Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Van egy találmányom, de lehet...

Van egy találmányom, de lehet nem is hatásos. számításokban tudnátok segíteni?

Figyelt kérdés

az ötlet egyszerű termodinamikán alapszik. A belső égésű autók az üzemanyag nagy egy részét hővé alakítják. a gondolatm a következő! a felesleges hőt a kipufogócsonknál (ott a legmelegebb és kialakítani is könnyebb) egy tartály felfűtésére használunk. abba vizet juttatunk befecskendezve, a keletkezett nyomást elvezetjük egy kis turbinára ami vagy a főtengelyre segít rá vagy a féltengelyekre.

majd egy kondenzátoron át visszaalakul vízzé és visszajut abba a tartályba ahonna a fecskendező szedi majd.. működhet?



2020. nov. 14. 16:40
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
100%

Az ötlet alapvetően nem rossz.

Persze mások is próbálták már egy másodlagos erőgéppel plussz teljesítményt kapni a veszteséghőböl.

[link]

Egy pár aspektust érdemes figyelembe venni.

- Növeli az ösztömeget ami növeli a veszteségeket.

- Növeli az alkatrészek számát ami a szervízigény miatt hat negatívan.

- Ezzel kb 50 évet elkéstél mert az elektromos gépjárműveké a jövő

2020. nov. 14. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
100%

Az elgondolás nem rossz, de feleslegesen bonyolult. Ha a hőt akarjuk hasznosítani, arra ott van a motor, csupán kicsit át kell alakítani a folyamatot, ahogyan azt már megtették előttünk:

[link]

:)

2020. nov. 14. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
85%

"valamit félreértettetek. nem megy az égéstérbe semmi"

Te értettél félre valami. Az égéstérbe a benzin-levegő keverék megy, ott táguláskor valamennyire lehűl, és ami hőenergia marad benne, azt akarod felhasználni.

2020. nov. 15. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 A kérdező kommentje:
#12 a hatütemű motor is nagyon szompatikus irány de az mégis az égéstérben történik és folyamatosan kell pótolni a télen nem megfagyó vizet.
2020. nov. 15. 12:19
 15/25 A kérdező kommentje:
#11 érdekes összefoglaló cikk., bár más irányokról szól de mind kapcsolódik ide.. köszi
2020. nov. 15. 12:22
 16/25 Wadmalac ***** válasza:
100%

Az égésgáz veszteséghő felhasználása jó ötlet és működhet is. Csak minimalizálni kellene a hatásfok-veszteségeket a visszaforgató-rendszerben.

A legjobb lenne a hőből közvetlenül elektromos energiába alakítás, a mainál jobb hatásfokú (és olcsóbb, ksiebb) Peltier-elemekkel.

A Stirling-motorok sem lennének éppen rosszak, generátort hajtva.


Ezekkel csak az a baj, hogy jelentősen drágítják a jármű gyártását.

A gyártók pedig igyekeznek minden fillért megspórolni.

Az eladási árat a minimumon kell tartani, azon a minimumon, ami még a legjobb profitot hozza.

Így tényleg csak az kerül bele, ami az eladást egyértelműen javítja, meg az, ami kötelező (biztonság, környezetvédelem).

2020. nov. 16. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:
100%
Wadmalac-hoz egy kiegészítés: én néhány éve egy cikkben olvastam és sokáig nem értettem, de most már, egyre világosabb. Hogy létezik egy olyan fogalom, hogy "gazdasági hatásfok" illetve az informatkából egyre több helyre átveszik a TCO modellt. Rengeteg jó találmány van, sok okosság lenne, de egyszerűen akár a gazdasági hatásfok számításon, akár a TCO modellen elbukik. Feltehetően itt is, annyivel bonyolultabb lenne, hogy a TCO-ja még a "jobb fogyasztás" ellenére se lenne jobb. Eleve minnél több alkatrész annél több minden romlik el. És talán ez az elektromos autók egyik nagy vonzereje, hogy néhány(!) gyorsan cserélhető alkatrészből áll a hajtás lánc. Gyakorlatilag a motor egy faék bonyolultságú eszköz, elképszetően ritka a meghibásodása. Az akksi bonyolult, de könnyen cserélhető. Az inverter szintén egy doboz belemegy néhány drót és ennyi. A fix áttételes váltó rá van szerelve a motorra. És mivel fix áttételes nagyon jó hatásfokkal gyártható. Sokan kísérleteznek az elektronikus difi művel, és kerenekénti hajtással. Ez megint jó lenne, mert ha egy motor elromlik a másik hárommal mozgásképs az autó. Hát nem tudom meglátjuk.
2020. nov. 16. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 Wadmalac ***** válasza:
#17: Pontosan erről van szó. De elég rég tanultam ilyen gyártásgazdaságossági dolgokat, akkoriban azért ez más volt, a fogalom nekem nem volt ismert.
2020. nov. 16. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:
18/18 Wadmalac ma 13:28: Én sem az iskolában hallottam róla. Egy pár éve láttam főleg amerikai szerzőknél ezt a fogalmat. És még elterjedve sincs, de nekem megtetszett, mert nagyon kifejező. Egy csomó esetben kifejezőbb mint a TCO modell. Az első ahol láttam az a kondenzációs kazán 105%-os hatásfoka volt. Ami termodinamikailag nem jön össze, de ha "gazdaságilag" nézem akkor összejöhet. És ennek kapcsán olvastam először erről a fogalomról.
2020. nov. 16. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:
Én inkább azzal próbálkoznék, hogy ezzel a módszerrel lehetne-e csinálni egy "gőz turbót".
2020. nov. 16. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!