Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A magyar (orosz?) vasutak...

A magyar (orosz?) vasutak miert kocka formajuak? Nem ismertek az akkori mernokok az aerodinamikat?

Figyelt kérdés
2020. nov. 15. 19:21
 1/8 anonim ***** válasza:
93%
Vasútnál nincs nagy jelentősége a légellenállásnak.
2020. nov. 15. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
92%
Ezt volt egyszerűbb akkoriban gyártani.
2020. nov. 15. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Rakd ossze az elozo ket valaszt, es az elsohoz gondold oda, hogy azoknak a vonatoknak terheles alatt (tehat tobbtiz megrakott vagont huzva) kb. 40-50 km/h korul volt a szallitasi sebesseguk.
2020. nov. 15. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
86%
Ez egyáltalán nem igaz. A szovjeteknél már 50 éve is ment a csatolt üzem, és a szovjet tehervonatok sem 40-50-nel poroszkáltak, ahogy a MÁVos fővonali tehervonatok sem.
2020. nov. 15. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
86%
A vonatoknál ez teljesen elhanyagolható.
2020. nov. 15. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

„Nem ismertek az akkori mernokok az aerodinamikat?”


De ismertek:


[link]


[link]


[link]


[link]


[link]

2020. nov. 15. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Valszeg ezekre a mozdonyokra gondolsz.

[link]

Az a helyzet, hogy minél nagyobb a jármű tömege és teljesítménye, ugyanazon sebességnél annál elhanyagolhatóbb a légellenállás. Lehetett volna áramvonalasabbra, de nem okozott volna jelentős üzemanyag csökkenést, és tömeggyártás és egyéb üzemi okokból (pl. kapcsolhatóság) szempontjából is praktikusabb, egyszerűbb volt így.


Persze ahogy nő a sebesség, úgy kerül előtérbe a légellenállás.

[link]

2020. nov. 16. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Wadmalac ***** válasza:
100%

Tényleg, egy több száz, ezer tonnás szerelvény élgelenállás-keresztmetszete lóxar arányban nézve a tömeggel, teljesítménnyel. Ha összevetjük mondjuk egy személyautóval, akkor a személyautónál is tojnánk a formai kialakításra, ha az a kocsi egy 12 méteres, mondjuk 30X30 centiméter keresztmetszetű gerenda lenne.

Plusz itt a gördülési ellenállás is töredéke mondjuk egy országútinak.

Itt az a sebesség, aminél már jelentősége lenne a légellenállásnak, jócskán felette van az átlagos vasúti sebességeknek.

Valahol 100 km/h fölött kezd jelentősége lenni. Kisebb tempóknál még a "kocka" mozdony sem tétel.

Ahogy megyünk tempóban felfelé, először jönnek az áramvonalas mozdonyok, majd a komplett szerelvény formai megfelelősége.

2020. nov. 16. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!