Az Abigél folytatását elképzelitek így?
Nekem tetszik, ha valakinek annyira kedvence egy könyv, hogy fanfictiont ír hozzá. Sajnálom, hogy az eddig hozzászólók így igyekeznek letörni bátorítás helyett. Az első írásai senkinek nem tökéletesek, de ha kap egy normális kritikát, az többet segít, mint a szimpla „ez hülyeség”. Kielemzem kicsit a saját szemszögemből.
Gina a regényben 15 éves, ennyi idősen már nagyon valószínűtlen, hogy 2 év katolikus nevelés ekkora hatással lenne rá. Meg lehet közelíteni abból a szemszögből, hogy a traumák hatására fordul a vallás felé, és mivel a református hittől a Matulában elvették a kedvét, ezért marad a katolikus, de szerintem elég kevés van az egyéniségében, ami hihetővé tenné (15 éves koráig csak névleg volt református, Pesten egyértelműen világi nevelést kapott, hiányzik belőle az a szabálykövetés, amit a legtöbb vallás megkövetel, emellett az apja sem volt túl vallásos, én nem is emlékeztem rá, hogy katolikus).
„Átkeresztelni” egyébként sem kell reformátust, ha katolikus akar lenni, ezek a felekezetek elismerik egymás keresztségét. Valami formális áttérés biztos van.
Zsuzsanna a regény végén kb. összejött Kőniggel, innentől nincs értelme titkolóznia. Az egymásra találásuk után egyedüli logikus lépésként az következik az egyéniségükből, hogy 1) nyíltan felvállalják, összeházasodnak, és Zsuzsanna mindenben segíti Kőniget, 2) Kőnig félti annyira Zsuzsannát, hogy csak a háború után tervezi elvenni, addig felvállalt menyasszonyaként él a Matulában.
Esélytelen, hogy a 40-es évek Magyarországán valaki buddhista legyen, ezt csak poénból írták Zsuzsannáról a paródiadolgozatban.
Az is valószerűtlen, hogy Zsuzsanna, aki annyira jámbor lélek, hogy hazudni is csak életveszély esetén tud, és emellett a vallása iszonyat fontos része az egyéniségének, majd azt tanácsolja valakinek, hogy nyugodtan legyen titokban katolikus egy református intézményben.
Tormából mondjuk kinézem, hogy áttérne katolikusnak, már a nagybátyja elleni titkos lázadásból is. Azt viszont nem tudom elképzelni, hogy a Gedeon emiatt majd átíratja őt egy katolikus iskolába, valószínűleg leordítja a fejét és ennyivel letudja. Az igazgató egyrészt nem tűr semmilyen lázadást, másrészt szeretné szem előtt tartani egyetlen élő rokonát.
1948 februárjában Gina nem tartózkodhat a Matulában, tekintve, hogy az 1934-44-es tanévben végezte az ötödik (ma kilencedik) osztályt, tehát 1947 első felében le kellett érettségiznie. A háború miatt kimaradt hónapokat nem pótolták be, hivatalosan teljes tanév zárult 1944. április 1-jén, és a következő évben törvényt hoztak arról, hogy aki legalább 3 hónapot járt iskolába egy adott évben, annál úgy kell tekinteni, hogy elvégezte azt az évet.
„Mikor a lányok meggyógyulnak a bigott protestáns igazgató arra kényszeríti őket hogy égessék el a Mária érmet és a feszületet mert ha nem akkor kicsapják őket az iskolából meg hogy fognak írni egy ajánlólevelet hogy más iskolába se mehessenek.”
Hívő református nem fog ilyesmit elégettetni. Ha nem is imádkoznak Máriához, azért a reformátusok is tisztelik őt, a feszületet meg pláne. 1947-48-ban Torma Gedeonnak már teljesen biztosan nem lett volna hatalma ahhoz, hogy az ország minden iskolájából kicsapja őket (de, mint fentebb írtam, ennyi idősen már nem is lettek volna gimnazisták). Az unokahúgával meg egyébként sem szúrna ki ennyire.
A hatalomra kerülő kommunisták durván üldözték az egyházat (a „hála Istennek hatalomra került Rákosi” durva képzavar). Zsuzsanna és Kőnig teljesen biztosan nem állnak be a kommunista pártba, mindenben ellentétes az egyéniségükkel és az addigi életükkel. Így iskolában többé valószínűleg nem tudnak dolgozni. Azt viszont el tudom képzelni, hogy örökbe fogadják Ginát meg Piroskát. Az valószerűtlen, hogy Piroska takarítónő lesz, tekintve, hogy az ország egyik legerősebb gimnáziumában végzett.
Összességében az látszik, hogy van fantáziád, még arra kellene gyúrni, hogy a cselekmény logikus legyen, és nem árt utánanézni a történelmi háttérnek se, de írásban akkor leszel jó, ha gyakorlod, és arra az ilyen fanfictionök is jók.
#31 lehet, hogy "kedv szegésnek" tűntek a kommentek, de...
Nem az írással magával van gond. A probléma ott kezdődik, hogy a kérdező alapokkal nincs tisztában (nem hiszem, hogy a könyv szeretete sarkallta volna az írásra).
A kommentjei nagy része arról szól, hogy utálja a református vallást, a Matulát meg pláne.
Ehhez tartoznak még a történelmi pontatlanságok is, amiket többek között te is felsoroltál.
„Az apja katolikus volt és írja a könyv hogy Minő nénivel meg Ferivel járt miséken. Azért nem tudta a református zsoltárt meg hogy mikor kell felállni leülni mert nem járt ott.”
Én inkább nézem ki Mimó néniből, hogy azért ment misére, mert oda szépen ki lehet öltözni, Ginából meg azt nézem ki, hogy átragadt rá ez, utána meg amikor Feri megjelent az életében, akkor meg a Feri miatt ment... Valószínűleg a katolikis istentiszteletre se figyelt annyira, hogy ismerje.
29-es: a tábornok teljesen biztos, hogy meghalt, csak nem a regény cselekményével egyidőben, hanem valamivel utána. Előrejelzésekben látszik a szereplők későbbi sorsa (innen tudni, hogy gyerekei lesznek Ginának, meg hogy valamelyik tanárnő meghalt a tűzben), és azt is egyértelművé teszi az írónő, hogy Gina meg az apja nem találkoznak többé 1943 novembere után. Ha életben maradt volna a tábornok, akkor a háború után megkeresik egymást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!