Zongoratanuláshoz milyen szintetizátort ajánlatok? Bővebben lent.
Nagyon-nagyon régóta szeretnék megtanulni zongorázni. 22 éves vagyok.. Több hangszeren tanultam már, így azt hiszem tudom mihez kezdek hozzá.
5-6 évig citeráztam népzenekarban, 5 évig játszottam furulyán, és gitározok is hébe-hóba.
Szeretnék venni szintetizátort, és olvasgattam, hogy ugye a 32 billentyűstől kezdődően sok féle van.
A komolyabb darabokhoz minimum milyen fajta kellene?
64 billentyűs az elég lenne?
Használtan megéri vennem szintetizátort? Komolyabb darabokhoz kell, nem igazán akarom pl. mulatósra használni, zenei alapok nem érdekelnek benne.
Mojjo...
Ott van a nem értek vele egyet, hogy aki elhatározza, hogy gitározni fog nem a háromszázezres fendert vagy gibsont fogja megvenni. Aki elhatározza, hogy holnaptól főzni fog nem a kétszázezres réz serpenyőt fogja megvenni. Ha a gyerek biciglizni tanul nem kétszázezresen teszi. Ha elhatározom, hogy holnaptól programozást tanulok nem egymillióért veszek laptopot.
Kezdőként felesleges beleinvesztálni százezreket. Az elhatározás egy dolog. Mindenbe úgy fog bele az ember, hogy ezt most komolyan akarom csinálni. Másnap meg úgy kel fel, hogy tegyük fel fotós akar lenni, vegyen magának sokszázezerért fényképezőgépet?
De ha van mit a tejbe aprítani akkor bocsi...
Csak a kérdező ne higgye, hogy ha nem százezrekért vesz zongorát, akkor nincs is értelme.
@11: "BiciGlizni"? :)
Az a helyzet, hogy ha az ember megteheti, abszolút érdemes egy korrekt tanulóhangszerrel kezdeni - ennek az ára pedig a hangszer típusától függ. Gitárnál mindenképp alacsonyabb, mint zongoránál. A gitárnál ha pontos a nyak, be lehet jól állítani az oktávot, jól működnek a hangolókulcsok, és tartja valamennyire a hangolást a hangszer, tanuláshoz már rendben is vagyunk. Meg nem árt persze, ha a húrmagasság nincs az egekben, mert főleg egy kezdő nem tud vele igazán mit kezdeni.
Egy zongoránál viszont fontos, hogy súlyozott kalapácsmechanikás billentyűzeten tanuljunk, lehetőleg 3 szenzorosan, mert a dinamika lesz az egyik legfőbb zenei kifejezőeszközünk. A tanulónak meg kell tanulnia és szoknia, hogy a kívánt hangi tulajdonságok eléréséért hogyan is kell a billentyűhöz érnie, leütnie azt. Ezt egy gagyibb billentyűzeten nem fogja tudni megtanulni, pedig ismételten: alapvető fontosságú.
Ezen kívül a digitális zongorának tudnia kell modellezni a húrok közötti rezonanciajelenségeket. Ha fel van emelve minden tompító, és leütsz egy billentyűt, nem csak az ahhoz tartozó húrok jönnek rezgésbe, hanem a rezonancia törvényének megfelelően más húrok is. Enélkül élettelen, furcsa, egyáltalán nem zongoraszerű a digitális hangszer hangja. Ha zongorázni tanulna, fontos, hogy ehhez is hozzászokjon. Ha nagyon profik akarunk lenni, ezzel szoros összefüggésben nem hátrány, ha van a hangszerünkön prolongációs pedál. Egy értelmesen működő fortepedál pedig muszáj, hogy legyen.
Akivel nem értettél egyet, a Yamaha YDP szériáját ajánlotta, és az a nagy helyzet, hogy az a digitális zongora széria a legolcsóbb választás, ami a fenti követelményeknek legalább úgy-ahogy megfelel. Még csak nem is teljesen, csak úgy-ahogy. Szóval igen, ha valaki meg akar tanulni helyesen zongorázni, ennyit érdemes rászánnia akkor is, ha soknak tűnik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!