Titeket nem zavart a Fallout 1-ben lévő időlimit?
Most kezdtem el játszani, és az első 5 óra alapján bejön, de a wiki-t olvasgatva miután elhagyom Shady Sands-et egyre több küldetés lesz és félek, hogy az időigényes gyorsutazás mellett, nem tudok mindent megcsinálni amit akarok.
Az 13-as Vault-tól Shady Sands-ig is 6 nap volt az út, úgy, hogy teljesen egyenesen mentem.
Igaz játék közben meg elég lassan telik az idő.
Tuti van rá valami trainer vagy bármi.
Bár nem értem mi akar ez lenni.
#1 150 napod van arra, hogy megszerezd és hazavigyed a víztisztító megjavítasához szükséges, water chip-et.
Illetve ezután is szorít az idő ha nem akarod, hogy a szupermutánsok elfoglalják a környező településeket.
Egyébként kikapcsolni nem akarom, direkt nem használok olyan módokat a játékokhoz (legalábbis első végigjátszásnál), amelyek változtatnak a gameplay-en.
#2 Azt, hogy sikerült összehozni?
#3 Nem tudom, hogy mennyire volt akkoriban elterjedt a szerepjátékok körében ez a megoldás, de szerintem elég felemás megoldás.
Egyrészről ad egy kis extra izgalmat és feszültséget a játékhoz, mástrészt nem igazán engedni az embernek kiismerni a játékot, felfedezni a világot.
Mindenesetre a 2 úgy tudom ezt elhagyta, így ott lesz időm alaposabban felfedezni a posztapokaliptikus Kaliforniát.
Egyébként tartalom terén ahogy elnézem nem valami acélos az 1. rész, átlagosan 15-20 óra alatt ki lehet játszani. (Persze ez nem feltétlen baj.)
150 nap rengeteg idő, addig simán végzel a játékkal, nem nagyon kell ide-oda mászkálni a városok között. De ha nyugtalanít a dolog akkor (nos itt ne olvasd tovább ha magad akarsz rájönni)
a Hub-ban a vízkereskedőkkel üzletelhetsz és ezzel további 100 napot kapsz, mert ellátják a menedéket vízzel.
"szerintem akkoriban így próbálták rávenni az embert a többszöri végigjátszásra."
Ez csak az "új" játékoknál divat, ahol azzal fogják meg a játékost hogy nyolcszázhuszonötször kell végigjátszania a gámát hogy mindent lásson.
A régi játékok ellenben nem fogták a játékos kezét, nem volt kis iránytű hogy hova kell menni, vagy rájött vagy nem. A többszöri végigjátszás nem is volt divat, hacsak nem a kihívás és a kíváncsiság hajtotta a játékost. Ha valaki közölte hogy ezt vagy ezt a játékot többször végigjátszotta akkor tudtuk hogy az illető nagyon szereti azt adott játékot.
Az időlimit ekkoriban jó pár játéknál jelen volt, a gonosz ellenség nem várt karba tett kézzel hanem ő is cselekedett.
Ma mások az elvárások a játékokkal szemben, akkoriban a kihívás és a kaland volt a lényeg (és sokszor meghalt az ember), ma a látvány, a rengeteg apró mellékküldetés és egyéb játékelem ami hosszú időre leköti a játékost és a kényelmes játékmenet, hogy a hosszú játékidő és sikerélmény biztosítva legyen, mivel ezek üzleti szempontból több vásárlót vonzanak.
A sikerélmény biztosítása alaposan megváltoztatta a játékokat. Pl. a Fallout 1-ben a második harcnál felaprított tucatnyi óriássáska, a 2. részben a banditáknál gyakran géppisztoly volt amivel könnyen végeztek az emberrel. Még ma is emlékszem a sikerélményre mikor az első alkalommal legyőztem őket megszerezve a géppisztolyaikat, tovább növelve az esélyeimet ellenük.
A 3. részben az óriássáskák agyontaposható lényekké degradálódtak, a banditák meg talán a leggyengébb ellenségek a játékban. Biztosított sikerélmény a kalandos régihez képest.
Na, nem okoskodni akarok, csak leírtam ami eszembe jutott. :)
#8 Van igazság abban amit mondasz, a mai játékok többsége elképesztően szájbarágós tud lenne, persze vannak kivételek.
Ugyanakkor a Fallout 1 esetében pont azt érzem, hogy sok mindenre nem igazán lehet rájönni, csak ha tudatosan újra nekiülünk a játéknak és elkezdünk olyan dolgokat kipróbálni amiket eddig nem, pl. Shaddy Sands esetében az Improve Shady Sands' Agriculture c. jelöletlen küldetésről sem tudtam volna ha nem nézek utána a wiki-n, mert amikor beszéltem a farmerral még nem volt meg 40%-on science skill. (Azért a New Vegas-ban jó volt, hogy lehetett tudni, hogy milyen lehetőségek vannak a párbeszédet illetően, akkor is ha a képességünk nem volt meg az adott feladathoz, de legalább tudtuk, hogy mire kell fejleszteni, ha x mód helyett y vagy z módszerrel szeretnék teljesíteni a küldetést. Illetve jelölte az opcionális lehetőségeket is.
Mindenesetre nem panaszkodom, mert tetszik ez a fajta játékmenet is, csak hozzá kell szokni és mindig nyitott szemmel, füllel járni, mindent meg kell nézni, mindenkivel beszélni kell és végiggondolni minden lépésünket. Ugyanakkor még csak most kerestem fel a 15-ös menedéket, tehát komoly következtetéseket nem vonnék még le, mert nagyon az elején vagyok a játéknak.
Mindenesetre eddig nem érzem azt, hogy sokkal összetettebb, vagy bonyolultabb lenne mint a New Vegas, csupán más a műfaja, emiatt más játékstílust követel meg.
A harcot viszont eddig nem tartom nehéznek, igaz csak normálon játszom, de simán a radscorpion-okkal folytatott harc alatt is csak egyszer tudtak megsebezni a dögök. Ha úgy állítjuk össze a karaktert, hogy legyen bőven AP, akkor az sokat könnyít a harcon, plusz szerezni kell társakat.
(Igaz amikor először próbáltam kijönni a Vault 13-at rejtő barlangból a patkányok majdnem kicsináltak, de akkor kezdtem egy new game-et.)
Amúgy jó tudni, hogy ki lehet tolni a határidőt, bár a szupermutánsok miatt nem árt sieti.
Mindenesetre köszi a válaszokat, mindenkinek megy a pacsi.
#8 Egyébként a 3. rész-ben a szerepjáték elemeket is eléggé visszafogták, a New Vegas, ahogy látom elég jó hidat képzett az 1-2 és 3 között, sajnálom, hogy a 4 még inkább le lett butítva.
Viszont a bejárható területet tekintve a 3 nagyon erős lett, Washington D.C. elképesztően hangulatos és kidolgozott lesz, szerintem azt is újrajátszom amint kivégeztem az 1-2-t. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!