Két elektromos motort használva megduplázódik a teljesítmény?
Ha egy elektromos járműbe egy motor helyett kettőt szerelünk, megduplázódik a teljesítmény is?
A két motort közös tengelyre kellene kötni, vagy inkább mindegyik motor kapjon egy kereket?
Az ilyen permanens mágneses szinkronmotoroknál, a teljesítmény számolása kicsit más. Amit megadnak a Teslánál az a névleges teljesítmény. Amúgy van egy cikk erről a Tesla oldalán, nézd meg esetleg ha megy az angol, ott részletesebben leírják ezt.
Az utóbbi kérdés nem teljesen értelmes. Úgy érted az első és hátsó tengelyekre tegyünk 1-1 motort vagy pedig hátsó tengelyen legyen két motor?
Általában egy motor van az elektromos autókban, de Teslának is van ugye a D jelölésű modelljei, ami ugye Dual-t jelent, két motor van benne, az első és a hátsó tengelyen 1-1. (Tudom nem csak a Tesla csinál ilyet)
A nyomatékod és persze az áramfelvételed leeht duplázott egy tengelyen két motorral.
Viszont nem igazán van előnye egy darab dupla nyomatékú motorral szemben, sőt, inkább hátránya van.
AC szinkronmotorok esetén a telepítést is körülményessé teszi, hiszen szöghelyzetre tökéletesen passzolnia kell a kettőnek, már ha közös a tápáram.
Az első és hátsó tengelyre szerelt egy-egy motor lényege nem is a dupla teljesítmény, hanem az eloszló hajtónyomaték a két tengely közt meg a külön szabályozhatóság, ami a jármű kormányozhatóságát, kanyarviselkedését javítja.
Nem igazán látom értelmét egy tengelyre két motornak, hacsak nem a helyszűke az egy nagyobb motor esetén.
Utolsó!
Két nem egy tengelyen lévő motornak is összeadódik a nyomatéka. Ilyen a Tesla Dual motoros autók pl.
"Két nem egy tengelyen lévő motornak is összeadódik a nyomatéka."
Khm, hol írtam olyat, hogy nem?
Szerintem sehol.
Csak, amint írtam, a két tengelyen (vagy akár kerékagyanként) külön motornak az alkalmazási CÉLJA nem annyira a nyomatéknövelés, hanem az úttartási viselkedés.
#6: van ilyen verzió is kerékagy-motorokkal.
Csak ott azért van sok probléma, a teljesítményt eléggé behatárolja a méret- és hűtéslehetőség.
Egy alvázba fixált motornál mindez egyszerűbb.
Az tény, hogy a függetlenül szabályozott négy kerékhajtás az ideális egy autónak, de kérdés, hogy ezt mennyire lehet a vevővel megfizettetni, hiszen ami bonyolultabban megvalósítható, az drágább is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!