Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Minek tanítanak általánosban,...

Minek tanítanak általánosban, meg középiskolában kémiát, ha meg sem szabad tanulni?

Figyelt kérdés
Annyira, hogy azt használni is lehessen a gyakorlatban.
2022. szept. 11. 02:28
1 2 3 4
 31/32 TappancsMancs ***** válasza:
59%

Egy gyereknek vagy tinédzsernek fölösleges kb az egész iskola, mert nincs ismerete semmiről sem az életből. Egy alsósnak még az írás tanulása is fölösleges és inkább játszana helyette. Az általános iskolások is még inkább játszanának, vagy szórakoznának iskola helyett. Na kérdező ezeket mindannyian ismerjük. Ez valahogy így van és nem is kérdés. Le van tisztázva ez a része. Kisgyerek vagy tinédzser az játszani akar, más nem érdekli.

Másik része a tanultak hasznossága a későbbi hétköznapi életben. És ezt is tudjuk mindannyian, hogy sok mindennek nem lesz közvetlen haszna és nem fogunk a hétköznapi életben több ismeretlenes bonyolult matematikai képleteket megoldani, mert semmi szükség sem lesz rá. Tehát nyugtázhatjuk mindannyian, hogy ezt is kb mindenki tudja, még a tanulók is tudják. Sőt a tanárok is tudják, nem hülyék. Ez is nyilvánvaló.

Ezeket tudjuk, ismerjük, hogy szórakozni szórakoztatóbb egy gyereknek és tinédzsernek, mint matekot tanulni, vagy törit, vagy földrajzot. Bár ez utóbbiak egy fiatalnak érdekesebbek lehetnek, mint a matek száraz elméleti jellege, már ha úgy tanítanák lehetne érdekes. Elvileg egy földrajzot és történelmet nagyon érdekesen és látványosan is lehetne tanítani, de ugye ez is egy bő téma, itt talán nem érdemes belemenni. Szóval a helyzetben az is benne van, hogy unalmasan van megírva kb az összes tananyag, ami szintén nem kedvez a tanulók érdeklődésének felkeltésére.


A kérdéshez visszakanyarodva mindannyian tudjuk, hogy a fiatalok játszanának még az írás megtanulása helyett is, nemhogy a többi tantárgy és igen, az életben sok mindent nem fogunk használni. Én is írtam jó matek dogákat, de már három számjegynél is inkább előveszem a számológépet inkább. Elszoktam tőle.

Itt térhetnénk vissza a 26-os válaszodhoz.

"Semmire sincs szükség kémiából, de akkor mért kell tanulni? Mért nem csak az tanulja, aki tovább akar tanulni?"

A legszorosabb gyakorlati szempontból ezt tudjuk is, hogy érthető és nem is nélkülözi a valóság alapot.

Gondoljunk bele, ha csak írni olvasni tanulnának az emberek, akkor mi is lenne? Már most az irodai munkáknál használt több vagy kevesebb intellektuális alapok sem lennének meg. De más hivatali munkákhoz is alig lenne ember. Tehát az egyik alap az az egyszerű intellektuális munka és hidd el, hogy ha ez nincs, akkor még itt sem írogatnál kérdező. Hanem max vicces videókat néznél a neten vagy játszanál online játékokkal. A lényeg benne, hogy kicsit használjuk az alapvető emberi tulajdonságainkat. E nélkül a társadalom teljesen lepukkant lenne és a kétkezi munkákon túl minden nagyon akadozna a társadalomban. És te sem írnák ki egy ilyen kérdést sem.


És akkor a 26-os felvetés:

Ha a tantárgyakat csak azok tanulnák akik olyan szakon akarnak tovább tanulni, akkor igencsak furcsa lenne az oktatás. Mert amíg valaki tinédzser semmit sem akarna tanulni, tegyük fel nem is tanulna, de amikor jönne a szakmaválasztás, akkor hogyan menne 20 évesen elkezdeni fizikát tanulni? Vagy 20 évesen kezdeni matekot, vagy törit tanulni? Nem is nagyon menne, mert hiányoznának hozzá a tanulási alapok. Nem a konkrét ismeret, mert az más, vagy emlékszünk vagy nem, de magának a tanulásnak sem lennének korán kialakult alapjai.

A 26-os felvetés alapján kb semmilyen tantárgy sem lenne akkor, csak később tanulnának pont azt az egy tantárgyat? Na a gyakorlatban ez nem menne és nagyon ritka kivétel lenne akiknek jól menne a késő tanulás. Tehát valamennyire bele is kell nőnünk a tanulásba is.


Másik, hogy elég lenne az is, ha általános ismereteket ad az iskola, bár itt meg a tananyag kifogásolható és az unalmas tartalmi összeállítása is. Szóval egy fiatalnak meg kell találni benne az érdekességet, mert nem olyan maga a tananyag.

Tegyük fel a kérdést:

Ha semmire sincs szükség kémiából, akkor mért nem csak az tanulja, aki tovább akar tanulni kémia vonalon? Akkor ugyanez igaz majdnem az összes többi tantárgyra is.

A felvetett kérdésedet úgy összegezném, hogy igen mindannyian tudjuk, hogy sok mindent nem fogunk belőle használni, de legalább valamennyit használtuk az intelligenciánkat fiatal korunkban és az önmagában is hasznos. Ehhez tartozik pluszban a tananyag tartalmának és világszerte unalmasra írt jellegének további kérdése is, amin meg nagyon nagyon nagyon nagy mértékben kellene változtatni.

Sokan felvetik, hogy csak az életben hasznos dolgokat kellene tanítani az iskolában. Okés, ez nem is alaptalan felvetés, csak akkor mikből állna az oktatás? Főzés, mosás, időbeosztás szervezés, háztartási szerelési munkák, varrás, kapálás, némi testedzéssel? Vagy konkrétan mik lennének azok ami kizárólagosan hasznosak? Lásuk a listákat? :)

Csupa olyan dolog lenne amit az életből egyébként is megtanulhatnának az emberek. De az is igaz és jó is, hogy van ilyen iránya az oktatás újításainak.

Általában véve a világról nem ad megfelelő képet az iskolai oktatás és a tudomány jelenlegi állását sem tükrözi a tananyag.

Ami tényleg fölösleges az az ének óra. Kérdező ha érdekel a téma akkor olvass az oktatásról és lehetőleg nemzetközi szinten és nem egy cikket, hanem 100-at.

Kerényi Kata középiskolai tanár:

Az általános iskolában az egész tantárgy alapú oktatás nem illeszkedik jól a gyerekek alaptermészetéhez. „A világ nem tantárgyak szerint működik.


Na kb itt lehet a témát indítani vagy folytatni is. Egyébként világszerte a fiataloknak unalmas az iskola amit nem nagyon szoktak kiemelni a témában, hanem csak többnyire egy-egy részlettel foglalkoznak.

Az iskola és oktatás számos javítani valóval rendelkezik, de a célja nem az életbeli dolgok tanítása, hanem az életről és a világról való átfogó ismeret nyújtása. Már ha ezt érdekesen és a valóságnak megfelelően adná. Másik célja a szakmákhoz való előképzés és ezt a nézetét szokták kritika alá helyezni.

Az énekóra na az tényleg fölösleges. Aki jókedvű az énekel és ezt nem kell tanítani. Majd aki énekesnek áll az tanul énekelni. Táncolni sem tanulunk. Táncóra sincs. Hangszeren játszani sem tanulunk mert speciális, de az érdekes lenne ha az őskortól kezdve megismerkednénk a hangszerekkel. És bizony nem elírás, az őskorban is voltak már hangszerek. Ókortól már sok hangszer marat fenn és érdekesebb lenne tényleg átvenni őket, ruhákat is, ételeket, az életmódot... Ezek később érdeklik az embereket, de az iskolában unalmasan és leszűkítetten tanítanak és valójában a történelemről csak tévképzeteik lesznek. A földrajzot is nagyon érdekesen is be lehetne mutatni, hiszen a természetről van szó benne és a világ országairól amikről érdekes ultifilmeket készítenek egyébként. Az iskolában mégsem megy. Nemrég volt téma - vajon tanítják, hogy milyen fajta villámokat ismerünk? Mert érdekes és nagyon sok fajtája van.


Inkább a tananyagon kellene alaposan és nem apró részletekben változtatni. Nem kizárólagosan az élet hétköznapjaiban használt ismereteket kell előtérbe helyezni. Még egy csillagász sem használja a csillagászati ismereteit a magánéletében. Egy autószerelő persze igen néha használja, de ugye az szűkebb szakmai érdeklődést igénylő szakma. A kémia egyébként szintén nagyon szűk terület az érdeklőség szempontjából és lehetne rajta rövidíteni más ismeretek előnyére persze. A fizikai ismereteket is gyakorlati példákon kellene bemutatni. Például összetett mozgás a fizikában ne az élettelen kerék forog, hanem autó kereke és még a víz felszínén úszó falevél is oda sorolódik. De élettelenül oktatják egy fiktív kerék példáján - életszerűtlen.


Amúgy olvass a témában magyarul és nemzetközi szinten is.


---

[link]

2022. szept. 12. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/32 anonim ***** válasza:
52%
#9 xD
2022. okt. 10. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!