Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Van egy találmányom, de lehet...

Van egy találmányom, de lehet nem is hatásos. számításokban tudnátok segíteni?

Figyelt kérdés

az ötlet egyszerű termodinamikán alapszik. A belső égésű autók az üzemanyag nagy egy részét hővé alakítják. a gondolatm a következő! a felesleges hőt a kipufogócsonknál (ott a legmelegebb és kialakítani is könnyebb) egy tartály felfűtésére használunk. abba vizet juttatunk befecskendezve, a keletkezett nyomást elvezetjük egy kis turbinára ami vagy a főtengelyre segít rá vagy a féltengelyekre.

majd egy kondenzátoron át visszaalakul vízzé és visszajut abba a tartályba ahonna a fecskendező szedi majd.. működhet?



2020. nov. 14. 16:40
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
90%

Ennek a működtetéséhez több energia kellene szerintem, mint amennyit megspórolnánk vele. Viszont vannak más módszerek, amikkel pl. a kipufogógáz hőjét részben vissza lehet forgatni a rendszerbe,

lásd forma-1, ERS rendszer.

2020. nov. 14. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 A kérdező kommentje:

ennek az össz energiaigénye a befecskendezéshez szükséges villamos energia.. nem nagy dolog. a többi veszteség maga az egység súlya amit nem tudok kitalálni mekkora.. pl a rendszerbe szükséges folyadék mennyisége és az egyes egységek önsúlya. szerintem 30-60kg

az hogy működik?

2020. nov. 14. 17:19
 3/25 anonim ***** válasza:
61%
Elvileg működhetne, mert veszteségi hőt használ fel, az égéshő maradékát az égéstér "tágulása" után. De szerintem kis veszteségekkel is a motor által létrehozott energia pici töredéke lenne csak, alig lenne érezhető hatása.
2020. nov. 14. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
És feltaláltad a turbófeltöltőt. Csak ott kihagyják ezt a vizes hókuszpókuszt... Egyébként gázmotoroknál (biogázmotoroknál) ezt a hőt hasznosítják és bekötik a fűtővíz rendszerbe. Olvass utána "kogenerációs gázmotoros erőmű" vagy "kapcsolt gázmotoros erőmű"
2020. nov. 14. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 A kérdező kommentje:
valamit félreértettetek. nem megy az égéstérbe semmi. nem turbó mert nem a hengerfeltöltést segíti.. ez csak lendületet ad a főtengelynek kivülről (mai "hybrid" suzuki ezt egy főtengelyes villanymotorral teszi, illetve az ékszijjat hajtja rásegítve) ehelyett egy gőuturbina lenne. amúgy a nyomás illetve a hő sokszor akkor is rendelkezésre áll mikor áll a motor, így araszolásnál
2020. nov. 14. 20:34
 6/25 A kérdező kommentje:
is adhatna hajtást ha mondjuk a váltó kihajtásnál segít rá
2020. nov. 14. 20:35
 7/25 anonim ***** válasza:
0%
halott ötlet
2020. nov. 14. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 veterán vas ***** válasza:

#6

Úgy tervezed, hogy a "váltó kihajtásnál segít rá". Legyen ;)

Na de egy adott plusz erő(nevezzük így) hogyan tud majd alkalmazkodni a különféle sebességi fokozatokhoz?

Miután a váltó után vagyunk, az a plusz, ami segít egy adott fokozatnál, az a következő fokozatnál már lehet, hogy visszatartó erőként jelentkezik......

2020. nov. 14. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 A kérdező kommentje:
a kapcsolat nem folyamatos, variátoros ékszíjjcsatlakozással akár. ha a turbina fordulata elég létrejön a kapcsolat, röpsúly vagy szabadonfutó alkalmazásával?
2020. nov. 14. 21:39
 10/25 A kérdező kommentje:
#7 mond el hol hasal el a dolog? lehet jó meglátásod van amire nem gondoltam és tök igazad van
2020. nov. 14. 21:42
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!