Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért az első kerekeket...

Miért az első kerekeket kormányozzuk és nem a hátsókat?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 24. 11:46
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
0%
Azért, mert így van mevoldva.
2021. ápr. 24. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
köszönöm a hasznos választ, ha nem mondod h így van megoldva észre se veszem! esetleg első kormányzás előnye és a hátsó k. hátrányairól tudnál írni?
2021. ápr. 24. 12:09
 3/16 anonim ***** válasza:
0%
NÉzz szét gépkocsi működéséről szóló magyarázó weboldalakon... :)
2021. ápr. 24. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
83%

Meglepő válasz:

Mert a kocsi előrefele halad.

Persze van, amikor hátrafele, de az sokkal ritkábban, és nem átlag 90-es tempóval, hanem max. 20-szal tolat az ember, azt is jellemezően egyenes szakaszon. A parkolásnál meg bőven elég az első kerekek forgatása.

2021. ápr. 24. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
79%

Azért mert sokkal effektívebb így, és amikor 60-nál többel megy az autó akkor számít hogy sokkal kevesebb csúszási súrlódást alakít ki mintha a hátsó kerekek lennének kormányozva.

Egyébként mostmár vannak olyan autók, bár kb 30 millátók kezdődnek, amelyben parkoláskor enyhén a hátsó kerekek is elfordulnak rásegítve a kanyarodásra.

2021. ápr. 24. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
41%
Szerintem csak megszokásból. A lovaskocsiknál is az első tengely fordult, aminek még gyakorlati okai voltak. Aztán ezt az elrendezést örökölték a később megjelenő motoros járművek is.
2021. ápr. 24. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
83%
Ha plasztikus választ szeretnél, végy egy kocsit (például babakocsit) és sík, sima terepen (ez azért kell, mert nem tudod szimulálni a gyors mozgás instabilitását) kezdd el tolni a hátsó tengelyénél fogva, majd húzni az első tengelyénél. Megfogod látni az iránytartási problémákat. Ha ehhez hozzáveszed, hogy 126 km/h = 35 m/s, továbbá az ember reakciósebessége 0,3 sec átlagban, akkor máris látszik, hogy ekkora sebességnél a hátsó kerékkelvaló tolás bizonytalansága pár száz méter után az árokban landolást eredményezi.
2021. ápr. 24. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
73%
Az első kerekek kormányzásával stabilabb a gépjármű, jobban kiszámíthatóak a pályaívek. Elektromos targoncáknál fordul elő a hátsó kerekek kormányzása, ott előnynek számíthat, mert kis sebességnél jól használható, a jármű eleje szinte nem is mozdul, amíg a hátuljával akár egy félkört le lehet írni, nagy sebességnél viszont bonyodalmakat okoz, főleg az vele a gond, hogy ellentétesen kell kormányozni, mert ha jobbra kormányozol, a kocsi balra fordul, külön tanulni, gyakorolni kell a vezetését.
2021. ápr. 24. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
lovaskocsiknál az első tengely fordulását hogy oldották meg kormány nélkül?
2021. ápr. 24. 17:20
 10/16 anonim ***** válasza:
100%
#8 A targoncánál is jobbra kell kormányozni, ha jobbra akarsz kanyarodni. Más íven fordul, mint egy személyautó, azt kell megszokni, nem azt, hogy ellentétesen kell kormányozni.
2021. ápr. 24. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!