Miért vannak kitakarva a márkák a tv/filmekben?
Mert az adott cég nem fizetett azért, hogy a filmben vagy bármilyen más TV műsorban elhelyezzék a hirdetését ( ami lehet egy szimpla logó is ). Ha ennek ellenére is elhelyeznék, akkor az ingyenreklám lenne, amit büntetnek.
Ha a cég fizet, akkor nem lesz kitakarva a logó. Ekkor tévében például megjelenik egy ki üzenet hogy "A műsorszám termékmegjelenítést tartalmaz" vagy valami hasonló. Ezt is a médiatörvény határozza meg.
Jó, de egy filmet ( az esetek nagy részében ) nem azért nézel meg, mert egy BMW, vagy egy Nike cucc van benne. Hacsak nem egy adott márkát bemutató filmről van szó, de ez már nem is reklám hanem imagefilm, ilyenek meg nyilván nincsenek a filmbe illesztve.
Tehát ha egy műsorban látsz egy nem kitakart logót, akkor az fizetett reklám.
A büntetést meg általában az NMHH szabja ki, de a Gazdasági Versenyhivatal is ellenőrzi a reklámokat.
A kérdést megválaszolták, egy magyar példa erre a
Jóban-rosszban sorozat. Ebben például az autók logói le vannak szedve helyén csak egy fekete pacni. Az autómárka nem fizette meg a reklámot, .
Viszont például a T-com az mindenütt gyakran jól látható. Mindenkinek T-com-os laptopja, tabletje, telefonja van, és erőszeretettel mutogatják.
Ezért bizony fizetett a cég.
És ezekkel szerintem semmi gond nincs, inkább reklámozzanak magában a filmben üditőt, ruhát, üzletet, szollgáltatás, mintsem 15 percenként bevágjanak 10 perc reklámot.
Persze nem szabad túlzásba esni sem. Pl minden részben 3 ember fennhangol elmondja, hogy miért jó és miért használja azt a terméket amit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!