A tervezett hiperszonikus űrrepülőgéphez muszáj H2-alapú hibrid meghajtást használni, nem lehetne a H2-t a könnyebben tárolható metánnal helyettesíteni ?
Tárolási energiasűrűség szempontból lenne jobb a hidrogén. Kisebb tömeget kell hurcolni.
Meg azért az sem egy utolsó szempont, hogy az égéstermék tiszta víz.
Bizonyára megoldható metánnal is, csak azért az eltérő égésenergia, égéssebesség stb. meg tárolókapacitás szempontjából is át kell tervezni. Szóval az biztos, hogy ha simán metán menne bele hidrogén helyett, akkor nem azt produkálná, amit hidrogénnel tesz.
Hatásfok, tolóerő, égési hőmérséklet, csomó dolog eltérne, esetlegesen a működésképtelenség szintjéig.
"a metán állítólag eléggé kormol is"
Hát elégtelen oxigénes égésnél előfordul, mint a többi szénvegyületnél is, de rakétahajtóműben azért nem nagyon, ott erősen ügyelnek az optimális oxigénmennyiségre.
Ideális esetben (és rakétahajtóműveknél majdnem ideális a helyzet) itt csak széndioxid és víz keletkezik (meg nitrogénoxidok, a hő miatt, hidrogén esetén is, de közel sem annyi, mint belsőégésű motoroknál, gázturbináknál, ahol alapból levegő kerül bevitelre az égéshez).
Egyébként a kérdés nem hülyeség, könnyen lehet, hogy éppen a hidrogén költséges és problémás tárolása miatt ez a metános hajtás lesz a tömegszintű megvalósítás útja.
A jelen verzió még erősen koncepció illetve proto megoldás, ha minden aspektusa már jól ismert lesz, ebből kihozzák a maximumot, akkor az esetlegesen gyengébb de kezelhetőbb, olcsóbb üzemanyag miatt a metánra váltás lesz a vége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!