Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Elektromos hajtás vagy hidrogé...

Elektromos hajtás vagy hidrogén hajtás és miért?

Figyelt kérdés
2021. jún. 17. 18:21
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
Konkrétan én sem tudok, szubjektív, de egyeseknek hátrány lehet például, hogy nincs hangja. Objektív alapon valóban nem igazán van hátránya.
2021. aug. 2. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

Objektív hátrány kettő van:

- egyre lassúbb, ahogy merül az akksi.

- ha pedig lemerült, nehéz és lassú cserélni vagy tölteni.

2021. aug. 2. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 Wadmalac ***** válasza:
100%

"egyre lassúbb, ahogy merül az akksi."

Szerencsére ez a gond Li-ion akksiknál nem jelentkezik, lévén abban a töltöttségi mértékben vannak csak használva, ahol a szükséges üzemi feszültség teljesen megvan.

A hagyományos savas vagy lúgos akkuknál a lemerüléssel eléggé arányosan esik a terhelés alatti feszültség is, Li-ionnál viszont nem.


De igazából ez is inkább akku-gond, mint a villanymotor.


"ha pedig lemerült, nehéz és lassú cserélni vagy tölteni."

Ugyan ez sem az elektromotor problémája, hanem az akkué, de ez a gond is egyre jobban csökken.

A kapacitások és a töltési sebességek is drasztikusan emelkednek az újabb akkukban.


Istenigazából az elektromos motornál semmi jobb hajtás nincs. Hatásfok, élettartam, fordulatszám- és nyomatéktartomány is ezeknek a legjobb.


Tényleg az energiatárolás az egyetlen, aminek javulnia kell, de teszi is.

2021. aug. 2. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
100%

#13

Valóban, maga az elektromotor hosszú évtizedek óta bizonyít a trolibuszokban annak ellenére is, hogy külön infrastruktúrát igényel.

2021. aug. 2. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 Wadmalac ***** válasza:

Vagy a villamosított vasutak például.


Tényleg a járművel hurcolható energiasűrűség a problémás pont.


Egyelőre átlagembernek megfizethetetlenül, de azért már kaphatóak az 5-600 km hatótávok, 10-ről 80%-ra 30-4

2021. aug. 2. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 Wadmalac ***** válasza:
100%

...az 5-600 km hatótávok, 10-ről 80%-ra 30-40 perc alatt tölthetően, szóval javul a helyzet.


Behülyült az oldal és félben ment el a komment, sorry.

2021. aug. 2. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
Már az is durva, hogy néhány éves érdemi fejlesztés után ilyen létezik. 15 éve az okostelefon is luxus volt, ma meg már alap. Nem kell sok idő, hogy az elektromos autózás is elérhető legyen.
2021. aug. 2. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

Mondjuk, ha rászorít a szükség, akkor valószínű.

Olyat is el tudok képzelni, hogy maga az út tölti az autót, például piros lámpára várakozásnál.

Fizetni meg bérlettel kell érte, vagy mobillal mérik, hogy mikor veszed igénybe.

2021. aug. 2. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 Wadmalac ***** válasza:
70%

A Li-ion akkuk energiasűrűsége/tömege a bevezetésük óta olyan tízszeresre nőtt eddig.

Kismillió elvben jobb is van fejlesztés alatt.

2021. aug. 2. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 Wadmalac ***** válasza:
100%

#18: Igen, van is jó pár hasonló terv menet közbeni "wireless" töltésre.

A mostani koncepcióknak van némi baja (költség, örvényáramok hőhatásának veszélye stb.), de nem kizárt, hogy egyszer lesz belőle valami.

2021. aug. 2. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!