Ha nincs nagy mennyiségű kifújt vízgőz (vagy koromszemcsék, amin kicsapódhat a légpára) , akkor nincs kondenzcsík sem. Turbopropos, belsőégésű motoros gépeknél kevés vízpára kerül ki és azt a propeller örvénye még szét is teríti. Meg általánosan ezek a hajtásrendszerű gépek alacsonyabban is járnak, olyan magasságokon, ahol a kondenzcsík-képződés már a gázturbinás gépekre sem jellemző.
Ha az adott magasságon, nyomáson, hőmérsékleten a levegő nincs párával telítve, nem csapódik ki. Sem a gép által kiköpött pára, sem a légpára az égéstermékeken.
Mostanában kísérleteznek bio-üzemanyagokkal, metánhajtással, alkoholüzemmel, hidrogénnel, ezekkel csökkenthető vagy megszüntethető a korom-kibocsátás, így a kondenzcsíkok is minimum csökkennek.
persze. ha ki van kapcsolva a hajtómű.
egyébként a mostani fejlődési irány épp az ellenkező irányba halad. az újabb hajtóművek és üzemanyagok úgy vannak megalkotva, hogy kevesebbet fogyasszon a gép. növelik az égés hatékonyságát, kevesebb a korom, több a vízgőz.
Nagy magasságban a repülő test mögött kialakuló turbulencia hatására a levegőben megtalálgató szilárd szemcsékre (kb 10-200 nmm átmérőjű)kicsapódik a víz, a mőmérséklet miatt szilárd halmazállapotú lesz.
Kis magasságban melegebb és sűrűbb a levegő ezért nem jön létre ez a jelenség.
Nagy magasságokban készített légifotókon szépen látszik akogy a kialakuló kondenzcsík "megfesti" a repülő mögött kialakuló áramlást.
És ez bizony független attól, hogy működik-e a gázturbinás hajtómű, vagy hogy a hajtómű turbólégcsavaros-e.
A 2. világháború idején nagy magasságokban repülő gépek is húztak kondenzcsíkot klikk a képre.
Épp gépek kötelékben. Olajcsíkot hűzó vagy égő gépek nem tudnak alakzatban maradni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!