A költségek ellenére megérné ha a vasutak nyomtávolsága nagyobb lenne?
Figyelt kérdés
Olyan furán néznek már ki a széles meg kétszintes szerelvények a 1435 mm-es nyomtávon.2022. ápr. 9. 12:29
1/13 anonim válasza:
Mit nyernél a nagyobb nyomtávval?
3/13 anonim válasza:
Szerintem is furák, ezek kétszintes vonatok, ilyen keskeny nyomtávon. Dupla széleséggel sokkal szélesebb vagonok lehetnének, nagyobb teherbirással. Nyilván az lehet, hogy nem érte meg senkinek az átalakítás. Valószínűleg azért nem éri meg, mert nem lehet részletekben sok évtizedre eloszott költséggel megoldani. Csak egyszerre lehetne minden sint és vonatot cserélni. Olyan nincs, hogy 100 kilométeren lecserélem sint, aztán majd jövőre folytatom.
4/13 anonim válasza:
Dupla szélességnél az egész űrszelvényt át kellene építeni ami mindkét oldalt számolva durván 15 000km pálya lenne plusz az összes állomás. :D
5/13 A kérdező kommentje:
Úgy értem lehetnének jóval nagyobb vonatok is, Hitler tervezett 5 meg 3 méteres tengelytávút is, rendben hogy nem volt teljesen normális de elgondolkodtató. Megbizhatóbb, sokkal gyorsabb, olcsób mint a hajózás és nem kell száz fős legénység sem.
2022. ápr. 9. 15:40
6/13 anonim válasza:
"Megbizhatóbb, sokkal gyorsabb, olcsób mint a hajózás és nem kell száz fős legénység sem."
Már hogy lenne olcsóbb, mint a hajózás, amikor a hajónak csak víz kell a vasútnak meg teljes vasúti infrastruktúra. Budapest-Debrecen közt amúgy mekkora igény lenne 3 méteres nyomtávú vonatokra? :D
Az ötlet nagyon sok sebből vérzik, inkább engedd el.
7/13 anonim válasza:
Átmeneti megoldás lehetne, hogy a meglévő sinpár mellé lefektetnek egy harmadik sint, és akkor hagyományos és a kb dupla széles vonat is mehetne a pályán. Ez viszonylag olcso lenne, mert csak egy sint kéne fektetni, és nem kéne az összes vonatot azonnal lecserélni.
8/13 anonim válasza:
A vagoncsere/átépítés lenne az egészből kb. a legkisebb tétel.
9/13 anonim válasza:
"Ez viszonylag olcso lenne, mert csak egy sint kéne fektetni"
Akkor lenne olcsó, ha az az egy sín a levegőben lebegne. Ha már alépítmény is kell neki ( ami azért szokott ám lenni a sínek alatt ) akkor nem lenne olcsó..
10/13 anonim válasza:
Ráadásul az sem biztos, hogy a nagyobb vagonnokkal járó terhelésnövekedést kibírja a régi talpazat és a rajta fekvő egyik sínszál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!