A szélturbinák miért 3 tollúak, nem lehetnének olyanok
mint az ausztrál tanyákon a szélkerekek? Lehet butaság
de a filmekben ha szél alig fúj akkor is forognak kicsit.
Figyelt kérdés
2022. szept. 30. 18:49
1/8 anonim válasza:
Azért van kevés tolla, hogy alacsony fordulatszámon pörögjön, mert így a legjobb a hatásfoka.
2022. szept. 30. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
A három szárnyú is igen jól működik egészen kis szélben is, a nagy fordulatszámot nem is viselné jól a szerkezet.
2022. szept. 30. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 TappancsMancs válasza:
Költséget számoltak a hatékonysághoz viszonyítva és a két lapátos kevés áramot termel olcsón, a három a legkörtséghatékonyabb, míg a négy vagy több lapátos ugyan több áramot termelne, de ár/áram arányban drága lenne. A régi szélmalmok és vidéki kis olcsó szélkerekek azok olcsó konstrukciók az ilyen nagy és modernekhez képest. Meg a három lapátnál a széláramlást nem akadályozza egy másik lapát - ezért is hatékonyabb. A lassúságuknak is van oka, mivel ez nem propeller ezért nem a gyors forgás az elsődleges és egyedüli szempont. Ha nagyon gyors forgásra terveznék, ahhoz lényegesen erősebb és drágább szerkezet kellene és inkább lekapcsol ha nagy a szél. - Ha nem jól írom javtsátok. :)
2022. szept. 30. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Olyan nagyon sokkal többel nem is szabad forognia, mert a szárnyvégek sebessége átlépné a hangsebességet, az meg nem lenne túl célszerű...
2022. szept. 30. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Ha jól tudom a farmokon azok a szélkerekek általában nem áramot termelnek, hanem szivattyúk.
2022. szept. 30. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
A farmokon látható lemezből-fából barkácsolt szélkereket nem igazán lehet egy napon említeni egy ~150 méter magas szélturbina karbonszálas, szélcsatornában kikísérletezett lapjátjaihoz. Mintha egy talicska kerekét tennéd egy sportkocsié mellé.
2022. szept. 30. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Ennek aerodinamikai okai vannak. Az "amerikai szélkerék" alacsony szélsebességekhez van méretezve teljesen szabad környezetben. Primitív konstrukció, melynek kis méretéből adódóan még nem ütköznek ki a hiányosságai.
A nagy ipari szélturbinák nagy hatásos keresztmetszettel is bírnak. Ha ilyen méreteknél sűrű lenne a lapátszerkezetük, akkor gyakorlatilag elállnák a szél útját és nem tudnának stabilan működni. A széláramláson ugyanis csak egy meghatározottan kis nyomást szabad csak ejteni, és erre a három lapát tökéletesen megfelel.
Bizonyos megfontolások szerint egy vagy két lapát még előnyösebb is lehetne, de azoknak a zajuk is erősebb. Egy lapáthoz meg ellensúly is kell, melyre sosem rakódik pontosan annyi jég meg nedvesség, mint a munkalapátra.
2022. okt. 1. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 EagleHUN válasza:
A lapátkerekek számával nő nyomaték.
Érthető is hiszen nagyobb felületen kap bele a szél!
Viszont a sok lapát miatt nehezebb és ezért nehezebben is indul el a fordulatszáma is csak kisebb lehet.
Ausztrál és Amerikai farmokon (Itthon is láttam már) teljesen jó megoldás víz szivattyúzásra a nagy nyomatékkal.
A kiszivattyúzott vizet el lehet tárolni. Így nem kell mindig a kis szélre várni erős szélben feltöltik a tartályokat itató vályukat oszt jóvan.
Látható hogy energiatermelésre ez alkalmatlan megoldás.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!