Az első világháborúban miért preferálták jobban a 2fedelű repülőgépeket?
Az akkori szerkezeti anyagok (főleg fa) és ezek építési módszerei nem tették lehetővé a megfelelő méretű, felhajtóerejű és mégis elég erős, elég könnyű, szilárd szárny létrehozását egyetlen darabként.
A dupla szerkezet kisebb szárnyhosszokat igényelt és a kettő közti merevítések plusz szilárdságot adtak.
A szimpla merevszárnyak térnyerését igazán az alumínium, mint szerkezeti anyag hozta el.
Még a második vh. alatt is voltak faszerkezetes, mégis szimpla sárkányszerkezetek, de ezeken a rétegelési és ragasztási technikája már jóval fejlettebb volt, mint 20-30 évvel korábban.
A szimpla szárnyra meg igencsak szükség volt a sebesség- és hatótáv-növelés érdekében.
A duplaszárny lehetővé tette a nagyon alacsony repülési sebességeket, ami néha előny, de a nagy sebességeket meg nem, a légellenállása túl nagy, így túl nagy motorteljesítmény-igény és fogyasztás járt vele.
Voltak már kísérleti egyfedelű, fémborításos gépek az első világháborúban is, de akkor még nem volt igazán kiforrott a technológia.
A dupla szárnynak a leírt hátrányai vannak, de előnye, hogy a kétfedelű gép fordulékony. Ezt az előnyt a háromfedelű Fokker Dr.I a végletekig ki is használta. (Richthofen báró)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!