Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Milyen hőmérsékletek uralkodna...

Milyen hőmérsékletek uralkodnak egy turbó nélküli illetve turbóval ellátott motorban?

Figyelt kérdés

Pl. hengereknél milyen az átlaghőmérséklet normális illetve autópálya tempónál?

Vagy hol a legmagasabb a hőmérséklet? És mennyi az annyi?


"Saccolni tud? Úgy két óra múlva."


Köszönöm előre is a válaszokat.



2020. máj. 21. 15:11
 1/6 Wadmalac ***** válasza:
100%

Magasabb kompresszió magasabb csúcshőmérséklettel jár az égéstérben.

Ezért kell plusz megoldás a kopogós égés ellen, akár alapból magas kompressziójú a motor, akár turbóval van növelve a beszívott keverék nyomása.


De éppen, mivel ez hátrányos az emisszióra, ezer módon kompenzálják.

A végeredmény az, hogy nincs jelentős plusz hőmérséklet egy normál szívómotorhoz képest.

A hengernek átadott hő szintén nem több.


A dízelek alapból magasabb hőmérsékleten dolgoznak, mint a benzines, a turbósítás ott nem nagyon emel már ezen.

Főleg, mióta gyakorlatilag nem léteznek intercooler nélküli TD-k.


"milyen az átlaghőmérséklet normális illetve autópálya tempónál"

Ez nem így működik.


A dolog inkább fordulatszám- és terhelésfüggő.

Alacsony fordulat nagy terheléssel adja a legnagyobb hőterhelést.


Már normál használati körülmények közt, mert egy folyamatosan padlógáz tiltási fordulaton tud túlhevülést csinálni.

2020. máj. 22. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a felvilágosítást, nagyon hasznosnak találom.

Bár egy megközelítő értéket szívesen elfogadnék.

Mire lehet számítani? 300 °C, esetleg 500 °C, vagy ennél is magasabb?

2020. máj. 22. 20:30
 3/6 Wadmalac ***** válasza:

Melyik részen?


Mert még a hengeren belül, sőt a hengerfal különböző részein is több 100 fokos eltérések lehetnek.

2020. máj. 25. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Pl. a dugattyú tetején (nem tudom, hogy hívjak szaknyelven)?

Vagy hol a legmagasabb a hőmérséklet, és milyen magas?

2020. máj. 25. 12:48
 5/6 Wadmalac ***** válasza:

A csúcshőmérsékletek az égésgázban jócskán 1000 fok fölé mennek, sőt, erősen kiélezett turbómotornál még a kipufogógáz is lehet 1000 fok körüli, a dugattyú felülete viszont nem nagyon melegszik 300-400 fok fölé (nem tudok ennél jobbat, mert a dugattyú felülete sem egységesen melegszik, a szívószelep közelében alacsonyabb, a kipufogószelepnél magasabb a hőmérséklet). A szívó ütem valamennyi hűtést mindig ad, ezért ennyi "csak" a dugattyúfelületi hőmérséklet.

A hengerfalakban ennyi sem, hiszen a hengertest hűtött.

Ha a dízel Swiftek 1,25 literes DDIS (Fiat Multijet) turbódízel motorjaiban az alu dugattyún lévő teflonbevonat túlél 150 000 km-t, akkor gondolhatod, hogy nincs ott vörösizzás.


Éppen ezek miatt a legnagyobb hőmérséklet a kipufogó leömlőben és a turbófeltöltő kipufogó oldalán lesz.

A turbó után már a nyomáscsökkenés miatt esik kicsit.



Ha pontosabb adatokat akarsz, sajnos nem nagyon van más módszer, bele kell mászni a durva szakirodalomba.

2020. máj. 25. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a kielégítő választ.
2020. máj. 25. 15:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!