Mennyi egy átlagos futóművű autó rugóállandója?
Na erre átlagot nem fogsz kapni.
Éppen mert autónként más a tömeg, a rugóút is.
De magadnak is kikövetkeztetheted. Ha egy konkrét kocsiról van szó, aminél mérni tudsz, megnézheted, megemelve hova rúgja ki magát maximálisan a kerék, majd megnézed, mennyivel nyomódik feljebb a saját kocsisúly alatt.
Ha tudod a kocsi tömegét, plusz a súlyeloszlást első és hátsó tengely közt, azt a kapott súlyértéket megfelezed a két első kerék közt és meg is van az összenyomó erőd is és hogy mekkora úton.
Nem lesz tökéletes, mert a beszerelési rugó-előfeszítés ebben nem lesz benne, de elég közel fog járni a valóshoz, az előfeszítés szerintem max. 10% lehet.
Te is beláthatod, hogy az "átlagos futómű" és az "X kg terhelés" paraméterekből, senki sem fog milliméter pontos választ adni.
De hogy legyen összehasonlítási alapod, itt a legegyszerűbb mérési mód:
-terheletlen autó egyenes talajon -> mérőszalag -> mérsz egy tetszőleges pontot a talajtól ->.....X mm.
-barátnőd (pl.50 kg) ráül a sárvédőre -> mérés ugyan azon a ponton ->....Y mm.
Aztán ugyan ez a mérés a 80 kg-os haveroddal.... stb. stb.
Följegyzed, összehasonlítod, aztán -ha lehet- nem nyúlsz hozzá. ;)
#20: így van, tulajdonképpen bármi terhelésváltozáshoz tartozó rugóút elegendő a számításhoz.
Csak fontos, hogy pontosan legyen figyelembe véve a terheléseloszlás a négy kerék közt.
"aztán -ha lehet- nem nyúlsz hozzá. ;)"
Hát igen, a futómű-tuning kockázatos játék.
Ezért is fúj rá a KPM, rendőr, műszakiztató.
#4!
Ez a "lógással számolok" gondolat, annyiból pontatlan, hogy amikor emeled az autót, nem egyértelmű, hogy csak a terhelés megszűnése miatt hagyja el a talajt. Pl. a gátló eléri az alsó végállást, akkor már viszi magával az alsó lengőkart (ezzel együtt a kereket is) pedig lehet, hogy még a rugó a talajon tartaná. Tovább nagyon sok autónál a rugó, már alaphelyzetben is előfeszített állapotban van.
Vagy gondolj csak a legprimitívebb megoldásra a trabantnál alkalmazott heveder-szalagra. /50 évig használták/
Köszi a válaszokat.
Autóm sajnos nincs, így nem tudtam megmérni. Ezért is írtam ki a kérdést.
#5: igen, ez teljesen jogos. Ez esetben úgy mérném, hogy az emelőt mérlegre tenném, emelnék 1 centit, leolvasnám a mérleget, és rugóállandó = mérleg által mért súly osztva 1 centi, hiszen amennyi az adott sarokból átterhelődött az emelőre, annyival csökkent a rugó terhelése.
#6: Ha a katalógusadat kell, a Közlekedés > Autók-motorok kategóriában szerintem több sikerrel jársz
#7!
Értem az elméletedet de szerintem hamis eredményt kapnál.
Ugyanis a kérdezőnek a növekvő terhelés és az ebből következő hasmagasság csökkenése közötti összefüggés mérése a cél. (ha jól értem)
Te a méréseidnél viszont a változatlan súlyt emeled. Így az keréken egyre csökken a súly, viszont az emelésnek köszönhetően a másik három keréken emelkedni fog a terhelés. (értsd billen a kasztni)
Ennek következtében az autó, egy teljesen irreális szögben fog tartózkodni, aminek a menettulajdonságokhoz semmi köze, így a mért adatokkal sem jutsz előbbre.
/de lehet, hogy én látom rosszul/ ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!