Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Valaki elmagyarázná nekem...

Valaki elmagyarázná nekem ezeket: kommutatív, asszociatív, disztributív?

Figyelt kérdés
Valaki elmagyarázná nekem ezeket a kifejezéseket ill. hogy mi értelmük, miért jó, mikor használjuk stb.? Azt tudom h elvileg melyik mit jelent pl. hogy a tagok felcserélhetők, a zárójel arrább vihető stb. De egyszerűen nem értem, nem tudom mikor alkalmazzuk hogyan és hogy mire jó ez az egész.
2010. aug. 25. 15:17
 1/9 A kérdező kommentje:
Neten is utána olvastam de egyszerűen nem értem!:S
2010. aug. 25. 15:24
 2/9 anonim ***** válasza:

Nem alkalmazzuk sehol sem.

Ezek tulajdonságok, amelyek bizonyos műveletekre igazak, némelyekre meg nem.

Az valós számok szorzása például kommutatív, a mátrixoké pedig nem, mert más eredményt kapunk ha fordítva szorozzuk össze őket.

2010. aug. 25. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Kommutatív = felcserélhető: 5x3 ugyanaz mint 3x5

Asszociatív = csoportosítható: 5+(2+3) = 2+(3+5) = 3+(2+5)

5x(2x3) = 2x(3x5) = 3x(2x5)


Disztributív = (2+3)x4 = (4x2)+(4x3)

2010. aug. 25. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Értem, de az pl. az asszociatívnál és a disztributívnál minek teszünk zárójelet ha mindegy hogy hogyan szorozzuk őket össze mert a végeredmény úgyis ugyanannyi lesz? Tehát zárójel nélkül is ugyanazt kapnánk mint zárójellel akkor meg minek a zárójel?
2010. aug. 25. 18:38
 5/9 anonim ***** válasza:

pl ha össze kell adni, hogy 1+7+4+3+9+6, akkor átcsoportosíthatod, hogy (1+9)+(7+3)+(4+6), és így könnyebb összeadni. vagy ha van egy kifejezés, hogy 2x+3y+x, akkor átteheted az x-et, és 3x+3y lesz.


A disztributivitásnál pedig nem hagyhatod el a zárójelet, mert (2+3)*2 az 10, 2+3*2 pedig 8. A szorzást előbb kell elvégezni, mint az osztást. Ennek is akkor lesz igazán jelentősége, ha ismeretleneket kell kiszámolni, pl 2(3x+y)=6x+2y

2010. aug. 25. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

9. osztályos vagy ugye?

Ilyenkor még nem érti meg az ember a lényegét az egésznek. Számok esetében nincs is sok jelentősége.

De viszont, ha valamilyen összefüggést le kell vezetni, célszerűen paraméteres alakban, ill. hogy formailag szép legyen, ahhoz kell. De középiskolai szinten nem nagyon.

2010. aug. 25. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Nem 9.-es vagyok, nemrég érettségiztem, és hát a matek nem sikerült túl jól, aztán idén újra szeretnék érettségizni.:) Most a realika.educatio oldalon található anyagok segítségével próbálok felkészülni.


Köszi a válaszokat, most már világos!

2010. aug. 25. 23:56
 8/9 anonim ***** válasza:
Ezek azok a törvények amiket általános iskolában hólapáttal vernek beléd, és ezért érzed alapvetónek pl. a zárójel elhagyását.
2010. aug. 26. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:

# 3/8 2010-08-25 18:08:


Azért írsz hülyeséget, mert belekevered az asszociativitásba és a disztributivitásba is a kommutativitást (mintha automatikusan az is lenne, holott lásd pl. mátrixok), azaz csereberéled a tagokat.

2013. jún. 3. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!