Az aksis autók szerintetek megoldást jelentenek majd a közlekedésre?
Úgy értve, hogy kevésbé lesz szennyező?
Én erről nem vagyok teljesen meggyőződve:
-Mennyire szennyező az akumulátorok előállítása? (Tehát maga a gyártási folyamat?)
-Mennyire időtálló? (Tehát ugyan úgy akár 20-30 évig bírhatja, mint egy belsőégésű motor?)
-Mit tudunk kezdeni a felhalmozott elhasznált aksikkal? (Ezek veszélyes hulladékok, ha jól tudom, nem?)
-Mivel töltenénk a járműveket, ha minden "zöld" lenne? (Ha jól gondolom az elektromos jármű is annyira zöld, mint amennyire zöld az energia forrás, amivel töltve van, különben nem értünk el vele semmit, nem?)
-Egyáltalán lehetséges-e "zöld" járművekre cserélni "még időben" majdnem az összes autót a Földön? (Én ezt is kivitelezhetetlennek érzem.)
Mindent összevetve szerintetek ez egy új reklám fogás, vagy valódi megoldás lehet a környezet szennyezés csökkentésére?
A másik nagy bajom a "zöld" autókkal, hogy én egyelőre azt látom magam körül, hogy ez egy divat.
Nem egy személyes kis elektromos "bevásárlókocsik" rohangálnak az utakon nap-mint nap ingázva a munkába, hanem hatalmas böhömnagy városi terepjárók.
Van amelyik másfélszer akkora, mint egy átlag régebbi autó. A gazdája a legkevésbé sem a környezetet szeretné kímélni, csupán menő a zöld rendszám, kvázi státusz szimbólum. Viszont akkora, amivel ideális esetben 8 embert el tudna vinni munkába.
Én erről is beszélek, nem csak az elméletről. Szép gondolatok vannak mögötte, de egyelőre nekem nem úgy tűnik, mint egy megoldás, hanem úgy, mint egy új marketing, ami miatt akinek van pénze autót cserél megint.
Vagy akkor megkérdezném, hogy ha ennyire a zöldülés a fő lényeg, akkor rövidebb távokra miért nem aksis rollerekkel közlekedik már rég mindenki? Még bevásárolni sem kellenek ezek a hodály autók..
Egyedül nagyobb távú utazgatásokkor lehet rá szükség egy család esetén. De erre lehetne alternatíva a bérlés pl.
Meg hát szerény véleményem szerint az se lenne feltétlenül baj, ha leszokna az emberiség arról, hogy 3000km-t utazik nyaralni, mert neki derogál a saját hazájában nyaralni, vagy hogy "fú világot akar látni".
8 milliárd ember világot akar látni, számolja ki valaki, mit jelent!
Szerintem sokkal erősebb irányvonal lenne, ha meg lenne erősítve a tömegközlekedés, más alternatívák még ennél is jobban adóztatva lennének. A tömeg közlekedést zöldíteni kéne.
Nagyobb városokból (pl. Bp belváros) egyszerűen ki kéne tiltani a hagyományos autókat.
Támogatott munkába járási programokra lenne szükség: fele vagy harmad ennyi autóval munkába tudnának jutni még az autóval ingázók is ideális esetben.
Csak hát ez mind mind a kényelem rovására megy. És itt jön a képbe amit mondtam: ez nem zöldülés, hanem egy bullshit.
„Vagy akkor megkérdezném, hogy ha ennyire a zöldülés a fő lényeg, akkor rövidebb távokra miért nem aksis rollerekkel közlekedik már rég mindenki?
Ennél még zöldebb, ha rövidebb távokra gyalog, vagy nem elektromos rollerrel, kerékpárral közlekednének. De a mai ember lusta, ha lehetne, a WC-re is autóval mennének.
#14 Én is így gondolom alapvetően. Az ilyen fajta zöldülésnek nem sok értelmét látom.
Az emberek többsége még annyira sem szeretne visszavenni a kényelemből, hogy városi terepjáró helyett egy kisebb autóval közlekedjen a munkába. Annyira meg pláne nem, hogy az autót le is tegye esetenként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!