Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Az aksis autók szerintetek...

Az aksis autók szerintetek megoldást jelentenek majd a közlekedésre?

Figyelt kérdés

Úgy értve, hogy kevésbé lesz szennyező?

Én erről nem vagyok teljesen meggyőződve:

-Mennyire szennyező az akumulátorok előállítása? (Tehát maga a gyártási folyamat?)

-Mennyire időtálló? (Tehát ugyan úgy akár 20-30 évig bírhatja, mint egy belsőégésű motor?)

-Mit tudunk kezdeni a felhalmozott elhasznált aksikkal? (Ezek veszélyes hulladékok, ha jól tudom, nem?)

-Mivel töltenénk a járműveket, ha minden "zöld" lenne? (Ha jól gondolom az elektromos jármű is annyira zöld, mint amennyire zöld az energia forrás, amivel töltve van, különben nem értünk el vele semmit, nem?)

-Egyáltalán lehetséges-e "zöld" járművekre cserélni "még időben" majdnem az összes autót a Földön? (Én ezt is kivitelezhetetlennek érzem.)


Mindent összevetve szerintetek ez egy új reklám fogás, vagy valódi megoldás lehet a környezet szennyezés csökkentésére?


2023. febr. 26. 13:46
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
93%

Minden autó aksis :D


Ha az elektromos autózásra gondolsz: nyilván két része van a dolognak.


Az egyik, hogy a benzint/gázolajat is szállítani kell. A belsőégéses autókban ugye több az olaj, ami szintén veszélyes hulladék. Illetve ez az országok között függőséget hoz létre, hiszen nincs mindenhol kőolaj. Plusz ugye az véges.


Az elektromos autókban az aksi van ami kb 10 év után kuka, veszélyes hulladék, az előállítása se egyszerű. Viszont sok minden nincs benne, ami elromolhat, ergo egy új akupakkal újabb 10 évet megy boldogan.


Áramot meg elő lehet állítani megújuló módon kb bárhol víz-, szél- vagy napenergiával.


Amit én előnynek látok az elektromos autózásnál:

-az áram sosem fogy el, a kőolaj igen

-nem szennyezi a levegőt a városban, ahol az emberek élnek


Ugyanakkor a technikai limitjei és az ára miatt még nem vennék, de a jövőben ez mind változhat.

2023. febr. 26. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Víz-, szél- és napenergiával reális előállítani több milliárd autó energia szükségletét? (Mármint itt azt is vegyük bele, hogy ugye ezek legyártása, karbantartása, működtetése stb. is zöld kell, hogy legyen.) Tehát nem csak az aksi, de az aksit töltő temérdek napelem legyártási folyamata se szabad hogy sokat szennyezzen, ill. ha az tönkremegy azzal is kezdeni kell valamit.


Másik: az aksi előállításához is olyan anyagokra van szükség, amivel nem minden ország rendelkezik, nem? Tehát ugyan úgy geopolitikai függőséget jelent, csak más anyaggal.


10 év múlva kuka, aztán megy boldogan a következő akupakkal? És az előző boldogtalan akupakk, ami 10 évente kuka több milliárd jármű esetén, azzal mit tudunk jelen elképzelés szerint kezdeni? :O (Ha minden jármű "zöld" lenne?)


-az áram sosem fogy el, a kőolaj igen <--- De az áramot nem mindegy hogy állítjuk elő és nekem ez a szél, nap, víz erőmű picit karcsúnak tűnik (még az aksi töltések nélkül sem tudunk kizárólag ezekkel boldogulni, egy autó meg fogyaszthat annyit is mint egy háztartás..)


-nem szennyezi a levegőt a városban, ahol az emberek élnek <--- (ott lehet, hogy nem, de gyártása közben, meg elhasználódás után ugyan úgy szennyez, csak máshol, nem?) Vagy csak ott nem szabad szennyezni, ahol ember is él, más nem számít?

2023. febr. 26. 14:07
 3/16 anonim ***** válasza:
89%

https://www.youtube.com/watch?v=StnSkKRY2Gg&t=205s


-A gyärtäs 0 szennyező anyag kibocsätässal megoldható, csak CO2 pőffög a levegöbe. Hogy ez mennyire igaz az az adot gyártól füg. Általában minél újjab annál közelebb van hozzá.


-Maga az auto tartosabb, mivel joval egyszerübb mint egy belső égésű. Az akku csere minek számit?


-Az akkumlátorok 100 % újra hasznosithatók.

https://www.youtube.com/watch?v=JoG6Oqe3CCg


-A mostani energia termelés mellet is lényegesen zöldeb mint a benzines. Az akkuk jó lehetöség lesz valoszinű az erősen ingadozó megujuló energiák nagyobb kihasználására.


-Mi számit annak hogy nem sikerült minden autott zöldre cserélni?

2023. febr. 26. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
60%
Nyilvánvaló, hogy a közlekedés mai formája ésszerűtlen és pazarlóan bánik az erőforrásokkal. Ezen nem segít a belsőégésű motorok elektromosra cserélése. Alternatíva lehet a közösségi közlekedés fejlesztése mellett az autómegosztó szolgáltatók térnyerése. Az autók számának csökkentése és a kihasználtságuk növelése mindenkinek érdeke.
2023. febr. 26. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
21%
1# Áramot szemétégetéssel köolaj elégetéssel nyerik , ez is véges . Napelemek előallitása költséges, műanyagok spéci dolgok kellenek amik szintén környezetrombolók és drága dolgok. 10 év után a régi akksik leadása és egyéb adók szintén vagyonok , új akku pakk pedig közel a fél autó ára . E korszak egy átverés nem kímél nem olcsóbb sem egyszerűbb hanem új profil a régi befektetőknek.
2023. febr. 26. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
45%
A trend az elektromos autó. Leghamarabb a skandinávok fognak váltani, mert nekik sok az elektromos áramuk és nem akarnak co2-ot
2023. febr. 26. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
89%

A legkevésbé sem a kérdésben megfogalmazott szempontok motiválták az elektromos autók bevezetését. Sokkal inkább az, hogy az elektromos autó a jellemzőn a városban közlekedik, sok ember között, és ott nem szennyez. A benzines (gázolajos) autóval ezt nem lehet elérni. Az elektromos energia előállítása és tárolása pedig központi helyen, gyárban történik, ahol sokkal könnyebb a szennyezés ellen védekezni (már ha akarják). Amikor a költséget kalkuláljuk, mindig csak részleges mennyiségeket hasonlítgatunk, ami fals megfontolásokhoz vezet. itt például bele kell kalkulálni, a városi szennyezés egészségügyi költségei mekkorák, a kivédhetetlen életminőségromlás mennyi, és ez mind hozzáadandó a költséghez.


Ezen túl van egy rendkívül fontos megfontolás. Egy dolog, hogy a tudomány állása szerint mit képes megvalósítani az ember, és más dolog, mit akar. Nos jó életminőséget biztosító megoldásokat (például elektromos autókat) képes előállítani, de nem akar, mert drágállja. Ugyanis a drága autót a befektető fizeti, az olcsó ócskaság következményeit meg sokan mások de nem ő. Igen jó példa erre a mai magyar helyzetkép.

Itt a döntéshozónak a legcsekélyebb mértékben sem érdeke a társadalom életminősége. Olyan is.

2023. febr. 26. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
Ebbe a kérdésbe beleértendő az önvezetés képessége?
2023. febr. 26. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
74%

Az önvezető technológia és a hagyományos robbanómotorok működése két külön dolog, és az önvezető autók általában nem korlátozzák a hajtási rendszert, amelyet használhatnak. Tehát elméletileg az önvezető autók működhetnek robbanómotorral is.


Azonban fontos megjegyezni, hogy a robbanómotorral működő autók magasabb zaj- és légszennyezést okoznak, mint az elektromos autók. Ezenkívül az önvezető autók általában nagyobb mennyiségű adatot gyűjtenek és használnak, mint a hagyományos autók, és ezek az adatok segítenek az autóknak az útvonaltervezésben és a közlekedési feltételek optimalizálásában. Az adatok mennyiségét és az önvezető autók bonyolultságát tekintve azonban az elektromos autók hatékonyabbak lehetnek az önvezető autóknál.


Összefoglalva, elméletileg az önvezető autók működhetnek robbanómotorral is, de az elektromos autók hatékonyabbak lehetnek az önvezető technológia szempontjából.

2023. febr. 26. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
0%
9es # Az E autók évek óta kigyulladnak az akksik miatt az akkugyàrak szintén ,azok máglyakent égnek el . Hiába a spéci vedelmi és oltórendszer a világban 10 en pár gyár leégett . Nem oltod el , semmivel időzitett bombák . Neten a cikkek videók gyár és autótüzeikről . Nem javithatod otthon semmilyét a kerekein izzóin kívül minden digitális zárt rajta . Kiforratlan erőltetett technológia zéró történelemmel . Ahogy veszélyes a kereskedelmi és a civil áru és személyszállítás , cégek már így akarak futárszolgáltatásokat, tesztek megtörténtek.
2023. febr. 26. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!