Van egy találmányom, de lehet nem is hatásos. számításokban tudnátok segíteni?
az ötlet egyszerű termodinamikán alapszik. A belső égésű autók az üzemanyag nagy egy részét hővé alakítják. a gondolatm a következő! a felesleges hőt a kipufogócsonknál (ott a legmelegebb és kialakítani is könnyebb) egy tartály felfűtésére használunk. abba vizet juttatunk befecskendezve, a keletkezett nyomást elvezetjük egy kis turbinára ami vagy a főtengelyre segít rá vagy a féltengelyekre.
majd egy kondenzátoron át visszaalakul vízzé és visszajut abba a tartályba ahonna a fecskendező szedi majd.. működhet?
Ennek a működtetéséhez több energia kellene szerintem, mint amennyit megspórolnánk vele. Viszont vannak más módszerek, amikkel pl. a kipufogógáz hőjét részben vissza lehet forgatni a rendszerbe,
lásd forma-1, ERS rendszer.
ennek az össz energiaigénye a befecskendezéshez szükséges villamos energia.. nem nagy dolog. a többi veszteség maga az egység súlya amit nem tudok kitalálni mekkora.. pl a rendszerbe szükséges folyadék mennyisége és az egyes egységek önsúlya. szerintem 30-60kg
az hogy működik?
#6
Úgy tervezed, hogy a "váltó kihajtásnál segít rá". Legyen ;)
Na de egy adott plusz erő(nevezzük így) hogyan tud majd alkalmazkodni a különféle sebességi fokozatokhoz?
Miután a váltó után vagyunk, az a plusz, ami segít egy adott fokozatnál, az a következő fokozatnál már lehet, hogy visszatartó erőként jelentkezik......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!