Mi a különbség az LPG, CNG és benzin üzem között, vagyis pontosabban melyik a járható az én esetemben? Bővebben lent, kifejtős.
Igen tudom, hogy melyik micsoda, de van egy mk6-os 1.4-es ford fiestám, amit szeretnék átalakíttatni gázos üzemre, hogy olcsóbban kijöjjek az amúgy is hihetetlen 4.5-5.5 közötti fogyasztás helyett.
Km/forint árban melyik mennyire jönne ki ebben az esetben?
CNG vagy LPG az éri meg jobban? Full alu blokk átalakítható-e? (ugye tudjuk, hogy az alu 550 cfokon olvad...)
Van-e valami hátránya?
Kút az van a közelbe mindegyikből, szóval ettől nem tartok.
Mekkora tartályt lehet beszereltetni?
Ugye az is nagy fájdalmam, hogy csak 900 km-ert tudok elmenni a fiestával sajnos. :( (Németországot nem tudom megjárni egy tank benzinnel :/ )
Íme:
Ha nagyobb hatótávot akarsz, utólagos beépítéssel, akkor az LPG a megoldás.
Ha még olcsóbban akarsz járni és ehhez bevállalod a több elvesztett csomagteret meg a gyakoribb tankolást, akkor CNG.
Oké, csak ebből nem derült ki, hogy mely motorblokkok kompatibilisek.
Én esetemben egy 2006-os mk6-os ford fiesta 1.4-ről lenne szó, melyben egy duratec motorblokk található.
Másik kérdésem, ha ezt az átalakítás bele teszem és 30 éves korában ot-re akarom vizsgáztatni, akkor ez mennyire befolyásoló tényező?
"ebből nem derült ki, hogy mely motorblokkok kompatibilisek."
Erről átalakítást vállaló céget kéne megkérdezni.
"ha ezt az átalakítás bele teszem és 30 éves korában ot-re akarom vizsgáztatni, akkor ez mennyire befolyásoló tényező?"
Ott a gyári állapot alapkövetelmény, nem?
A szikra melegebb 500 foknál.
A hengerben nem lesz melegebb különösebben a benzinüzemnél.
És különben is, a hengerfuratod acélpersely, a dugattyún meg minimum hőállóbb bevonat van.
Akár mennyire hihetetlen, ezen, volt akivel össze is szólalkoztam és mutattam a robbantott ábrát, hogy nincs benne acélpersely.
Minden esetre eddig egy céget kerestem meg ők azt mondták, hogy oké rendben van.
Ugye köztudott, hogy a benzin 240 fokon robban, durralu meg 550-nél olvad...
Ne ez még oké eddig, vissza lehet hűteni 300 fok alá a blokkot + maga a blokk kiképzése és az alunak köszönhetően ha nem is hajtod akkor víz nélkül is klappol.
De mi az a hőálló bevonat?
"ezen, volt akivel össze is szólalkoztam és mutattam a robbantott ábrát, hogy nincs benne acélpersely."
Márpedig hidd el, van.
A robbantott ábrák általában csak a szerelhető elemeket mutatják, ez meg gyárilag, zsugorkötéssel van a helyén.
Az alumínium egyik ötvözete sem bírja azt a kopásterhelést, aminek egy hengerfurat ki van téve.
És hő szempontjából amúgy valószínűleg ha alu lenne, is bírná, a hőterhelés eloszlik a munkatérben, ütemkörönként ki van öblítve-hűtve a friss beszívással, plusz a hengerfal átadja a hőt a hűtőfolyadéknak.
Nem, nem fog ott semmi elolvadni a CNG-től.
Legalábbis nem jobban, mint benzintől vagy LPG-től.
"De mi az a hőálló bevonat?"
Az 1,2 Fiat Multijet (1,275 ccm, Suzuki DDIS-ként 1,3-nak is hívják) kis dízelekben az alu dugattyú tetején valami teflon-rokon bevonat van.
De mondom, hengerfuratra ez nem működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!