Miért találnak ki minden évben valami kamu EDM alműfajt?
Pl. most future house futja a kötelező kört, jövőre megint valami más.
Szerintem ez csak bekorlátolja a zenét. Valaki kitalál valami újat, és akkor százan ráállnak a klónozásra, és így kb. fél év alatt teljesen elavul egy ígéretes ötlet a továbbfejlődés helyett.
Kicsit erős szavakat használsz, lehet ezt pozitív oldalról is nézni. A zenészek művészek és kísérleteznek. Ihletet kapnak valamiből, létrehoznak valami újat, ami addig nem volt. Ez megihlet másokat, és létrehoznak hasonló zenéket is. Ha közismertté válik, valami okos ember elnevezi valamilyen műfaj/alműfaj néven. Tetszik, nem tetszik, így fejlődik a zene, ugyanez történik a reneszánsztól a tropical house-ig.
Nekem is van olyan zenei stílus, amit nagyon szívesen hallgattam volna / buliztam volna rájuk még pár évig, de most csak a régi lemezek/jutyúb videók maradtak otthon/baráti körben.
Ez van.
A fő sodorvonalba került valami más, amit szintén lehet szeretni.
Nem magával a zenével van a bajom, hanem azzal, hogy ezek bőven elférnének egy esernyő alatt. Nincs annyi különbség, hogy új műfajt kéne létrehozni. És jöjjön a fontosabb indok:
Ha megfelelő a behatárolás, akkor egy műfaj/alműfaj keretet ad. Ha nem, akkor csak visszafogja a kreativitást, és terjedni kezdenek a 12 egy tucat zenék.
Minek ez a tropical house, meg future house? Legyen deep house oszt' kész. Nem kell minden előadónak külön műfaj, csak mert pl. más dobokat használ, vagy más basslinet.
Most nézem Wikipédián, kábe felsorol 50(!) féle műfajt, és ezeket használják is. Még az sem lehet mondani, hogy segíti az eligazodást, mert ezt még én sem tudom nagyon átlátni, nemhogy valami full laikus.
Nagy műfaj a house, de szerintem elég lenne 5-10 alműfaj is a tájékozódáshoz. Aki meg lusta megtalálni ezen belül a saját stílusát, az ne hallgasson/írjon zenét.
Szerintem ezeket az alműfaji besorolásokat nem kell halálosan komolyan venni. Nincs egy szakértő bizottság, akik ezeket megalkotják és hivatalosan kommunikálnák. Egyszerűen valaki kitalál valamit, elkezdi használni, aztán vagy átveszik mások, vagy nem. Ugyanígy van az utcai táncok (street dance) alműfajaival is, amerikában városonként, sőt, néhol "bandánként" alműfajok vannak. Azt sem találták ki előre, de utólag olyan nevet kaptak, amilyet.
A zeneszerzők nem azt csinálják, hogy kinyitják a lexikont, és ráböknek egy sorra, hogy most ilyen stílusú zenét fogunk készíteni (és nem amolyat, mert az már lejárt). Ezek a stílusnevek csak címkék, azt aggatsz rá a zenére, amit akarsz. :)
@felhasználó00 OFF:
Igen, az elmúlt pár év sajtójának köszönhetően az EDM kissé pejoratív értelmet kapott, és most ezekre a lakodalmas fesztiválzenékre használják, de eredetileg ez egy esernyő-fogalom volt, lényegében az összes elektronikus zenére (pár kivétellel).
Én mondjuk fogalmilag 3 részre osztanám az elektronikus zenét:
-EDM: főleg tánczene, vagy legalábbis olyasmi, ami még vállalható egy klubban
-elektronica: kevésbé tánczene-orientált, általában kicsit kitör a 4/4-ből, több műfajon átívelő zene
-minden más: alternatív rock, indie, nu metal, klasszikus hangszeres műfajokat imitáló zenék, stb.
ON:
Továbbra is várom a véleményeket. Bocs, ha kicsit durva vagyok, de továbbra sem győztetek meg. Szerintem ha túl mélyre megyünk az alműfajozgatással, azzal csak azt érjük el, hogy sokan elkezdenek ezekre brandet építeni, miközben a túlzott behatároltság miatt szép lassan megfojtja magát a műfaj.
Nem érdekel mit kap fel a média, meg a műfaj, visszataszítónak találom, hogy felkapnak egy producert, vagy egy hangzást, elnevezik valaminek, aztán 2-3 év alatt kicsontozzák, és kukába dobják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!