Miért szidták és szidják annyira a Fallout 4-et?
Azért, mert az rpg elemeket szinte a végtelenségig leegyszerűsítették, sokt tekintetben még a harmadik rész is összetettebb.
Lásd:
-Nincs karma.
-Nincs hírnév.
(Pedig mindkét rendszer ki lett dolgozva az előző két részben, csak át kellett volna emelni.)
-Nincsenek speech challenge-ek.
-Összemosták a fejlődési rendszert. (Tehát nincs külön skill és perk tree.)
-Sokkal kevésbé árnyaltak a párbeszédek, kevesebb a komoly súllyal bíró döntés is.
-A magazinok használata is le lett egyszerűsítve.(Nincsenek csak ideiglenes bónuszt adó példányok.)
-Gyenge a történet, kiszámítható a csattanó.
-Elavult grafika és mozgás animációk. (Bár ez a része engem nem zavart.)
-Túlárazott Season Pass, kevésbé kidolgozott és tartalmas DLC-k, pedig a 3 és a New Vegas ezen a téren remekeltek. (Itt csak a Far Harbor ami igazán jó lett.)
-Creation Club, azaz fizetős módok. (Elég nagy felháborodást okoztak.)
-Nekem hiányzik a New Vegas féle hardcore mód. (Tudom itt van survival, de az nem ugyanaz.)
-A V.A.T.S. is negatív irányban változott. (Csak belassítja az időt.)
-Az új loot rendszer se tetszik (bár utóbbi 3 negatívum erősen szubjektív)
-Még mindig rengeteg a bug...
És még lehetne sorolni. Tulajdonképpen inkább egy akció játék sok rpg elemmel.
Sok rajongó pedig azért is neheztel a Bethesdára, mert a lore-t is semmibe vették bizonyos esetekben.
Sokkal inkább készült a casual játékosoknak mintsem a sorozat rajongóinak, pedig a New Vegas egy remek ötvözete volt a klasszikus részeknek és a 3 modernebb játékmenetének, kellően összetett, de a modernizált játékmenet révén szélesebb tömegeket is be tud vonzani, nem véletlen, hogy a New Vegas az a rész, amit még az első két játék rajongói is kedvelnek. (Ezeket most akarom pótolni, részben a 4 miatti csalódás okán...)
Persze a negyedik rész sem egy rossz játék, a hangulatra még mindig nem lehet panasz, a gunplay is javult, a karakter generálás is fejlődött. A craft rendszer is több lehetőséget tartoga és főhősünknek végre van szinkronja. Plusz az építgetős rész is ötletes (bár sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle).
Tehát inkább azok elégedetlenek akik egy legalább New Vegas összetettségű játékra vágytak, illetve akik a kezdetektől követik a sorozatot.
Szerintem a párbeszédek minden játékban ugyanarra a végkifejletre vannak megírva és mindig alapvetően két döntésed van (pozitív és negatív), illetve még 1-2 amivel kicsi mélységet lehet adni a párbeszédnek hogy több infót tudj meg. Ebben a játékban annyi a változás hogy maga a beszéd lehetősége helyett egyértelműen kiválasztod és látod hogy melyik eredményre fog kifutni a beszélgetés.
Én mindhárom utolsó játékot Hardcore/Survival módban játszottam, és sokkal nehezebbnek tűnik a Survival főleg a 'nincs nálad/körülötted víz' és büntet a játék, és a 'van, de fertőzött', és ezért büntet a játék effektjeiben.
#3 Ennél még a Fallout 4 is árnyaltabb, az rég rossz ha egy játékban egyértelmű pozitív és negatív döntések között kell választani. A jó az amikor mindent árnyalnak, semmi sem tisztán jó vagy rossz, vagy legalábbis ez nagyon ritka.
Egyébként számomra a survival már túlságosan is időigényes, gyorsúszás és a szabad mentés hiánya miatt. A New Vegas hardcore módja pont ezért volt jó, kicsit nehezebb, élethűbb lett, de nem tette sokkal időigényesebbé a játékot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!