Van egy találmányom, de lehet nem is hatásos. számításokban tudnátok segíteni?
az ötlet egyszerű termodinamikán alapszik. A belső égésű autók az üzemanyag nagy egy részét hővé alakítják. a gondolatm a következő! a felesleges hőt a kipufogócsonknál (ott a legmelegebb és kialakítani is könnyebb) egy tartály felfűtésére használunk. abba vizet juttatunk befecskendezve, a keletkezett nyomást elvezetjük egy kis turbinára ami vagy a főtengelyre segít rá vagy a féltengelyekre.
majd egy kondenzátoron át visszaalakul vízzé és visszajut abba a tartályba ahonna a fecskendező szedi majd.. működhet?
ma meg is előztek... de ezek szerint működik az ötletem!!!!!!
Persze, írtuk is, hogy működhet.
Csak a költségtényező.
A cikk haszongépjárműveket és hibrideket említ mint leendő felhasználást.
Itt még működhet is.
A haszongépjárműveknél a jármű ára kevésbé tétel, mint a fogyasztása.
A hibridekben meg alapból drága technika van, nem is olcsók.
Az utóbbinál azért én kétlem az elterjedést a személyforgalomban.
Egy 5%-os spórolás nem nagyon fogja megmozgatni a vevők fantáziáját a minimum 10%-os áremelkedéssel.
#23
ez független a motortól, lényegében most is beépíthető lenne sok járműben az eredeti motor mellé... de értem hogy a turbó optimalizálja jobban a működést, de ott több hibaforrást érzek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!