Kezdeti nehézségek könyvírásban? 16/L
Rengeteg írtam/írok. Nem ezzel vagy az ihlettel van a baj, hanem azzal, hogy nem tudom az elejét, hogy kezdjem el.
Fő probléma: Az elején mondhatni a saját hétköznapi életemet kell leírnom. A gond itt kezdődik. Hány oldalon keresztül? Mennyi számít soknak, mennyi kevésnek? Gondolom senki nem akarna 6 oldalon keresztül egy tini lány átlagos unalmas életét olvasni.
Ezzel az eggyel nem tudok mit csinálni. Vagy szerintetek egy nagyon laza hétköznapi kezdés, vagyis élet olvasása nem rossz ha utána kezdenek az események beindulni és fokozatosan változó világ és legfőképp karakter fejlődés lesz?
1-2 oldalig szerintem kibírható, de biztosan több lenne végül.
Az úgy milyen lenne ha 1 oldal reggeli unalom, utána elindul látogatóba az általános iskolájába de a közelben furcsa "emberek" üldözőbe veszik ezért be kell menekülnie de ott végül a helyzet rosszabb mint kint?
A karakteremnek három fejlődési szakasza van:
1) Belecsöppen a változásba, az élőholtakba és csak menekülni tud. Halálosan fél és kétségbe van esve.
-
2) Kezd ismerkedni a világgal. Még mindig nagyon fél de már rá tudja venni magát, hogy végezzen egy nemholttal. Megvan még a reménye, hogy egyszer talán visszaáll a világ.
-
3) Elfogadta a világot, mintha mindig abban élt volna. A reményeit régen elvesztette sokadik társa és szerette halála közben amit végig kellett néznie. Nem rest fegyverhez nyúlni, tejfehér kezei már nem tiszták mint a frissen hullott hó, nemholtak százaival és emberek vére tapad hozzájuk. A szerencsétlen kislányból magabiztos túlélő lett.
"1-2 oldalig szerintem kibírható"
De miért kelljen kibírni, amikor élvezni is lehet? Csapj a lecsóba, induljon eseménnyel. Akkor is, ha a főszereplőd halálra unja magát. Egy hosszú, elnyújtott mondattal kifejezheted az unalmat (pl. így kezdődik A Pál utcai fiúk), vagy akár emlékek is szállhatnak a fejében, de azok is eseményszerűen jelenjenek meg, és amíg a karakter unatkozik, az olvasó ismerkedik vele az unaloműző képeken át. Nyilván logikusan, mert az élettörténetét unalomból senki sem idézi fel, hanem például fejben hallgatja a kedvenc zenéjét (le lehet írni, az is információ a karakterről), vagy felidéz egy gyerekkorában látott rajzfilmet (le lehet írni, mi történik benne, lehet kitaláció is) stb.
Aztán ahogy halad a jelenkori történet, úgy lehet az információt menet közben csepegtetni. Például közvetlenül az akciódús történések előtt vagy után (ne közben, mert akkor nincs idő gondolkodni) eszébe jut egy régi esemény, egy rég elfeledett emlék. Mondjuk, amikor óvodában elvették a játékát, esetleg fel is lökték, ő pedig siránkozott, de mivel senkitől nem kapott segítséget, egyszer csak megelégelte, felugrott, visszavágott, visszaszerezte azt, ami az övé (vagy nem tette, és azóta bánja). Így ismeri fel, hogy most sem tehet mást: ezúttal az erőszak az úr, ha életben akar maradni, ölnie kell. És elköveti élete első gyilkosságát. Vagy fordítva: utólag emlékezik vissza, és ezzel keres mentséget a tettére, a mentség pedig felismeréssé válik, az ösztön győz a morál felett. Ez csak egy példa, de ha jól ütközteted a múltbeli én és a jelenbeli ének belső harcát, drámai élményt adsz, mert az olvasó is kénytelen egyet érteni, hogy Tündérszép Ilona nem várhat többé Árgyélus királyfira, hanem neki kell szétrúgnia a hétfejű sárkány ѕzаttyánbőröѕ vаlаgát. Ez viszont nem minden oldalról szép: hiába a magabiztos túlélő, neki is fáj az, ami elveszett belőle azért, hogy valami más váltsa fel a helyét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!