Kezdőoldal » Szórakozás » Zene » Szerintetek pár évtized múlva...

Szerintetek pár évtized múlva kikre fognak visszaemlékezni a mostani zenei évtizedből? Lesznek ikonikus alakok?

Figyelt kérdés
2018. szept. 6. 13:56
1 2
 11/20 A kérdező kommentje:
Én nem pontoztam le senkit, mások voltak. Köszönöm a válaszokat, érdekes ötletek születtek, és jöhetnek még.
2018. szept. 9. 22:48
 12/20 A kérdező kommentje:

"szentül hiszi, hogy még mindig Justin Bieber, meg Skrillex a menők, ami sokat elmond a zenei világban való naprakészségükből."



Miért, ki most a menő?

2018. szept. 9. 22:49
 13/20 anonim ***** válasza:
#12 Nagyrészt modern trap rapperek, pl. Migos, Lil Pump, Kendrick, Young Thug, Future, 6ix9ine... Meg a még náluk is popposabb hip-hop, mint Drake, Nicki Minaj, G-Eazy stb... Elektronikus tánczenével már én se vagyok annyira képben, mint hip-hoppal, de azért odáig eljutottam, hogy a dubstep mainstream vonala kb. abban a pár évben lecsengett, amikor előjött, és most ilyen szintén hasonlóan túltolt basszusos house zene jellemző, amiben hangsúlyozom, hogy nem vagyok művelt, de azért felismerem az olyan neveket, mint Calvin Harris, vagy Timmy Trumpet, hiába tőlem nagyon távol a zenéjük...
2018. szept. 9. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

Köszi.


Egyébként egy csomó olyan zene volt régen, ami akkor se tört zenei magaslatokba:


https://www.youtube.com/watch?v=ge9Ou3-YyqU



https://www.youtube.com/watch?v=YoY8GEJigxs

2018. szept. 10. 00:47
 15/20 anonim ***** válasza:
Na erről beszéltem. megy itt a nagy odaszólogatás hogy semmit se ismerünk az undergroundból meg hogy mindenki divatból meg tájékozatlanságból szól le mai "zenéket" (mindig érdemes erősen idézőjelbe tenni, tekintve hogy a zene klasszikus értelemben vett definíciójának egy sem felel meg semmilyen mértékben, hiszen nincs hangszer, nincs énekhang, nincs éneklés úgy egyáltalán), aztán mikor példákat kér a másik fél, felhoznak olyan elképesztően hulladék "előadókat", akikhez képest még Justin Bieber is egy tehetség. Én a Biebert világ életemben rühelltem, egy semmirekellő, abszolút tehetségtelen, túlsztárolt, műmájer gyökérnek tartottam mindig is, de annyit még ő is letett az asztalra zenében mint ezek a Lil Pump vagy a XXX-es nevű (aki nemrég lett kinyírva) trógerek. Akinek ez ma az etalon, az inkább maradjon csöndben, mert ezek még zenének sem nevezhetőek, nem hogy minőségnek. Mindig azt hiszi az ember hogy nincs lejjebb, aztán mindig megdöbben hogy milyen elképesztő hulladékokat tudnak mennyire felkapni. Ha már szóba került, az eurodance pl. legalább egy hallgatható, ütemes, kikapcsoló zene volt.
2018. szept. 10. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

#15 Az ilyen megnyilvánulások után mi csodálkoznivaló van azon, hogy tájékozatlanságot feltételezek az ilyen vélemények mögött? Szinte semmi koherens gondolatot nem sikerült ezzel megfogalmaznod, ami mégis összejött, az bár ne tette volna. Hadd zongorázzam végig...

1. A zene fogalmát idézőjelbe tenni pusztán személyes preferencia miatt a legnagyobb baromság a világon. Az most egy dolog, hogy ahogy már mondtam, számtalan generáció konzervatívja csinált hülyét magából azzal, hogy minden neki nem tetsző új stílusra ezt rámondta, de még ha egy nagyon elavult definíciót próbálunk ráhúzni nagyon új zenékre, azzal is csúnya ellentmondásokba bírunk keveredni. Nincs "énekhang" a modern hip-hopban? Én határozottan hallok hangokat kijönni az emberek szájából a műfajban, de lehet, hogy csak én vagyok rosszul bekötve. Persze, ez a hangképzés ezerszer inkább épít ritmikára, mint melódiára, de az emberi hang ritmushangszerként való használata semmivel sem kevésbé valid, mint a klasszikus éneklés. Ha meg szerinted az nem zene, aminek csak ritmusa van, de dallama nincs, akkor ezen definíció szerint a dob nem hangszer. És ha már itt tartunk, mi az hogy nincs hangszer? Akkor mi az, ami a vokálon kívül szól? Minden, de minden, ami elhangzik modern popzenében, az teljesen normálisan ráilleszkedik tök alap konvencionális ritmusokra, meg dallamok szempontjából kromatikus skálákra, nincsen szó olyan a zene határait feszegető húzásokról, mint amiket annak idején klasszikus atonális, meg mikrotonális zeneszerzők, esetleg free jazz zenészek alkalmaztak. Az, hogy te öntörvényű módon úgy döntesz, hogy az a hangszer, amire te rá mondod, az egyéni szocprobléma. De egyébként a 10-ből 11 hip-hop producer a dallomok gépes megkreálásához használ midi keyboard-ot, ami sokkal kényelmesebb, mint egérrel p#csölni, az szerinted mennyivel kevesebb bármelyik billentyűs hangszernél? Zenénél én a Merriam Webster szótár definícióját szeretem, ami magyarra fordítva valahogy úgy szólna, hogy "hangok és hangszínek egymás utániságának, kombinációjának és időbeli kapcsolatának egy olyan tudománya vagy művészete, ami célja valami egység és folytonosság megkomponálása".

2. Nem voltál túl bőkezű konkrét példákkal, jó, felhoztad Bieber-t, Pump-ot, meg X-et, egyikről se mondva semmi ténylegeset, azon felül, hogy te nem szereted őket, meg hogy aki szereti őket, az inkább kussoljon, de az ilyen kijelentéseket alá is kéne támasztani valamivel. Tőlem sem áll messze zenék negatívan való véleményezése, de amikor én teszek olyat, olyankor egyrészt kifejtem, hogy mely részeit kifogásolom egy alkotásnak/terméknek, másrészt nem próbálok meg úgy csinálni, mintha én sz#rtam volna a spanyolviaszt, hanem azért érzékeltetem, hogy ez nyilván nem több egy személyes véleménynél. Szívesen leállnék veled konkrét zenékről véleményt ütköztetni, de ahhoz kellenének konkrét vélemények konkrét előadókról. XXXTentacion-t pl. én is utálom, mint a sz#rt, de ezt azután jelentettem ki határozottan, hogy meghallgattam tőle egy albumot, meg egyéb dalokat, amit szerintem te nem különösebben tettél meg, mert ha így lenne, akkor mondjuk tudnád, hogy a tag tudott akusztikus gitáron, meg zongorán játszani, amin még a legbetyöpösödöttebb zenefilozófia szerint is eltaknyol a "nincs hangszer" kijelentésed. Mivel őrajta, meg Pump-on kívül nem mondtál konkrét neveket kortárs hip-hopból, mikor ezeket a semmitmondó hiperbolikus kijelentéseket tetted, így pl az se tiszta számomra, hogy mondjuk Kendrick Lamar-t belevetted-e ebbe az általánosításba, akinek az egyik albuma tömve volt jazz, funk, meg rnb zenészek hangszeres produkciójával....

3. Egy fél szóval nem mondta senki, hogy Lil Pump lenne az etalon, vagy hogy egyáltalán minőségi lenne, én annyit mondtam, hogy szórakoztat a zenéje, meg hogy egy érdekes jelenségnek tartom (ha kíváncsi vagy rá, ki is fejthetem, hogy miért, de a falnak beszélni nem akarok), de még ha valaki ezt is mondta volna, azzal mi lenne a gond? Bugyuta popzene nem is lehet minőségi? Persze, nem szépművészet, de a célját, azt, hogy szórakoztasson sok embert, eléri. Hogy jó régi példát mondjak, anno erre ott volt a népzene, az is egyszerű volt, mint a faék, szerves része volt a közösségi eseményeknek, egymástól "lopta" őket mindenki, és nagyrészt nem szólt másról, mint piálásról, meg d#gásról. Nyilván bizonyos szempontból lehet mondani, hogy legalja trágya volt a korabeli szimfonikus zeneszerzők alkotásaihoz képest, de ez nem szokás, mert akinek egy minimális akadémiai tudása, meg érdeklődése van, az azért eljut odáig, hogy a kettőt ostobaság lenne egymáshoz hasonlítani, mert mindkettő a saját kontextusán belül képvisel igazán értéket.

4. "Ha már szóba került, az eurodance pl. legalább egy hallgatható, ütemes, kikapcsoló zene volt." - A hallgatható, meg a kikapcsoló erősen szubjektív kifejezések, szóval azokba bele se nagyon kötnék azon felül, hogy gyakorlatilag minden generáció popzenéjét hallgathatónak, meg kikapcsolónak tartja a hallgatók többsége, ezért lesz... érted... populáris. Viszont az "ütemes"-t miért állítod be úgy, mintha egy átlag modern trap rapperre kevésbé lenne jellemző? Mint fentebb mondtam, a rappelés maga is egy nagyon ritmus alapú zenei elem, szóval vokálisan is az ütemé a domináns jelleg, de az instrumentálok szerintem jelen korban érdekesebbek ritmus szekció szempontjából, mint a régi európai pop, mert utóbbi szinte mindig full egyszerű 4/4-es egy-két-egy-két ritmussal operált, míg a trap-ben előfordul 3/4-es ritmus, meg szinte kötelező elem a double/triple-time cinek erős jelenléte, ami szerintem a jazz populárisabb korszaka óta most van megint először benn a mainstream zenében, ami szerintem egy tök érdekes irány.

2018. szept. 10. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:

Csak hogy legyen ellenpélda, amit az utolsó előtti hiányolt (az én ízlésem szerint):


https://www.youtube.com/watch?v=jXElWgsMpvc


https://www.youtube.com/watch?v=raGK5I_66kM


https://www.youtube.com/watch?v=xjOYcpR9abk


https://www.youtube.com/watch?v=72UwI3xOQHs


DE ez csak egy vélemény, és nem is alternatívak.

2018. szept. 10. 18:08
 19/20 A kérdező kommentje:
2018. szept. 10. 18:16
 20/20 A kérdező kommentje:
2018. szept. 10. 19:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!