Miért az első kerekeket kormányozzuk és nem a hátsókat?
"Elektromos targoncáknál fordul elő a hátsó kerekek kormányzása"
Minden targoncánál előfordul. Gázosnál, dízelnél is! :)
"lovaskocsiknál az első tengely fordulását hogy oldották meg kormány nélkül?"
A lovaskocsi rúdja az első tengellyel együtt a kormánymű. A pacik meg a kormányszervó.
A targoncáknál azért van hátsó kormányzás, mert elöl van a nagy megemelt súly, az első kormányzással az kanyarodáskor állatira meg lenne lengetve, hátsó kormányzással meg a targonca gyakorlatilag az emelt súly körül fordul. Könnyebb a mozgatás és kisebb a borulásveszély.
Hogy az autók miért elsőkerék-kormányzottak?
Hát ez nem is olyan egyszerűen megválaszolható kérdés.
Kis sebességeknél igazándiból nincs különbség, leszámítva, hogy hátsó kormányzással a jármű segge a hátad mögött leng és nem biztos, hogy látod, mit tarolsz le vele.
De nagy sebességénél már kijön, és ez egy elég bonyolult dinamikai probléma, hogy hátsó kormányzásos egyenestartás hajlamosabb egyre erősödő lengésbe jönni ahelyett, hogy kisimulna. Ha az első kerék a hajtott, az valamennyit javít ezen, de nem oldja meg teljesen a problémát.
Ezért is van az is, hogy azok az autók, amik tudnak egy kicsi hátsókerék-kormányzást IS, kis sebességeknél ellenkező irányba fordulnak, mint az elsők, ezzel csökkentve a fordulókört, de nagy sebességnél az elsőkkel egy irányba, ezzel csökkentve az esetleges belengést (mert nagy sebességnél elől is meg tud történni, csak nem olyan durván, mint hátul, ha meg elöl-hátul kormányzol egy irányba, egymást kompenzálják).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!