Mi a jobb faanyag akusztikus gitárnál?
Akusztikus gitárnál hát és oldallapnak melyik fa jobb?
Tömör mahagóni vagy tömör rózsafa?
Vagy esetleg van ezeknél is megfelelőbb erre a célra?
Az egész gitár együtt alkot egy akusztikai rendszert.
Tény, hogy elsősorban a fedlap befolyásolja a hangzást, de az erősen vitatható, hogy mindegy lenne miből van az oldal és a hátlap.
Keményebb fából készítve fényesebb, puhábból csinálva sötétebb hangzású lesz.
Amúgy meg rózsafából és mahagóniból is többféle van, más-más akusztikai tulajdonsággal és kinézettel.
Amit ma mahagóninak mondanaka, annak gyakran nem sok köze van az "igazi" mahagóniként ismert honduras-i.
Más kérdés, hogy mi az, hog "jobb"?
Még két egyforma fából készült gitár is más hangzású. Melyik a jobb?
Ez elsősorban ízlés dolga és azé, hogy milyen jellegű hangzást akarsz kihozni belőle.
De alighanem a forma, a méretek, az egyes elemek tervezése és elkészítése jóval meghatározóbb abban, a gitárnak jó hangja lesz-e, mint a fa.
A fa leginkább a hang jellegét határozza meg, az elkészítés minősége és a konstrukció meg általában a hangminőséget.
Lehet neked bármilyen drága rózsafád meg fenyőd, ha rossz a konstrukció és az elkészítés nem elég igényes és pontos, rosszabb hangja lesz, mint egy olcsóbb fákból készült, jól megtervezett, precízen és hozzáértően kivitelezett gitárnak.
Fedlapnél a fenyőnek számtalan változata van egyébként, Adirondack, Sitka, Engelmann...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!