.
Gondolom a közművek miatt nem tudták fordítva megoldani, hogy a metró legyen mélyebben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!