Milyen anyagból készül a repülőgépek, helikopterek fekete doboza?
A rozsdamentes acélvázat egy hőálló burkalat követi, melyben egy alumíniumdobozban kap helyet a maga a rögzítő egység.
A külső váz nagyjából 6 cm vastag, a hővédő réteg nagyjából 3 cm
A rozsdamentes acél helyett van, ahol titániumbevonatot kap a dobozra abszolút nem hasonlító, a fekete színtől merőben eltérő (narancssárga vagy piros színű az adat- és hangrögzítő doboz) szerkezet.
Van az a régi jópofa kérdés, hogy ha a fekete doboz olyan strapabíró, miért nem annak az anyagából csinálják az egész repülőt.
Nos, de, kábé ugyanazon anyagokból van, a védelme igazán az ütés- tűz- és beázás-védelemről szól, ebből az ütésvédelem kábé annyi, hogy az utána következő két hatás, a tűz és víz bejutását még meg tudja akadályozni. Maga az adatrögzítő szerkezet általában tönkremegy, de az adat a kimenthető szalagon megmarad.
Ha a fekete doboz repülő nélkül esne le 10 km magasról, a legtöbb helyen talajt érve az is ripityára törne.
Csak ott van körülötte a repülő, mint védő csomagolás.
"Ha a fekete doboz repülő nélkül esne le 10 km magasról, a legtöbb helyen talajt érve az is ripityára törne."
Szerintem az adatok még akkor is kimenthetők lennének. Nem tudom, most hogy csinálják, de régen sokáig acélhuzalra írták az adatokat, mint a mágnesszalagra a magnó. Egy becsapódástól az leginkább csak összegubancolódik, szétszóródik, esetleg elszakad itt-ott, de olvasható marad.
"Szóval akkor a repülőt egy még nagyobb repülőbe kéne csomagolni."
Elvben segítene. :)
"Szerintem az adatok még akkor is kimenthetők lennének."
Általában meg is szokott maradni elég ramaty állapotú fekete doboz esetén is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!