Kondenzcsík láthatási ideje?
Ha egy gép magasabban repül nem csak kicsapódik a pára hanem meg is fagy. A sima párát a nap ereje hamar feloszlatja nem úgy mint a jégkristályokat.
Ha még ehhez az is társul hogy nincs ott abban a magasságban nagy szél és főleg nem turbulens akkor nem fújja sem szét sem nagyon messzire el. (Persze szélirányba halad a csík mindegyik és egyre jobban el is "kenődik" legtöbbször vagyis egyre szélesebb és áttetszőbb lesz.) Szóval megfelelő körülmények közt akár órákig is simán megmaradhat.
"Először arra gondoltam, hogy a levegő hőmérséklete, páratartalma, ilyesmije befolyásolhatja hogy meddig látható."
Így is van.
"Viszont már többször is láttam, hogy 2 vagy több gép egyszer ment az égen, egynek megmaradt sokáig a kondenzcsíkja, a többinek meg percek alatt eltűnt."
Nem minden gép megy ugyanabban a magasságban és az egymás alatti légrétegek hőmérséklete, páratartalma, plusz szélsebessége is erősen eltérhet.
"Szóval megfelelő körülmények közt akár órákig is simán megmaradhat."
Sőt, akár felhőgócként is működhet, szóval ha olyan a hőmérséklet, páratartalom, a komplett eget beborító felhővé terebélyesedhet.
Miközben az ettől mondjuk pár 100 méterrel repülő gép kondenzcsíkja meg percek alatt eloszlik.
"Géptől is függhet."
Elvileg igen. Bár mivel a nagy utasgépeknél a hajtóművek fogyasztása (ezzel emissziója), hajtómű gázhőmérséklete is hasonló, nem hiszem, hogy nagy különbségek lehetnek.
Egy kis gázturbinás gép meg egy 747 közt biztos van ilyen eltérés, de mondjuk egy átlagos Airbus 320 és egy Boeing 737 közt nem sok lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!