Van egy regény-alapötletem. Nektek mi a véleményetek róla?
Igazából még kamaszkoromban találtam ki, és most újra eszembe jutott, nem tudom, hogy érdemes lenne-e megírni... Azt hiszem, nagyrészt a 2002-es moszkvai színházi túszdráma ihlette (ha még emlékszik rá valaki...). Az én történetem egy budapesti színházban játszódott, egy fiktív musical bemutatójának napján. A nézők nagyrészt általános- és középiskolás diákok (az egyik főszereplő egy olyan lány, aki titokban szerelmes a színdarabban játszó egyik színészbe). A túszejtők pedig egy szélsőjobbos hungarista csoport tagjai, akik a sorozatgyilkosságért bebörtönzött főnökük szabadon bocsátását akarják ezzel a tettükkel kierőszakolni. A cselekményben nagy szerepe volna annak, hogy a túszok nagyrészt kamaszok - azt hiszem, amolyan ifjúsági regény-féle lenne belőle.
Szerintetek érdemes lenne próbálkoznom vele, vagy nagyon idétlenül hangzik?
Igen, ez egy meglepően épületes alapötlet, de mint az ilyeneknek általában, több a buktatója is. Járj utána alaposan annak, hogy mi hogy van abban a színházban, amelyről írsz (merre található a hátsó kijárat, stb.), vagy ha szeretnéd kiküszöbölni a potenciális hibalehetőségeket, játszódhat a történeted egy fiktív budapesti színházban is. A hungaristáknak is utána kell járnod egy kissé, ha hitelesen szeretnél róluk írni, és amennyiben a könyvedet publikálod is, fel kell készülnöd támadásokra a részükről, hiszen úgy vélhetik, hogy a műved ellenük irányul. Mivel már a szinopszisban is érzékeny történelmi eseményeket pendítesz meg, számíthatsz rá, hogy a műved nagy port fog kavarni. Volt egy újságírónő, a nevére nem emlékszem, akit azért öltek meg, mert írt egy könyvet arról a bizonyos moszkvai túszdrámáról.
Szóval jó ötlet, csak nehogy túl nagy fába vágd a fejszédet.
Szia!
Látom, mindenki bátorítani próbál, én sem fogom elvenni a kedvedet, bár szent igaz, hogy felnőtt szereplőkkel, és valamivel klisémentesebb cselekménnyel szívesebben olvasnám. De tényleg nem áll messze tőlem így sem.
Nem mondom, hogy nehéz témát választottál, főleg így, tinédzserekkel, de már egy egészen apró eltérés is hiteltelenné tenné a regényedet. Kétlem hogy már tudnád, kik dolgoznak egy színházban, a szereplőkön kívül a dolgozók közül kik vesznek részt egy estén, és ők hol állnak. Na és akkor még nem beszéltünk róla, miben jelennek meg a nézők... A párbeszédeid gyengék is lehetnek, a gyerekek karaktere erőtlen vonalú - legtöbben ezeket a hibákat ejtik. A szerelmes szálról meg annyit, hogy talán felejthető lehetne. Ha viszont marad, figyelj a lány karakterére, hogyha egy ismert darabot néznek, nyilván a fiú se egy iskolába jár vele. AKkor viszont hogy figyelt fel rá a lány? Netán színházbamenős-típus? Akkor viszont a jellemét is ezeknek a vonásoknak a megfelelően alakítsd. Gondolj bele, mi mindent mondhat és mit nem mondhat stb.
Arra is készülj fel, hogy nagyon nehéz lesz megírnod, és kellő lelkesedés, egyébkénti szeretet hiányában nem fogsz a végére érni.
Ha csak a történet alapötletét nézem, akkor meglepően jó! Egyedi, legalábbis hazai viszonylatban. DE! Egy nagyon nagy kérdés már most felvetődik bennem: Miért mennének általános- és középiskolás diákok egy musical bemutatójára? Azért erre a korosztályra nem a színházbajárás a jellemző.
Javaslom, rengeteget dolgozz a háttér kialakításán. Már fentebb is írták, mi mindenre kell figyelned írás közben, de ha jól kidolgozod a hátteret, utánanézel dolgoknak, nem kell majd erőltetetten koncentrálnod, ami majd az írás minőségén is meglátszik. Hajrá!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!