Mennyire nehéz Techno "zenét" csinálni?
a szintetizátor, dobgép micsoda? egy stúdióprogramot szerinted nem kell tudni kezelni? az effektprocesszorokat beállítani? kompresszor, limiter, eq, delay, echo, reverb? tudod mi a különbség például a plate, chamber, room és a hall reverb között, és hogy melyikkel milyen hatást lehet elérni? vagy azt tudod, hogy miért fontos, és hogyan kell egy klubzenét (mint pl. a techno) monokompatibilisre csinálni? :)
de ha így érthetőbb, milyen tudás kell a gitározáshoz? hisz csak húrokat kell pengetni. vagy milyen tudás kell a zongorázáshoz? hisz csak billentyűket kell nyomkodni :)
#3 az utolsón kívül az összeset tudom, bár pár éve használok audacityt/premiere pro régebben Sony Vegast, az effektek talán a legegyszerubbek.
Azt tegyük hozzá, hogy a szintetizátoros zenékben elég primitív tudással rendelkeznek a dobrol ne is beszéljünk.
gondolom a monokompatibilis azt jelenti, hogy Egy csatornás rendszerekkel lehessen lejátszani, de pl premiere pro automatikusan beállitja ezt.
Nyilván ha valaki nem tudja melyikkel milyen hatást lehet elérni, kipróbálja mindet és rögtön kap róla képet, én is így tanultam meg anno.
Hangszeren évekig kell tanulni hogy elérjünk egy szintet, utána élőben el kell játszani valamit sok ember előtt és elég kínos hibázni. Egy profi gitáros akkor is tudja folytatni a dalt, ha elszakad az egyik húr. Megkeresi a másik húron ugyanazokat a hangokat.
Egy effektet mindenki be tud állítani, mert kb 6 kattintás, ezzel szemben egy sweep picking technika több év.
Kérdés közben nem gondoltam bele, hogy bárki premiere proban rakna össze dallamot, de ezek szerint így is lehetséges? Mert akkor lehet tényleg csak pár óra, de annyi idő alatt még az általános technonál is komplexebb lehet összerakni.
#5, nem, se a Sony Vegas, se az Audacity, se a Premiere Pro nem alkalmas zene készítésre, esetleg nagyon primitív szinten. Próbálj ki egy Abletont, Cubaset, Reapert, vagy FL Studio-t, azokat lehet erre használni.
"egy effektet mindenki be tud állítani", igen, csak nem biztos, hogy a megfelelő effektet és jól. Rossz techno zenét valóban könnyű csinálni, jó techno zenéhez kell a tudás és a tapasztalat.
A monokompatibilitás röviden-tömören azt jelenti, hogy a zene egy mono rendszeren lejátszva se veszít (sokat) a hangzásából, nem veszik el a középtartomány fáziskioltások miatt, vagy nem tűnnek el hangszerek ha csak az egyik csatorna szól (jobb, vagy bal).
Néhány igényesebb zene, habár nem tőlem kérted:
https://www.youtube.com/watch?v=CLriy6-M4Z8
https://www.youtube.com/watch?v=u61a3cfMFR4
https://www.youtube.com/watch?v=CGBJVlY_yAY
Köszönöm a linkeket, az első nem volt rossz a többi nem tetszett, vannak esetleg olyan zenék, ahol kicsit bonyolultabb a beat effekt? Vagy egy kicsit komplexebb a dallam?
Egyébként az jutott eszembe, amikor hallottam egy felvételt, ami csak sztereó volt hallható, Mono hangszórón a beszéd alatt csak sipolást lehetett hallani, ha jól emlékszem Orosz László kiakad, vagy valami hasonló a címe.
Audacity biztos hogy nem elég, azt észrevettem hogy olyan mint a photoshophoz mérve a paint.
De Premiere Prot kb 6 éve használom és még mindig van rengeteg funkció amit nem ismerek, azért kérdeztem, hogy azzal is össze lehet rakni.
De akkor inkább megtapasztalom, a tőled ajánlott programokat ki fogom próbálni, biztos ami biztos. Köszi szépen a segítségét :=
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!