Hogyan készültek a 70-es évek diszkó slágerei? Használtak rendes hangszereket?
Nem vagyok tévedhetetlen, és a személyes tapasztalatom is kevés. A nyomdánkban, ahol dolgoztam a 90-es években jelentek meg az első Macintoshok. Csak munkaállomásként szolgáltak. A szkennerekhez teremnyi gép kapcsolódott. A mágnesszalag, amire kerültek az adatok mérete olyan 40 centi átmérőjű lehetett, és jó széles. A Macintoshon olyan korrekciókat hajtottak csak végre, amit a szkenner saját rendszerében nem lehetett, és a kész munka tárolása is arra a szalagra történt, amiről meg lett nyitva.
Tudom! Ennek mi köze van a zenéhez? Hát csak annyi, hogy ha ezen a területen nagyon korlátozottak voltak a képességek, akkor a zeneszerzésben sem lehetett nagyon előrébb.
A rádiót már írtam. Nyilván egy sok pénzzel gazdálkodni tudó vállalat lehetősége mások, mint egy amatőré otthon. Egy olyan óriás, amelyik az egész világra ad ki lemezeket, nem Commodore 64-ben gondolkodott a 80-as években sem.
Egyébként ma van olyan program, amelyik arra alkalmas, hogy mindenféle zenei tudás nélkül alkosson, emberi beavatkozás nélkül?
Mondjuk ráküldök egy szöveget, és írj ebből keringőt, r&b-t táncdalt stb.?
A kédésre válaszolva, javarészt akusztikus és elektroakusztikus hangszerek mentek nagyot. Szintetizátorok és dobgépek, egyszerő dallamok beleégetve a masinába, gyárilag kapott minták keverése , újrakeverése, agyon effektelés már mind létezett azért akkoriban.
ChatGPT:"A 70-es évek diszkózenéjének hangzását számos ikonikus hangszercsoport és stílus határozta meg. A diszkózene az évtized során vált népszerűvé, és egyedi hangzásvilágát a következő hangszerek és elemek dominálásával érte el:
Dobok és Ütős hangszerek: A diszkózenében a ritmusnak kiemelkedő szerepe volt. A dobok és ütős hangszerek, például a dobgépek, cowbell-ek és congák, erőteljes ütemeket és táncolható ritmusokat hoztak létre.
Szintetizátorok: A szintetizátorok és elektronikus hangszerek forradalmat hoztak a zenei világba. Az analóg szintik karakteres hangszínei, funkcionális zörejei és lendületes szintihangok a diszkó zenébe is beépültek, különösen a megszólalás és a dallamok terén.
Gitárok: Az elektromos gitárok és basszusgitárok is meghatározóak voltak a diszkózenében. Gyakran funkys, groove-os riffekkel és ritmussal rendelkező gitárhangukat hallhattunk, amelyek elősegítették a lendületes és táncolható hangulatot.
Ütős szekciók: A nagy ütős szekciók, például a timpanik és dobok, hozzájárultak a dús, dinamikus hangzáshoz. Ezek a szekciók hangsúlyozták a zenék építését és a lendületes részek kiemelését.
Húros hangszer szimulációk: A szintetizátorok és orgonák gyakran imitálták a húros hangszerek, mint például a vonósok és gitárok hangját. Ezek a szimulációk hozzájárultak a gazdag hangzású és érzelmekkel teli zenékhez.
Vokális hatások: A diszkózenében számos vokális hatás is megjelent, például az ekhók, reverberációk és harmonizációk. Ezek a hatások hozzáadtak egyfajta térbeli dimenziót és egyedi hangzásvilágot a dalokhoz.
Brass szekciók: Az ütős hangszerek mellett a brass szekciók (fúvós hangszerek, mint a trombita, harsona) is gyakran előfordultak. Ezek a részek fokozták a lendületet és a dinamikát a zenékben.
Ezen hangszerek és elemek kombinációja alkotta a diszkózenére jellemző vibráló, táncolható és energikus hangzást, amely az évtized egyik legmeghatározóbb zenei stílusává vált."
13
Nyilván nem volt majd minden háztartásban.Vagy a mellényzsebben, mint manapság..
De ez a megállapítás így ebben a formában nem áll meg.Nem igaz:
"Igen, a hetvenes években létezett már számítógép. Olyan teremnyi. Személyi számítógép nem volt."
És kb. ez volt a diskurzus kiindulópontja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!