Szerintetek sincs értelme folytatnom az írást? Mi a véleményetek erről a részletről? 14L (lent)
Szeretek írni, és megmutattam a barátaimnak a regényem egyik részletét, viszont borzasztónak találták, végig sem bírták olvasni. Ezután elgondolkodtam, hogy lehet, hogy valami más hobbit kellene keresnem az írás helyett. Mit gondoltok erről a részletről? (Tudom ,hogy unalmas és hosszú, nem muszáj végigolvasni.)
Szűnni nem akaró tompa fájdalom lüktet a fejemben, testemmel és elmémmel is egyaránt érzékelem, hogy sürgősen alvásra lenne szükségem, de úgy látszik, a rémálmaim ezen az éjszakán nem akarják, hogy nyugodt, békés alvásban lehessen részem. Felülök, megdörzsölöm a szemeimet, és a tenyerembe temetem az arcom. Hiába élek már egy jó ideje ebben a világban, és hiába van már vége az átváltozásomnak, az ijesztően valóságos és brutális rémálmaim továbbra is rendszeresen gyötörnek éjszakánként. Lassan kitámolygok a kis konyhába, töltök magamnak egy pohár vizet, megiszom, és érzem, hogy valószínűleg nem fogok tudni egyhamar visszaaludni. Úgy döntök, kimegyek egy kicsit a hátsó kertbe felfrissülni és gondolkodni, hátha enyhül egy kicsit a fejfájásom, és lassan elfelejtem a rémálmot is. A keskeny előszoba felé indulok, és amikor elhaladok Adrian szobájának ajtaja előtt, megpillantom, hogy az ajtó alatti résen halvány fény szűrődik ki. Az ajtó résnyire nyitva van, én pedig tétovázva megállok előtte egy pillanatra. Nem is igazán tudom, hogy miért nem haladok tovább, de nincs rá időm, hogy ezen elgondolkodjak, ugyanis az ajtó halk nyikorgással kinyílik, és egy álmos, kócos hajú Adriannel találom szembe magam. Szemei alatt sötét karikák húzódnak, és meglehetősen fáradtnak tűnik. Ahogy ránézek, óvatosan elmosolyodok, és arra gondolok, hogy most ismét egy új oldaláról láthatom meg őt. Láttam már Adriant hidegvérrel, lelketlenül harcolni az ellenség ellen, láttam már őt kegyetlen mosollyal az arcán élvezetből embereket gyilkolni, láttam már őt védtelenül és sebezhetően, ürességgel és fájdalommal a tekintetében, láttam már a titokzatos, melankolikus, nyugodt oldalát, és a vad, kalandvágyó és harcias énjét, hallottam már a hangját, hogy a gondolatairól, érzéseiről, vágyairól beszél, és láttam a lángot fellobbanni a tekintetében, amikor a bajban lévő szeretteit kellett megmentenie, mintha a tűz ilyenkor kiégetné az agyából az örökös nyugodtságot és higgadtságot, ami őt övezi. Láttam már őt kitartóan, panaszkodás nélkül harcolni és harcolni tanítani, kritizálni, mosolyogni, gyűlölni, szeretni, magán kívül üvölteni a fájdalomtól, de egészen idáig még sosem láttam őt pizsamában, kissé lebiggyesztet ajkakkal, álmosan a szemét dörzsölgetve, akárcsak egy kisfiú görnyedt háttal állni az ajtóban, és fáradt pillantással a szemembe nézni. Mondhatni vicces volt, ahogy ez a mások szemében általában tekintélyt parancsoló és kissé félelmetes fiú most pontosan úgy nézett ki, mint egy öt éves, akit épp most keltettek fel a délutáni alvásából.
Hirtelen a démonok jutnak eszembe. A démonok a szememben végtelenül gonosz, kegyetlen és lelketlen gyilkolásra teremtett gépek csupán, amik tönkreteszik az életem, és amiket ki kell irtani. De mi lenne, ha esetleg a démonok szemszögéből néznénk a dolgot? Ők választhatnak: Vagy egész, soha véget nem érő életükben szenvednek szörnyű kínok között, és éheznek, vagy pedig minden nap meggyilkolnak és megkínoznak néhány embert, és ezzel kielégíthetik a szükségleteiket. Természetesen ez egy helytelen dolog, de vajon nevezhetjük így egyáltalán gonosznak a démonokat? Hiszen ők csak azért ölnek, hogy saját magukat életben tartsák. Vajon nem tenné meg az emberek nagy része ugyanezt azért, hogy életben maradhassanak? Vajon nem tenném meg én ugyanezt azért, hogy életben maradhassak?
Megrázom a fejem, elűzöm ezeket a gondolatokat az elmémből, és Adrian felé fordulok.
- Miért vagy még mindig ébren?
- Ezt én is kérdezhetném tőled – mosolyog, tekintete kezd egy kicsivel éberebbnek tűnni.
- Rémálmom volt. De egyébként én kérdeztem előbb.
Megvonja a vállát.
- Nincs semmi különös. Egyszerűen csak nem tudok aludni – mondja, aztán pár másodpercig csak állunk egymás előtt, a ki nem mondott szavak és gondolatok folyamatosan ott lebegnek a levegőben, súlyuk a vállunkra nehezedik.
Aztán Adrian fél kezével kisimítja a kósza hajtincseket a homlokából, és mélyen a szemembe néz, mintha tekintetünkkel képesek lennénk kommunikálni egymással. Talán tényleg képesek is vagyunk erre, ugyanis azt hiszem, mindketten tökéletesen megértjük, hogy mire gondol a másik. Adrian megfordul, és lassan visszasétál a szobájába, én pedig követem. Gondolkodás nélkül fekszem be mellé az ágyba a takaró alá, és szembefordulok vele, arcát csak néhány centiméter választja el az enyémtől. Arckifejezését mindig is egyszerre találtam távolságtartónak és hívogatónak. Szemei olyanok, mint az óceán: Sötétkék, misztikus, hívogató mélység, egy megfoghatatlan, kifürkészhetetlen titok, amely megbabonáz a rejtelmével, és ha nem vigyázol, beleszédülsz, és mindörökre elveszel benne. Tekintetében néha valamiféle számomra ismeretlen fájdalmat láttam megcsillanni, de mindig csak egyetlen másodpercre, mintha csak én képzeltem volna oda, és mire egyet pislogok, tekintete ismét a megszokott határozottságot és komolyságot sugározta. Nem is igazán a külseje ragadott magával engem, hanem az a titokzatosság, kiismerhetetlenség és tekintély, amelyet az egész lénye árasztott magából, amely arra késztetett, hogy meg akarjam ismerni, hogy meg akarjam tudni, hogy kicsoda is ő.
Belenézek sötétkék, fáradtságot és valamiféle megfoghatatlan szomorúságot tükröző szemeibe, és egyszerűen csak rám tör egy érzés, mintha most jönnék rá, hogy mennyire hihetetlenül ragaszkodom hozzá, hogy mennyire fontos személy is ő az életemben, és hogy soha nem akarom elveszíteni őt, és ez őszintén szólva nagyon megijeszt engem. Megijeszt, mert tudom, hogy nagyon nagy esély van rá, hogy ennek ellenére valamelyikünk, vagy akár mindketten oda fogunk veszni valamelyik csatában, és pont ez az oka annak, amiért ebben a helyzetben nem lenne szabadna senki iránt sem kötődést éreznem. De sajnos nekem ez nem megy, ugyanis szükségem van olyan emberekre, akikkel közösen támaszkodhatunk egymásra, akikkel teljes mértékben megbízunk egymásban, és akikhez ragaszkodhatok, és bár nem kell, hogy túl sok ilyen egyén legyen az életemben, de ha nincs egy sem, akkor azt nagyon nehezen viselem el.
Nagyot sóhajtva hunyom le a szemem, és átfordulok a másik oldalra. Adrian tétován átölel, érzem az illatát, a leheletét a nyakamon, a karjait a derekam körül,és a testét, ahogy óvatosan az enyémhez ér. Nem szólunk egy szót sem egymáshoz, és ez így van jól, egyikünk sem szeretné beszéddel elrontani ezt a pillanatot. Gyerekes gondolat, de ebben a helyzetben, Adrian óvó karjai között az éjszaka harmonikus, békés hangulatában a takaró alatt úgy érzem, mintha biztonságban lennék a világon minden rám leselkedő veszedelem elől. Halványan elmosolyodom, és hagyom, hogy az elmém lassan az álmok mély tavának fenekére süllyedjen.
"Valóban minden második tipikus, középszerű tiniregényre jellemző dolog megtalálható benne"
Ez pontosan hogy érted? Úgy értem, tisztában vagyok azzal, hogy rengeteg tinikről szóló fantasy regény létezik, amikben démonok is vannak, de a lényeket, a világot, stb próbálom minél egyedibbre kitalálni, bár elismerem, ebből a részletből nem sok derül ki magáról a regény történetéről. Szóval mik azok a dolgok, amik túl sablonosak, és változtatnom kellene rajtuk?
Egyébként szerintetek van rá esélyem, hogy sok gyakorlással igazán jó író válhasson belőlem? Mert ha tényleg minimális tehetségem sincs hozzá, akkor inkább feladom.
Szegény Adrian, nincs is rosszabb, mint a szex nélküli együtt alvás. Főleg, ha az az első bújás...eléggé gatyarobbantó.
Egyébként túl sokáig ecsetelted, hogy hogyan látta már őt a csajszi. És lehetne egy kis környezet, meg hőmérséklet leírás is, meg hogy mi volt rajtuk, mint ruhanemű, és én kicsit soknak éreztem azt, ahogyan szájbarágod a csajszi érzelmeit.
Nem mondom, hogy egész jó vagy, mert ez a férfiaknak egy eléggé farokállító jelenetnek kéne lennie, de alig éreztem valamit..JA és még egy utolsó Tips&Tricks: Nem árt, ha a karakterek érzelmi intelligenciája nem egy 11 éves kislányé. :D
De azért mégis csak, ügyes kis munka, a többit is elolvasnám :)
#11
Oké, akkor átnézem részletesebben, és elmondom, miért találom rendkívül sablonosnak.
Legelső olvasásra “A Végzet ereklyéi”-sorozat jutott eszembe róla, és ez sajnos többszöri nekifutás után is bennem van. Sok már az ilyen vámpír-/démonölős, tini-szuperhősökkel főszereplőként operáló regény, hasonló szóhasználattal és felállással. Nagyon közvetlen, egyszerű ponyva a nyelvezete, szájbarág mindent, hiányzik belőle a mögöttes tartalom. De könnyen fejthető a tizenéves korosztály számára, viszont kizár minden más célkorosztályt. Megtalálható benne a jellegzetes, titokzatos rosszfiú, akiért a növényi érzelmi intelligenciával felszerelt, általában jóval gyengébb főhősnő epekedik. Az elesett, valótlan lánykarakter, aki persze minden áldott pillanatra emlékszik vele kapcsolatban, amikor a srácnak megcsillant a szeme. Végleteket feszegetve leírsz minden gondolatát, ami nemcsak hogy önmagában irreális, gyorsan unalmassá válik.
Mint már előttem többen is írták, hiányzik a tájleírás. Szinte semmit nem tudunk meg arról, hogy hol és mikor (milyen korban, évszakban, stb.) játszódik ez az egész. Az épületről egyedül annyit tudunk meg, hogy valószínűleg kicsi (keskeny előszoba, kis konyha), talán egy kisebb családi ház. Két oldal terjedelemben ez nagyon kevés tájleírásnak. Az első bekezdés (írástechnikai szempontból is) nagyon hosszú, a csaj gondolatainak háromnegyedét ki lehetne húzni, s helyette picivel többet megemlíteni a helyszínről. Ha ez akar a történeted eleje lenni, kezdd újra, mert már az első mondatnál elvesztesz sok olvasót. (Abban sem kell kétszer kiemelni az alvást.) Az első bekezdésed több mint fél A4-es oldal, ez könyvnyomtatás után közel 2 oldal lenne. Néhány helyen próbálsz művészi szóismétléseket beletenni (“hiába élek már… hiába van már vége“; “láttam már… láttam már “), de ez egyszerűen nem működik így, nem illik a fogalmazási módodba. Ráadásul 7-szer ismétlődik az a “láttam már“ rész, és a mondat, amiben a legtöbbször szerepel, szintén 7 sor hosszúságúra nyúlik. Egyetlen mondat. Ez nem művészi, ez irritáló, és aki eddig elolvasta, itt teszi le a könyvet. Emellett is sok a felesleges szóismétlés, még kötőszavaknál is ott, ahol elhagyható lenne. A vége pedig valóban félrevezetően van megírva.
Kevés igazán jó író volna rá képes, hogy ezt a témát/műfajt egy más, érdekfeszítő szemszögből ragadja meg, s újra olvashatóvá tegye. Kezdő íróként ez nem a legjobb témaválasztás, valamint mivel írtad is, hogy sok hasonló mű gyakorolt rád hatást, így akaratlanul is rossz irányba tereled magad. Érdeklődj szélesebb körben, olvass más, nem ifjúsági irodalmat. Ha fantasyt szeretnél írni, tedd azt, de ne szakadj el a valóságtól érzelmi- és (bizonyos) karakterelemekben. Hacsak a főhősnő nem valami emberi lényt meg sem közelítő teremtmény, próbáld meg hihetőbben beállítani a viselkedését. Erre, a te korodban, nem alkalmas az E/1., mert idővel úgyis azon kapod magad, hogy a saját gondolataid írod bele, ahogy te viselkednél adott helyzetben. Ez nem jó, mert egy karaktert még talán valamelyest egyedivé tenne (ahhoz is kevés), de több szereplő bőrébe bújva már nagyon kiütközik.
Gyakorolj, mert lenne mire. Nem mondom, hogy nem tudna tehetséges író válni belőled, de ezt most lehetetlen megmondani. Ilyen fiatalon még rengeteget változik az írásmódod, a fogalmazási készséged, az érzelmi világod és a világképed. Tapasztalatokat gyűjtesz, fejlődsz, változol több téren. Írást illetően leginkább évek távlatából fogod eredményét látni, hogy volt-e értelme gyakorolni. Én, ha írni akarok, akkor írni fogok, mert ez az egyik kedvenc időtöltésem 12 éves korom óta. Nem vágyom hírnévre és elismerésre, nem mondanám magam különösebben jónak sem, de csinálom, mert szeretem.
Nekem is megvolt ez a tini-fantasy korszakom, olvastam sok ifjúsági regényt, amik nem a műfaj legkiemelkedőbb darabjai, s ezekből sajnos ragadt is rám negatívum. De sikerült többnyire levetkőzni őket, nyitottam más jellegű témák felé. Olvastam régebbi, elismert szerzők műveit. Hétköznapibb, de mélyen elgondolkodtató témákról.
Tanulj és gyakorolj! Próbáld meg másképp megvalósítani a történetötletedet, ha mindenképpen szeretnéd. Esetleg csinálj írói kihívásokat, csatlakozz amatőr írókhoz, írj pályázatokra. Megtalálod majd a hozzád illő stílust.
Értem, köszönöm a tanácsokat.
Szerintem ezeket megfogadva megpróbálom újrakezdeni az egészet, vagy átírni az eddig kész részeket, és utána feltöltök ide egy részletet, hogy megtudjam, javult-e valamennyit az írásom. Ha a következő történet is ilyen szörnyű lesz, akkor nem hiszem, hogy tovább folytatom.
Én is végig olvastam, viszont a kritikákat már nem mindet, úgyhogy bocs, ha ismétlek valakit.
Nekem tetszik, ügyes vagy. Az igaz, hogy vannak fölösleges leírások, néhol túl sok a jelző, de többnyire pont el van találva, hogy miből mennyi kell. Próbáltam kitalálni, hogy miről szólhat az írásod, ami nem derült ki sajnos, de szívesen olvasnám tovább. Azt hiszem pont ez a lényeg, az olvasót izgassa, hogy mi fog történni, és azon töprengjen, hogy mi történhet még. Még egyszer mondom, ügyes vagy, le a kalappal, hogy 14 évesen te tudsz ilyet. A haverokról meg annyit, hogy lehet, hogy nekik nem magával az írás minőségével volt bajuk, hanem a történettel. Lehet, hogy nem szeretik a misztikus dolgokat. ( mert ha jól sejtem ilyesmiről van szó ).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!