1nm napelem előállitása több co2 -t bocsájt ki mint amennyit megsporol az élettartama alatt?
Ezt úgy hívják, hogy életciklus elemzés, vagy life cycle angolul. Így keress rá. Megnézik, hogy mindennel egyetemben mennyi CO2 kibocsátással járnak az egyes energiatermelési formák. Nem te vagy az első, akinek eszébe jutott, hogy a mindennapi működésen kívül mást is figyelembe vegyen.
Pl:
Itt meg van egy egész jó összefoglalás:
A linkeket mondjuk nem olvastam el, de ilyenkor egy dolgot szoktak bakizni. Ugyanis ilyen esetben két fajta elemzést, számítást is kellene végezni. Egyik a hagyományos fosszilis alapú előállítás lábnyoma, amiben az is benne van, hogy a napelem gyártósor még fosszilis elektromossággal üzemel. De ez önmagában téves lábnyomot eredményez, mert ez elkerülhetetlen előfolyamati tényező.
Arra is kellene számításokat közölni mellette, hogy mi lenne ha (ha) minden elektromosság és energia nem fosszilissel lenne előállítva. Az mutatná meg azt, hogy például a napelem, szélerőmű és a többi, ténylegesen mennyi co2 kibocsájtással rendelkezik.
Mert ameddig nem történt meg a teljes átállás, addig a puszta kényszerűség miatt viszik a napelem gyárba az alapanyagot benzines autókkal. Mert mi mással vinnék.
Az első autó gyárakba is bizony például szekerekkel vitték az alapanyagot, vagy vonattal. De nyilván nem kamionnal, mert az akkor még nem állt rendelkezésre.
Tehát a jelenlegi berendezkedés eleve kikényszeríti a napelem üzemek beszállítói oldaláról a benzines fuvarozást. Ugyanígy nincs más, mint fosszilisből származó elektromossággal üzemeltetni a napelem üzemeket. De ez nem tartozik szervesen a napelemek fosszilis lábnyomához, és nem rontja a technológia minőségét. Sőt pont az húzza le a napelem fosszilis barát voltát, ha a beszállítókat (fuvarozás és energia) is beleszámítják a napelem fosszilis lábnyomába, pedig nem tartozik bele
Csak az a korrekt számítás, ha kiszámolják a teljes gazdaságra megújulóval előállított energiákkal, és megújulókkal való fuvarozással is. Tehát mintha ha az egész globális gazdaság átállt volna a megújulókra.
A régi, vagyis ma meglévő fosszilist azt nem korrekt beleszámolni a nem fosszilis lábnyomába, mert torzítja a tényleges lábnyomot.
Ez ugyanolyan hamis statisztikás ellenpropaganda, mint az, hogy az elektromos autó környezetszennyezőbb a benzinesnél.
Ha kitűzött célod van, tudsz olyan statisztikát csinálni, ami azt támasztja alá.
Csak ettől még nem lesz igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!