Miért az első kerekeket kormányozzuk és nem a hátsókat?
Figyelt kérdés
2021. ápr. 24. 11:46
2/16 A kérdező kommentje:
köszönöm a hasznos választ, ha nem mondod h így van megoldva észre se veszem! esetleg első kormányzás előnye és a hátsó k. hátrányairól tudnál írni?
2021. ápr. 24. 12:09
3/16 anonim válasza:
NÉzz szét gépkocsi működéséről szóló magyarázó weboldalakon... :)
4/16 anonim válasza:
Meglepő válasz:
Mert a kocsi előrefele halad.
Persze van, amikor hátrafele, de az sokkal ritkábban, és nem átlag 90-es tempóval, hanem max. 20-szal tolat az ember, azt is jellemezően egyenes szakaszon. A parkolásnál meg bőven elég az első kerekek forgatása.
5/16 anonim válasza:
Azért mert sokkal effektívebb így, és amikor 60-nál többel megy az autó akkor számít hogy sokkal kevesebb csúszási súrlódást alakít ki mintha a hátsó kerekek lennének kormányozva.
Egyébként mostmár vannak olyan autók, bár kb 30 millátók kezdődnek, amelyben parkoláskor enyhén a hátsó kerekek is elfordulnak rásegítve a kanyarodásra.
6/16 anonim válasza:
Szerintem csak megszokásból. A lovaskocsiknál is az első tengely fordult, aminek még gyakorlati okai voltak. Aztán ezt az elrendezést örökölték a később megjelenő motoros járművek is.
7/16 anonim válasza:
Ha plasztikus választ szeretnél, végy egy kocsit (például babakocsit) és sík, sima terepen (ez azért kell, mert nem tudod szimulálni a gyors mozgás instabilitását) kezdd el tolni a hátsó tengelyénél fogva, majd húzni az első tengelyénél. Megfogod látni az iránytartási problémákat. Ha ehhez hozzáveszed, hogy 126 km/h = 35 m/s, továbbá az ember reakciósebessége 0,3 sec átlagban, akkor máris látszik, hogy ekkora sebességnél a hátsó kerékkelvaló tolás bizonytalansága pár száz méter után az árokban landolást eredményezi.
8/16 anonim válasza:
Az első kerekek kormányzásával stabilabb a gépjármű, jobban kiszámíthatóak a pályaívek. Elektromos targoncáknál fordul elő a hátsó kerekek kormányzása, ott előnynek számíthat, mert kis sebességnél jól használható, a jármű eleje szinte nem is mozdul, amíg a hátuljával akár egy félkört le lehet írni, nagy sebességnél viszont bonyodalmakat okoz, főleg az vele a gond, hogy ellentétesen kell kormányozni, mert ha jobbra kormányozol, a kocsi balra fordul, külön tanulni, gyakorolni kell a vezetését.
9/16 A kérdező kommentje:
lovaskocsiknál az első tengely fordulását hogy oldották meg kormány nélkül?
2021. ápr. 24. 17:20
10/16 anonim válasza:
#8 A targoncánál is jobbra kell kormányozni, ha jobbra akarsz kanyarodni. Más íven fordul, mint egy személyautó, azt kell megszokni, nem azt, hogy ellentétesen kell kormányozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!